mankinen wrote:Valoa näyttäis riittävän

Harmi vaan kun lisävalot on niin rumia keulalla ettei kehtaa omaan autoon laittaa... Ne pienet ovaalin muotoiset vielä jotenkin menis mutta eivät taida olla yhtä hyviä valon antajia kuin nämä isot

No ite oon vähä ajatellu asian niin, et kun lisävaloja laittaa keulalle, niin turhaa sinne mitään tuikkuja laittaa.

Onhan se niin, että kun on iso lisävalo niin on myös isommasti sitä valoakin... Rumat, ehkä. Mutta toisaalta ne passaa tuohon talvilookkiin, kun anopinkuljetuslaatikkokin on katolla.

Ja tärkeintä on se, että latu aukeaa. Suomen maassa (ainakin täällä pohjoisessa) riittää pimeää pätkää aivan tarpeeksi ja silloin on mukavaa, että valoa riittää.
ibel wrote:Aikasemmalla patteristolla vaikuttas olevan himpun verran korkeempi valokuvio, alemmassa leveempi. Nuo ku yhistäis ni ois aika buoeno..

Hitto, ois pitäny itekkii ostaa kerralla nuo NBB:t..
...Mun mielestä ne tuo keulaan ilmettä ku on oikee isot kattilat..

Nämä kuvat ei oikein kerro koko todellisuutta. Navigatorit oli suunnattu "auraukselle", jotta näki ojanpohjat ja metsänreunat. NBB:t on taas suunnattu samaan pisteeseen ja siltikin niistä riittää valoa todella hyvin myös penkoille.
Vanhat valot myyntiin ja NBB:t tilalle, et tuu pettymään.

Niin ja minäkin olen aina tykännyt isoista kannuista keulalla!