Passat 3C käynnistyminen

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Lerpsu

Passat 3C käynnistyminen

Post by Lerpsu »

Auto on 2008vm Passat 1.8TSI, ajettu 120tkm.

Pari kuukautta edellisistä juuri samoista oireista, mutta nyt alkanut tehdä pari päivää jatkuvasti. Auto starttaa, mutta sammuu samantien. Aamulla kymmenes starttaus ja auto pelasi kuin enkeli. Jostain syystä, kolmena aamuna juuri kymmenennellä yrityksellä on jäänyt käyntiin.

Marrasjoulukuussa autossa oli "Steering lock deactivate" yhden iltapäivän kunnes hävisi eikä ole tullut takaisin.

Mitään vikavaloja ei jää palamaan nyt. Jokin ajonestoon viittaava juttu? Sikäli hankala tilanne, että auto on paikkakunnalla missä meni konkurssiin autohuolto ja toisen huoltamon omistaja on sairaslomalla eivätkä ota uusia töitä vastaan. Joutunee käyttämään Rovaniemellä (220km matkaa), mutta pitäisi hieman päästä hajulle ennenku lähtee viemään autoa eteenpäin.
VW Passat 3BG 2003 2.0L
muriaani

Re: Passat 3C käynnistyminen

Post by muriaani »

Kannattaa kokeilla "hidasta" käynnistystä. Eli työntää "avaimen" aluksi sen verran sisään että aluksi palaa punainen ratin kuva mittaristossa ja sitten vaihtuu keltaiseksi. Sitten vasta avain pohjaan ja startti. Vähän kuin dieseliä hehkuttaisi.

Se on mulla auttanut noihin steering colum lock sekoiluihin. Ei vissiin avaimen tunnistus ennätä aina toimia, jos runttaa avaimen kerrasta pohjaan.
Killer

Post by Killer »

Juuri näin että kokeile tuota hidasta käynnistystä. Meillä ainakin auttoi, mutta myyjä liikkeen piikkiin vaihdettiin rattipylvään ohjainlaite jolla ongelmasta päästiin.
Vagarenalla ja täälläkin aiemmin keskusteltu aiheesta, linkki löytyy tuolta linkistä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Lerpsu

Post by Lerpsu »

Mahtaisiko ongelma poistua Rattiakselin ohjausmoduulin vaihdolla?
VW Passat 3BG 2003 2.0L
_pale_

Post by _pale_ »

Moi, uskaltasin veikata ELViä , eli juuri tuota sähköistä rattilukkoa/ohjainlaitetta,
useita oon joutunu vaihtaan juuri samojen vikojen takia. Vaihto on sellanen 2-3h
juttu korjaamolla (jos mukautukset menee kerralla nappiin) ja osalla hintaa n. 150-200e.
VW Golf V Variant -08 1,9 tdi BXE /// Diesel on voimaa, turbodiesel on ylivoimaa ;)
Lerpsu

Post by Lerpsu »

Pääsin itse vihdoin tämän auton kimppuun tutkimaan.

Auto toimii minulla kun rauhallisesti starttaa. Sen havainnon tein, että jos ensimmäisen askeleen kohdalla (mittaristoon syttyy vain ratin kuva) työntää punaisen ratin aikana virrat päälle ja starttaa niin sammuu heti starttauksen jälkeen. Kun odottaa ratin muuttuneen keltaiseksi mittaristossa ja työntää virrat päälle ja starttaa niin toimii ihan tavallisesti. Kuuluuko tehdä näin, vai onko menossa rikki..

Auto menee keskiviikkona Pörhölle. Pitäisi hommata samalla uudet polttimoiden pidikkeet, koska jouduin xenoneille muokkaamaan ja nyt ei halogeenit meinaa pysyä mitenkään. :( Onkohan ihan hyllytavarana valtuutetussa vai mistä kannattaisi investoida
VW Passat 3BG 2003 2.0L
Lerpsu

Post by Lerpsu »

Rattiakselin ohjainlaite oli kaput. Pörhöllä koko lasku tasan 400e. Osalla hintaa 128e eli ei nyt mikään megalomaaninen. :)

Oikeita polttimokiinnikeitä ei tosin löytyny :|
VW Passat 3BG 2003 2.0L
kotka

Post by kotka »

Polttimon kiinnikkeitä ja sovitteita löydät esim. katuautosta. Tilaamaan vaan ja tarvitsemasi tuote on kohta käsissä.
Tosin itse en ole tarvinnut muokata mitään osia xenoneiden takia, ennemmin tekee ihan pienen valmistelun vaihtoa varten.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Lerpsu

Post by Lerpsu »

Netistä ja Rovaniemen Pörhöltä olen löytänyt vain alumiinisen kiinnikeet. Tässä Passatissa ovat huomattavasti suuremmat ja muoviset. Alumiiniset ei sopinu viereenkään, koska kiinnitys ihan erilainen. Hieman soikeahko musta, missä pienet kolot jotka painuu umpiden lipareisiin
VW Passat 3BG 2003 2.0L
Post Reply