Kyseessä 1998 1.8t pasuuna ja ongelmana nostajien tosi pitkään jatkuva naputus. 2-3km joutuu ajamaan ennenkuin tuo naputus loppuu, aijemmin vaihdoin mobil1 5w50 öljyt ja ajattelin että johtuu öljystä, mutta nyt kun laitoin 5w30 mitä tuohon suositellaan ei ollut mitään apua! Mitähän nyt kannattaisi alkaa tutkimaan? Öljysihti tukossa? Autolla ei ole kuitenkaan ajettu kuin 250,000km.
Tuliko ostettua paska ja äkkiä kierrätykseen.
Toinen kysymys passaako sedan mallin takajouset farkku malliin? onko mitään eroa?
kokeile ekana forte pesua moottoriin siitä on ollut monesti apua noihin hydraulisiin venttiilin nostajiin kun ovat ranttuja toimimaan jos öljyn vaihtoa laiminlyöty..
Öljynä suosittelen vain TB:n diamondia itsellä parhaiten toiminut.
Onkohan kuinka järkevää tuota fortea koneeseen laitta? Jos siellä on oikeasti öljymöhnää ja se lähtee liikkeelle ja viimeistään silloin tukkii sen öljypohjan sihdin? Tämä vain oma mielipide
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Itse käytän jokatoisessa öljynvaihdossa kyseistä tuotetta ja mittarissa on 530thkm ilman ongelmia,
työni puolesta olen päivittäin näiden tuotteiden kanssa tekemisissä mutta en tietenkään ketään voi pakottaa näitä tuotteita käyttämään jos ei halua!
Unohtu tällä tuotteella on nimenomaan se tarkoitus että saa sen paskan liukenemaan ei tukkimaan paikkoja.
Tarkoitinkin lähinnä sitä että jos ei noihin kilometreihin mennessä ole aiemmin käytetty. Voi möhnän määrä olla melko suuri, toki myös riippuu kauanko ajettu kiinteällä vaihtovälillä.
Eikös joku mpöljy/diiseli aja saman asian tuossa "liuotuksessa"?
Joskus käytin fortea vanhaan mazdaan jossa nostajat raksutti. Hyvin toimi ainakin siinä mutta nämä 1.8t öljysihdit on toinen tarina jonka vuoksi itse sitä arastan tuhon mottiin..