

Nyt on Polo sammunut pari kertaa ajossa ja vikakoodiksi jättänyt:Defender wrote:Tänään oli valosouta kerrakseen kaksi kertaa kun ajelin töihin. Hehkuvalo vilkku + go to worshop tekstin siivittämänä. Virrat pois ja matka jatkui. Ei vaikutusta tehoihin. Taitaa olla EGR:n loppu hönkäilyjä...
Mulla häiriön aiheutti ennen dpfää oleva lämpötila-anturi 140e dpfn takana oleva ois sit 280e. Dff anturi ja tuo lämpötila-anturi vaihettu. Vika ja kallein viel vaihtamassa. Tuo sun koodi kyl viittaisi egrään. Katoppa selitys ross techin sivuilta. Kyll Google löytää.Kilu wrote:Nyt on Polo sammunut pari kertaa ajossa ja vikakoodiksi jättänyt:Defender wrote:Tänään oli valosouta kerrakseen kaksi kertaa kun ajelin töihin. Hehkuvalo vilkku + go to worshop tekstin siivittämänä. Virrat pois ja matka jatkui. Ei vaikutusta tehoihin. Taitaa olla EGR:n loppu hönkäilyjä...
7563 - EGR Sensor 1
P046C 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Kilsoja karvan päälle 147tkm:ä. Mikähän tuossa nyt on hajoamassa?
Pientä on verrattuna jenkkien lahjaan..
Kyllä on.Kilu wrote:Onko vakio välijäähy käytössä?
Ensin päästöhuijauskorjaus, sitten ohjelmointi, jonka yhteydessä egr-poisto ohjelmallisesti. Sitten pari viikkoa siitä laippasin egr-putken. Oli aika mielenkiintoisen näköinen tuo putki 136tkm ajon jälkeen.JukkaA wrote:Siis onko ohjelmointi (EGR:n poisto) tehty päästöhuijauskorjauksen jälkeen vai ennen päästöhuijauskorjausta? Jos on tehty ennen päästöhuijauskorjausta, niin onko ohjelmaa säädetty korjauksen jälkeen?
Tämä ongelmakin selvisi. Itse vaihdoin suodattimet, tutkin mahdolliset ilmavuodot ja puhdistin sen "kaasuläpän". Mikään ei auttanut, joten siirryin ulkopuolisen apuun...teesel wrote: Ensin päästöhuijauskorjaus, sitten ohjelmointi, jonka yhteydessä egr-poisto ohjelmallisesti. Sitten pari viikkoa siitä laippasin egr-putken. Oli aika mielenkiintoisen näköinen tuo putki 136tkm ajon jälkeen.
Kaveri pitää AD korjaamoa ja kerran puhuttiin juurikin DPF:stä. Sanoi käyttävänsä Fortén aineita ja ei kuulemma ole yhtäkään tarvinut vaihtaa, vaikka muilla korjaamoilla ollaan oltu sitä mieltä. Ei kuulemma edes pahamaineisista Hondista. Itsellä on kerran palanut DPF valo (heti ostosta seuraavana päivänä...), mutta sen jälkeen olen rullannut ~40 Mm eikä ole vielä ehdotellut moista toiminnetta. Tosin ajankin n. 200 km työmatkaa.Kilu wrote:Millaisia kokemuksia tuollaista pesuaineista?