W:n Golf IV variant TDI

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Post Reply
Manick
Posts: 5
Joined: 15.4.2017 23:26

W:n Golf IV variant TDI

Post by Manick »

Toinen omistanani IV kopan variantti, välissä tuli sekoiltua Ooppelin kanssa, entinen oli 1.6 karvalakki variantti ja nykyinen vehje vähän paremmin varusteltu diisseli.

Eli vuosimallia -03, 230tkm ajetulla 1.9TDI ATD-moottorilla.

Varustelu mm.
-Automaatti-ilmastointi
-Vakionopeuden säädin
-Ajotietokone
-4x sähkölasit
-Parempi sisäverhoilu

Image

Image

Auto tuli hyvällä huoltokirjalla. Jakopää tehty 180tkm, öljyt vaihdettu aina max 15tkm, mutta pääasiassa 10tkm välein, käytetty laakkosella vuosihuolloissa/tarkastuksissa jne. Ainoot mitä olis vielä toivonut, niin uusittu turbo ja kytkin, mutta kaikkee ei voi kai saada. :D

To do listausta:
-Mukiteline (tilattu)
-Uusi vaihdekeppi (tilattu)
-Sisälle ja kilpeen ledivalot
-Uusi soitin
-B- ja C tolppien teippaus mustaks
-30mm madallus
-Uutta vannetta

Ja lisäks mahdollisesti pieni ohjelmointi. Lähinnä jänskättää kytkimen kestävyys, vaikka eipä se vielä kuolinmerkkejä oo antanut.

Projektia todnäk. toteutetaan hitaaaaalla aikataululla persaukisuuden vuoksi. :lol:

Ps. Käytettyjä 17" ja 18" alupalleroita saa tarjota!
stepfari
Posts: 25
Joined: 8.12.2016 17:25

Re: W:n Golf IV variant TDI

Post by stepfari »

Koomistako, kenties ehkä, mut sul on ihan samanlainen kulkine alla kuin mulla. Sillä erolla, että omassani on takaluukussa ruostevikoja, jotka aion laittaa kuntoon kelien lämmettyä. Vanteet on erilaiset ja oma auto on vuoden vanhempi sekä yli 100 tkm enempi ajettu, vaan hyvin kulkoo vielkii.

Vaan mietin tuos itsekkin lastuttamista, ei sillä että tartteis enempi tehoa, kun kumi palaa noillakin tehoilla ja väännöillä, mut lievää kiihtymistä enempi kaipas.
Manick
Posts: 5
Joined: 15.4.2017 23:26

Re: W:n Golf IV variant TDI

Post by Manick »

stepfari wrote:Koomistako, kenties ehkä, mut sul on ihan samanlainen kulkine alla kuin mulla. Sillä erolla, että omassani on takaluukussa ruostevikoja, jotka aion laittaa kuntoon kelien lämmettyä. Vanteet on erilaiset ja oma auto on vuoden vanhempi sekä yli 100 tkm enempi ajettu, vaan hyvin kulkoo vielkii.

Vaan mietin tuos itsekkin lastuttamista, ei sillä että tartteis enempi tehoa, kun kumi palaa noillakin tehoilla ja väännöillä, mut lievää kiihtymistä enempi kaipas.
Itellä alkava ruostetäplä kontissa takalasin vasemmassa nurkassa. Vittumainen korjata kun osittain lasin alla..
Ittee kyrsii lähinnä, että ylhäältä uupuu tehoo, alhaalta vääntää hyvin, mutta kovemmassa kiihdytyksessä sais ylhäältä löytyy enemmän :)

Onko teikäläisellä vielä vakio turbo ja kytkin?
stepfari
Posts: 25
Joined: 8.12.2016 17:25

Re: W:n Golf IV variant TDI

Post by stepfari »

Enpäs osaa sanoa tarkemmin tuosta turbosta muuta kuin, että se on vaihdettu ja turbo ollut nyt vajaa 100 000 km. Autollani on ajettu reilut 378 tkm ja autossa on vaihtokone, jolla ajettu reilu 100 tkm vähemmän sekä tuo mainitsemani turbo on kans vaihdettu. Aikas pirtee tuo on omasta mielestä ja kysyinkin myyjältä koeajon aikana, että onko autoa lastutettu? Myyjä ei siitä tiennyt, mutta mainitsi turbon vaihdon ja sanoi, ettei ole varma, onko turbo tehokkaampi vai vakio, kun se vaihto oli tapahtunut edellisen omistajan aikana.

Itsellä on takaluukussa ruostevikoja laiteltavana ja kans osin yhdessä kohtaa lasin luona, vai oliko peräti kahdessa kohtaa. Joutuukohan takalasin irroittaan vai antasko lasin alla olevat viat olla ja korjais helpot paikat. Liekö tuo auto niin pitkään kestääkään, ennenkuin puhki mätänis ruostekohista takaluukku.

Nii ja nämä varusteet puuttuu omasta ajokista:

-Automaatti-ilmastointi (on ilmastointi, mut manuaalinen)
-Vakionopeuden säädin (ei ole, mut aattelin laitattaa)
-Ajotietokone (puuttuu).
Post Reply