Hei, autoni alkoi kolistaa pahasti 110km/h tuntinopeudessa. Muutenkin kolistaa oikeaa etuvaloa vapaalla. Eli ajo menee mahottomaksi alkaen 110km/h nopeuksissa. Oliskos alatukivarsien vaihto paikallaan vai pallonivelet tms? Lisäksi auto pöristää ajaessa kuin bensakone silloin kun poistosarjassa on reikä. Oliskos tässäkin pakosarjan vaihdon aika? Jos Kiihdytän kovaa valoista kuulen ikäänkuin turbon injectoivan lisää tehoa aika äänekkäästi ja kun kierrokset kasvaa koneen ääni menee yleiseksi pörinäksi. Ei ainakaan Vectran kone saundannut tälläiseltä 2.0 tdi koneen kanssa.
RATKAISU:
Eräs nainen huomasi auton kolistavan myös hitaammilla vaihdeilla ja sitten kun vaihdoin kesärenkaat alle loppus kolistaminen tyystiin. Talvirenkaiden aluvanteet ovat kierot.
1.9 TDi variant kolistaa 110km/h RATKAISU: Kierot vanteet
1.9 TDi variant kolistaa 110km/h RATKAISU: Kierot vanteet
Last edited by Jeroi on 24.6.2018 21:14, edited 2 times in total.
Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h
Oolrait kaimaar ne alatukivarret on syypää kolinaan kun vähän selailin foorumeita. Mikähän tuon vaihdettvan "alatukivarren pään" varaosanimi on saksaksi ja mahdollisesti linkki sopivaan sarjaan, jotta ne voi vaihtaa?
Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h
Olisikohan tässä mun culprit. Voihan tätä. Mikäköhän osanimi on saksaksi...muutama kommentti pasunan täristämiseen...mulla oli 1,9 tdi joka täristi kans esimerkiks vääntötilanteissa 5 vaihteella 120 km/h tai 3/ 4 vaihteen kiihdytyksissä ..ongelmaks paljastu apumiehenpuoleisen vetoakselin sisempi nivel joka lähtee vaihdelaatikosta...autolla oli silloin ajettu 600 000 /km ....sekun vaihdettiin niin tärinä loppu....sitten mitä tohon pumppusuuttimien sähköjohtoihin tulee niin tyyppivika noissa venttilikopan sisällä kulkevissa sähköjohdoissa on että maadoitus pettää ..se voi aihettaa suoranaista nykimistä..eli se on erilainen tilanne verrattuna vetotilanteen tärinään... sitte mitä kaksoismassapyörään tulee .....niin sen viallisuuden huomaat kun käynnistät kylmänä..... ja kone käydä rallattaa tyhjäkäyntiä ..... niin pitäis kuuluu sellasta taustakalinaa kytkimen ja vetoakselin suunnalta...joka sitte vaimenee kun paikat lämpenee ..... mene sanomaan että nämä yksityiskohdat sopii sun ongelmaan....senverran vielä tosta vetonivelestä...että vänkäripuoleinen vetari on pidempi...ja siihen kohdistuu suurempi vipu vääntöitilanteissa ..... jos sisemmässä nivelessä on kulumaa ..esimerkiks kuulat kulunu soikeeks ja rasva kovettunu
Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h
Moottorintukikumeista, osaiskos joku kertoa kuinka monta ja millaisia niitä on. Aattelin että pajalla vaihsetaan moottorin tukikumit ja koko tukivarresto samalla kertaa niin ei sitten hajoa heti etupää.
Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h
Oon muute huomannu et tällä foorumilla menee aina yksin keskusteluks jos on jotai ongelmia
Jos ei se hyvin mee ni huonosti kumminkii...
Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h
Tukivarret kannattaa vaihtaa kaikki kerralla ettei vaan paria kerrallaan, kun muuten ne vanhat huonommat kuluttaa ne uudet nopeasti kanssa. Pyydä ny vaihtaa radetankojern ulkopäät samaa matkaa jo tossa remontissa, itellä oli 3b korissa aikoinaan ne väljänä niin kuulu ihme klok klok kun meni mistä tahansa töyssystä/kanttarista. Tuolta voit kattoo noita tukikumeja moottoriin:
http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... 932/lang/e" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja muista etupään kulmien säätö rempan jälkeen.
http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... 932/lang/e" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja muista etupään kulmien säätö rempan jälkeen.
Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h
Alotusviestissä ainenkii on niin vahvaa vikadiagnosointia, jotta ei tuohon löydy sanoja.juha3105 wrote:Oon muute huomannu et tällä foorumilla menee aina yksin keskusteluks jos on jotai ongelmia

Itellä paskana oleva iskari aiheuttaa kolinoita ja huonoa ajettavuutta.
Halogeeniumpioden kanssa tää on ihan normaalia.Jeroi wrote: Muutenkin kolistaa oikeaa etuvaloa vapaalla.
Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h
Asia selvinnyt. Kolistaminen 110-120 kohdalla oli loppujen lopuksi epätarkka. Eräs heikompirakenteinen nainen ajaessani huomasi auton täristävän jo 60km/h ja kun oikein pirusti keksityin itsekkin tunnustelemaan huomasin auton täristävän nollasta aina kovenemaa tahtiin ylöspäin. Vika löytyi kieroista aluvaneteista. Kesärenkaissa oli jostakin syystä peltivanteet ja ihmetys selvis kun auto lopetti täristämisen tyystiin. Asia selvisi loppujen lopuksi.