auto passat 3bg -02 manuaali-ilmastoinnilla
viikon tai pari vaivannu puhallin ongelma, kun laittaa puhaltimen puhaltamaan tuulilasille niin kerää kosteutta tuulilasille ainoastaan eli sivuikkunat eivät huurru, en oo nii tarkkaan kiinnittäny huomiota mutta vaikuttaisi että aina kun laittaa ilmastoinnin päälle niin alkaa tuulilasi huurtumaan, huurtuminen/kosteus alkaa vähän ratin alapuolelta ja leviää koko alareunalle vähitellen mutta puhallin kyllä puhaltaa huurtuneelle kohdalle, lasit eivät huurru kun puhallin jossain muussa asennossa kuin tuulilasille, olisko aika huollattaa ilmastointi vai mikä siellä pistää kosteutta lasille , ilmastointi kyllä muuten pelaa ihan jees ainoata muuta vikaa on lyhyt aikainen "vinkumisen" ääni kun ilmastointi on ollut päällä ja auton sammuttaa, tästä päättelisin myös että tämä uusi vika viittaisi ilmastointiin, ilmastointi huollettu 2V sitten.
Siis eihän ilmastoinnin kuivain vaikuta kuin ilmastointijärjestelmän sisäiseen kosteuteen. Eli tarkoituksena kerätä kosteus pois kylmäaineen joukosta aiheuttamasta korroosiota ja muuta mukavaa.
Lasien huurtumiseen sillä ei vaikutusta pitäisi olla, mutta toki se joskus kannattaa vaihtaa muutenkin, pysyy järjestelmä kunnossa paremmin.
Törmäsin oman 3B kohdalla huurtumiseen varsinkin sateiden jälkeen. Tuulilasin alta se muovisuoja haljennut raitisilmasuodattimen kohdalta ja uitti vedet suodattimeen. Kun laittoi puhalluksen kovalle, niin ilmeisesti imaisi kaiken kosteuden suodattimesta ja puhalsi sen laseille.
Pikafiksinä suodatin irti, niin vesi ei kerry siihen, mutta pitää uusi kaukalo tässä hommata. Soon (tm).
teuska wrote:Siis eihän ilmastoinnin kuivain vaikuta kuin ilmastointijärjestelmän sisäiseen kosteuteen. Eli tarkoituksena kerätä kosteus pois kylmäaineen joukosta aiheuttamasta korroosiota ja muuta mukavaa.
Lasien huurtumiseen sillä ei vaikutusta pitäisi olla, mutta toki se joskus kannattaa vaihtaa muutenkin, pysyy järjestelmä kunnossa paremmin.
Törmäsin oman 3B kohdalla huurtumiseen varsinkin sateiden jälkeen. Tuulilasin alta se muovisuoja haljennut raitisilmasuodattimen kohdalta ja uitti vedet suodattimeen. Kun laittoi puhalluksen kovalle, niin ilmeisesti imaisi kaiken kosteuden suodattimesta ja puhalsi sen laseille.
Pikafiksinä suodatin irti, niin vesi ei kerry siihen, mutta pitää uusi kaukalo tässä hommata. Soon (tm).
kaukalo on kyllä halki mutta keskellä, en tiedä vaikuttaisuko tämä asiaan, pitää koittaa ottaa suodatin pois ja kattoa ilmeneekö muutosta
nyt selvennyt enemmän sitä mukaa kun oireita tulee, eli ilmastoinnista se huurtuminen on peräisin, tänään monta kertaa ilmastointi päällä heti kun laitan päälle ikkunat menee huuruun ja tällä kertaa koko auto huurtuu takalasia myöten, tuulilasi ottaa kosteutta niin että se ei huurru vaan menee niin märäks että oisin vettä heittänyt suoraan ikkunan sisäpinnalle, huurteus sekä kosteus rupeaa heti häviämään kun otan ilmastoinnin pois päältä ei väliä onko puhallin lämpimällä vai viileällä, onko mahdollista että esim ilmastoinnin nesteet olisi vähissä tms? mikä aiheuttaa tuollaisen oireen ilmastoinnissa?
Yksi mahdollisuus voisi olla, (toimiva) ilmastointi tiputtaa vettä auton alle.
Mikäli vettä ei tule, saattaa höyrystimen kondenssivesiputki olla tukossa
mistä johtuen vesi ei pääse poistumaan höyrystinkotelosta.
Tämä voi aiheuttaa lattiamaton kastumista ja tätä kautta tuulilasin voimakasta huurtumista
missä tuo kondenssivesiputki siaitsee? ajattelin nyt ainakin koittaa jollain massalla korjata halkeaman siitä pyyhkiän alapuoleisesta muoviosasta ja vaihtaa samalla raitisilmasuodattimen ja todennäkösesti tarkistaa sen kondenssiiviputken vaikka lattiamatot ei oo märät/kosteat, jos niillä pääsis alkuu.