Otin vapaa päivän tämän ennakoidun liikennekaaoksen takia, ja nyhräsin kasaan releeseen irtohännät abiko liittimin.
Kytkin sen releen kulkureitin piuhat (3 ja 5) releeltä sinne sulakerasiaan, mihin ne kuuluukin mennä. Koska tuo yhteyshän tuntuu olevan kunnossa, jumpperillahan tuo pelaa niin hienosti.
Sitten releeseen tekemäni herätepuolen jatkopiuhan GND sekin sinne sulakerasiaan omalle paikalleen.
Ja testi nro 1, releen herätepuolen + kiinni suoraan löystämääni akunliittimeen, pultti kiinni ja ukko kabiinia kohti. Kääntö avaimesta ja JIPPII !!!
Hehkuvalo syttyi ja sammui ja auto starttasi kuin aina ennenkin !
En tiedä vielä mikä tuon aiheuttaa, että tuo releen heräte/vetopuolen + katoaa/puuttuu/on vajaa kun rele on paikoillaan ja käytössä. Mittauksessa yleismittarilla sieltä jotain kuitenkin tulee ulos.Liki 12V joka tapauksessa.
Nyt tein niin että otin sen nimenomaisen syötön, sulake 10:n pois, ja sen tulopuolelle abikolla asentelin irtosulakerasian, irtopiuhoilla, jossa sisällä se sama 5A sulake, siitä se johto jatkuu releelle, samaan kantaan. Taivutin tuon releen kiinnitys jalan, sivulle ja ylös ja siihen sitten tämä syöttö tulee. Ja pelaa.
Ja on likimain sama kuin tehtaan asennus, sähkö menee samaa reittiä, mutta sulakerasian sisällä olevan irtosulakkeen ( saman arvoinen) kautta samaan releen kantaan kuin kuuluukin.
Toki haluaisin tuolta sulakerasian alta nähdä miten se johto sulakkeen 10 lähtöpuolelta tuonne releen alle kulkeutuu.
Jos joku on tuon konehuoneen sulakerasian irti repinyt ja moinen makoilee tarpeettomana autotallin hyllyssä piuhoineen pölyttymässä, kiinnostaisi se nähdä.
Ainoastaan yksi merkkivalo jäi nyt kummittelemaan, oranssina palaa koneen kuva. Sainkin jo vinkin että liittynee saastepuolen vermeisiin, ja tuskin vaikuttaa mitenkään ajoon.
KIITOS ja kumarrus kaikille minua auttaneille !
Apunne oli todella arvokasta ja tarpeen!
Jo se aiheutti tutkittaessa ensimmäisen ilon huudon kun selvisi että ECU ainakin on ehjä

!
Virkkasin vielä eilen hiukan pienemmän, lyhyemmän, siistimmän ja tiukemmin sulakepitimeen istuvan "oikopiuhan" sinne sulakerasian sisään. Siihenkin toki sulakepitimen sulakkeineen väliin tuikkasin.
Tutkin myöhemmin lisää, kun ensin opin miten tuo rasia aukeaa ja miten johdot ja kytkennät siellä alla menee.
Ihan uteliaisuus mielessäkin haluan tietää mikä oikeasti tämän kaiken aiheutti.