T5 1.9 vetarit

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Post Reply
ruoste
Posts: 63
Joined: 27.7.2009 11:51

T5 1.9 vetarit

Post by ruoste »

Rohina kuuluu ja auto ei liiku vaihde päällä eteenpäin. Näyttäisi ettei vetaritkaan pyöri. Pakilla tuntuu varovasti kokeillen liikkuvan. Onko tuossa 5-lovisessa tyyppivikoja vetarien sisäpäissä tms. mistä korkkaa? Kilometrejä takana 280tkm.
lascia
Posts: 2
Joined: 2.10.2014 17:05

Re: T5 1.9 vetarit

Post by lascia »

Vaihda oikeanpuoleinen boordit korkanneet lootan puolella yleensä ehjät
ruoste
Posts: 63
Joined: 27.7.2009 11:51

Re: T5 1.9 vetarit

Post by ruoste »

Meneekö boorit siis tyypillisesti siitä laatikkoon kytkeytyvästä suorasta akselinpätkästä sisäpäästä? Minkälaisena palana tuo löytyy varaosahyllystä? Täytyy viikonloppuna alkaa selvittämään tilannetta. Onhan tuo jo tuossa kolahdellutkin varoitukseksi, mutta tuli taas odoteltua liikaa...
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Re: T5 1.9 vetarit

Post by Sami Jalonen »

Sinne joutuu vaihtaamaan sen tumpin laatikon päähän ja vetoakselin. Menee molemmista hajalle kun pyörähtää.
Merkkiliikkeessä vaihtuu ainakin koko vetari nivelineen, en tiedä saako tarvikkeena osissa. Nopeesti katottuna ainakaan Motonetissä ei oo ku niveliä.
ruoste
Posts: 63
Joined: 27.7.2009 11:51

Re: T5 1.9 vetarit

Post by ruoste »

Kiitokset vastauksista. Katsoin samaa, että Motonet ei ainakaan tuota myy tarvikkeena. Vaikuttaa olevan vaan melko kallis alkuperäisosana, kun toisella foorumilla puhuttiin 600-700€ paketista + työt. No parempi tuokin, kun koko laatikko.
peeki
Posts: 30
Joined: 26.8.2014 20:37

Re: T5 1.9 vetarit

Post by peeki »

Katso myös alvadi.ee

2.5 litraisen perään olisi löytynyt tumppi ja noin vuoden vanha vetoakseli. Koita tiedustella josko sopisi myös 1.9 koneella olevan laatikkoon. Epäilen sopivuutta mutta ainahan kannattaa kysyä, merkkiliikkeestä tuon sopivuuden voinee varmistaa...?
ruoste
Posts: 63
Joined: 27.7.2009 11:51

Re: T5 1.9 vetarit

Post by ruoste »

Vetarin boorithan sieltä oli tosiaan menneet. Töitten puolesta ei ollut kovin suuri juttu, mutta osat maksoivat noin 800€. Tarvikeosina ei näyttänyt olevan saatavilla. Nyt uusilla osilla huomaa, että voimansiirrossa ei kuulu olla välyksiä. Ennen hajoamista tuo kolahteli jo enteilevästi. Kannattaa laittaa kuntoon, jos moisia oireita ilmenee. Itselläni kävi hyvä tuuri, kun hajosi parin kilometrin päähän kotoa.
Post Reply