Auto: VW Golf MK4 / AJM / 85Kw / 4-Motion
Ensimmäisenä lähdetään liikkeelle siitä, että autoon on juuri hetki sitten laitettu uusi Turbo ja tietääkseni silloin toimi ihan normaalisti.
Parin päivän sisään auto rupesi tekemään seuraavanlaisesti:
#1. Auto tuntuu aivan mopolta, ei oikeasti ota minkäänlaista "vetoa", SDI on tähän verrattuna tällä hetkellä tehokkaampi.
#2. Mittarin mukaan ahtaa miten sattuu 1bar ->
#3. Alhaalle tuleva muovinen ahtoputki pamahtaa aina irti
#4. Tuntuu että jäävät ahtoputkistoon pyörimään paineet, etteivät laske niitä koneeseen asti
#5. Mitä enemmän annat kaasua sen enemmän hyytyy, kulutus on aivan järjettömän kova..
Onko nyt joku Alipaine vuoto? Ahtopainesäädin? Joku sähköventtiili rikki? Letkut väärin?
85kw AJM hyytyy, missä vika?
85kw AJM hyytyy, missä vika?
VW Golf IV 1.9 TDi PD AJM 85kw 4-Motion -00
-
Re: 85kw AJM hyytyy, missä vika?
Tulis mieleen, et turbon siivet ei jostain syystä käänny, jos kerran uus turbo, niin itse turbossa tuskin vikaa...
vois olla joku alipaine vuoto, niin ei saa turbon siipiä kääntymään.
Yks mahdollisuus olis EGR venttiilin toimimattomuus.
Sitten olis ainaski vielä se ahtopaineen säätösolenoidi N75 vai mikä se nyt olikaan.
Tässä nää mitä mulle tulis hätäsesti mieleen.
MAF:in loppusuorakin vois aiheutella jotain tollasta.
vois olla joku alipaine vuoto, niin ei saa turbon siipiä kääntymään.
Yks mahdollisuus olis EGR venttiilin toimimattomuus.
Sitten olis ainaski vielä se ahtopaineen säätösolenoidi N75 vai mikä se nyt olikaan.
Tässä nää mitä mulle tulis hätäsesti mieleen.
MAF:in loppusuorakin vois aiheutella jotain tollasta.
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)
Näin itsekki mietin etteivät kääntyisi..
VNT tanko liikkuu kyllä sulavasti, auton laittaa käyntiin liikkuu kaasulla ja kun sammuttaa se lupsahtaa kiinni.
Kysymys seuraavanlainen, voiko alipaine letkut korvata suoraan normaali 4mm öljyletkulla tai jollain? Ettei niiden sisällä ole mitään helmiä ym.. Mitkä ovat alkuperäisissä..
VNT tanko liikkuu kyllä sulavasti, auton laittaa käyntiin liikkuu kaasulla ja kun sammuttaa se lupsahtaa kiinni.
Kysymys seuraavanlainen, voiko alipaine letkut korvata suoraan normaali 4mm öljyletkulla tai jollain? Ettei niiden sisällä ole mitään helmiä ym.. Mitkä ovat alkuperäisissä..
-
Mun käsittääkseni niissä ei oo mitään helmiä yms. sisällä.
Itselläni oli taannoin Audi 1.9TDI -95 ja siihen oli laiteltu alipaineletkuiks vaikka millasia letkuja.
Olis tietty hyvä ettei letkut ole kovin ohut seinämäisiä, ettei alipaine vedä niitä "ruttuun".
Itselläni oli taannoin Audi 1.9TDI -95 ja siihen oli laiteltu alipaineletkuiks vaikka millasia letkuja.
Olis tietty hyvä ettei letkut ole kovin ohut seinämäisiä, ettei alipaine vedä niitä "ruttuun".
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)
Joo, tein kaikki alipaineletkut paksuseinäsellä Öljy/Bensa letkulla.. Mutta sisäreikä normaali.. Alan epäilee että Ahtoputki/Välijäähytin on tukossa. Koska auto ei oikeasti kiihdy mihinkään, tuntuu että ihankuin olisi Ahtoilmaa vastassa TIILISEINÄ, ettei pääse koneeseen asti yhtään ja sentakia ampuu takas ne ja siitä johtuen putki lähtee irti. Koska mun mielikuvan mukaan näissä on ollut joskus ongelmana että on mennyt tukkoon ja siitä johtuen Kulutus on herran lukemissa ja kiihtyvyys 0-40km/h 10sec..PasaatiVR6 wrote:Mun käsittääkseni niissä ei oo mitään helmiä yms. sisällä.
Mites kun en nyt haualla löytänyt nopeasti.. Tuli vaan toinen ajatus mieleen. Kun tähän on vaihdettu Borg Warner ahdin.
AUY/ AJM/ ASV/ ATD / 74kw - 81kw - 85kw turbot ole samoja? Mulla on vaan semmoinen muistikuva..
Nyt löyty vissiin vika!
Auto toimi ihan eritavalla kun otti ilmamassa/määrämittarin anturin irti, ottaa paikoillaan paremmin kierroksia ja oli alavääntöä heti lähtiessä... Koska kaikki muu mahdollinen vika on käyty läpi.
Auto toimi ihan eritavalla kun otti ilmamassa/määrämittarin anturin irti, ottaa paikoillaan paremmin kierroksia ja oli alavääntöä heti lähtiessä... Koska kaikki muu mahdollinen vika on käyty läpi.