Transporter T4 2.5 TDi alkoi polttamaan sulaketta 15. Sulake ei pala välittömästi vaan vasta jonkin ajan kuluttua, yleensä matka-ajossa. Seurauksena nopeusmittari lakkaa toimimasta, polttoainemittari alkaa vaellella ja öljyntason merkkivalo vilkkuu kun laittaa virrat päälle.
Googlettelin että vastaavaa ongelmaa on ollut 2.4 litran T4:ssä. Noissa syynä ollut monesti huohotinputken lämmitysvastuksen johtojen oikkari. Itse en löytänyt 2.5 TDistä tuota vastusta.
Onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa 2.5 TDi mallin kanssa?
Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
T4 2.5 TDI sähkövika
Re: T4 2.5 TDI sähkövika
Vielä ilmeni lisäongelmaa. Eli nyt ei lähde enää joka kerta edes käyntiin, vaikka sulake on nyt ehjä. Starttaa kyllä hyvin ja käynnistyy, mutta sammuu välittömästi. Välillä sitten lähteeekin käyntiin ja pysyy käynnissä. Nokea näyttää tulevan reilusti pakoputkesta.
Kuvassa näkyvä noki tuli minuutin tyhjäkäynnin ja parin kaasutuksen aikana.
Tämän lisäksi syttyi vielä airbagin merkkivalo palamaan
Kuvassa näkyvä noki tuli minuutin tyhjäkäynnin ja parin kaasutuksen aikana.
Tämän lisäksi syttyi vielä airbagin merkkivalo palamaan
-
- Posts: 39
- Joined: 31.7.2013 17:18
Re: T4 2.5 TDI sähkövika
Johtosarjaa sitten availemaan ja tutkimaan ja maadotus pisteet myös.
Re: T4 2.5 TDI sähkövika
Juu. On tässä koitettu tutkia. Viimesin tilanne on että auto kyllä lähtee käyntiin ja kulkee hyvin.
Sulake 15 palaa edelleen silloin tällöin. Vähän on haastavaa, koska sulakkeen palaminen tapahtuu niin epäsäännöllisesti. Vaikka kotitie on tähän aikaan ku kynnöspelto niin siinä sulake ei ole palanut. Palaminen tapahtuu matka-ajossa tasaisella tiellä.
Jostakin jos saisi kaaviot niin tietäisi vähän haarukoida paikkaa.
Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
Sulake 15 palaa edelleen silloin tällöin. Vähän on haastavaa, koska sulakkeen palaminen tapahtuu niin epäsäännöllisesti. Vaikka kotitie on tähän aikaan ku kynnöspelto niin siinä sulake ei ole palanut. Palaminen tapahtuu matka-ajossa tasaisella tiellä.
Jostakin jos saisi kaaviot niin tietäisi vähän haarukoida paikkaa.
Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
-
- Posts: 39
- Joined: 31.7.2013 17:18
Re: T4 2.5 TDI sähkövika
Oletko sitten hiljattain siihen mitään osia vaihtanut/ käyttänyt irti ja laittanut takaisin ?
Onko johtoniput kiinni missä pitääkin? Vai roikkuuko jokin kenties kulmaa taikka putkea vasten?
Jos kerta käyntiin taas lähtee niin senkus johto, nippu ja liitin kerrallaan heiluttelet/vitkuttelet josko sieltä sitten löytyisi se ongelmakin.
Onko johtoniput kiinni missä pitääkin? Vai roikkuuko jokin kenties kulmaa taikka putkea vasten?
Jos kerta käyntiin taas lähtee niin senkus johto, nippu ja liitin kerrallaan heiluttelet/vitkuttelet josko sieltä sitten löytyisi se ongelmakin.
Re: T4 2.5 TDI sähkövika
Reilun vuoden oli ettei sulake 15 palanut kertaakaan. Nyt keväällä alkoi palaa toistuvasti ja lopulta niin, että kun auto oli tyhjäkäynnillä päällä, niin muutaman minuutin päästä paloi sulake.
Tänään sitten ajoin auton montun päälle ja otin pohjapanssarin irti. Huomasin että öljypohjan alapuolelta öljynmääräanturille menevästä johtosarjasta kaksi johtoa oli kuoriutunut rikki. Kun johdot osuivat öljypohjaan, niin sulake paloi.
Juotin pätkät uutta johtoa ja kutistesukka päälle. Paksumpi sukka vielä koko sarjan päälle ettei enää hankaudu uudestaan. Jospa se nyt menisi auton elinkaaren loppuun.
Tänään sitten ajoin auton montun päälle ja otin pohjapanssarin irti. Huomasin että öljypohjan alapuolelta öljynmääräanturille menevästä johtosarjasta kaksi johtoa oli kuoriutunut rikki. Kun johdot osuivat öljypohjaan, niin sulake paloi.
Juotin pätkät uutta johtoa ja kutistesukka päälle. Paksumpi sukka vielä koko sarjan päälle ettei enää hankaudu uudestaan. Jospa se nyt menisi auton elinkaaren loppuun.