Uutta syyläriä paikalleen, 1.5 tunnissa vaihdettu joskin moponetin kamppeessa oli erilainen kiinnitys ilmastoinnin kennolle, niin siihen piti vähän soveltaa.
Vielä jäi ihmeteltävää, kuten kummallinen savun/höyryn muodostus pakopuolelta. En enää jaksanut tutkia, että mikä siellä. Pitää huomenna tutkia.
Edellisessä viestissä ihmetelty höyry tuli huohottimen putkesta. Kovettunut poikki.
Tänään sitten tandemin kimpussa. Pumppu itsessään ei näytä vuotaneelta, mutta lohkon pääty on yllättävän öljyinen ja tämä surullisen kuuluisa pumpun alta menevä letkukin tuntuu öljyn pehmentämältä. Kun seurasin tätä letkua, että miten sen saa pois,niin tein löydön. Kenelläkään käsitystä, että mistä tämä on ja onko edes Volkkarin mutteri? http://m.muppis.net/DSC_0108.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://m.muppis.net/DSC_0109.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyi polttoainesuodattimen ja lohkon välistä irrallaan.
Tänään mk4 Golffi sai uuden omistajan, lähes viiden vuoden ja n. 120tkm omistukseni jälkeen. Ts. vaikka varianttia ei enää allekirjoittaneella olekaan, tulee foorumilla oleskeltua samaan malliin.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Seinäjoella autokaupoilla, 2011 80tkm ajettu Seat Altea Freetrack CR-TDI koneella lähti mukaan. Passatti meni maanantaina eteenpäin jonnekkin Riihimäki/Hyvinkää akselille.
Saas nähdä minkälainen suhde tästä poikii, mutta ainakin ekat 200km on menny ihan mukavasti.
Onko kokeneemmilla jotain vinkkiä mitä tekniikasta kannattaa ekana tai ennakolta tarkastella että pysyy hyvänä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Eilistä projektia.. Vaihdoin lämppärin kennon kaverin kanssa. 6 tuntia puuhasteltiin ja jäi vähän keskenkin vielä.
Vakkarista jäi yksi johto irti, kun ei ole käryä mihin pitäisi pistää kiinni. Piuhan väriä en nyt tähän hätään muista, mutta päässä kuitenkin pultin/muuterin alle tuleva rengasliitin.
Sille kun keksisi paikan, niin sais katteet paikalleen.
Lämppärin kenno ei näyttänyt vuotaneelta, mutta lienee tukossa sopivasti, että aiheutti lorinan ja pulputuksen.
Taisi olla virtalukon takaa +12v syöttö. Rengasliitin siksi että kytkettäisiin sinne ratin alle pääterminaaliin kiinni (mutta en suosittele, koska se virtalukon takana oleva pääterminaali on aika järeän nallin takana ja se ohut johto ei kestä sellaisia oikosulkuvirtoja.)
Jatkuva +12v on siitä huono että se viiksi vie sitten jatkuvasti sähköä, eihän se toki iso määrä ole..
Suosittelen siis katkomaan sen rengasliittimen johdon siitä melko tyvestä ja asentamaan jonkun 5A sulakkeen siihen sarjaan ja sitten kiinni sinne pääterminaaliin.
Otin vähintään viiden vuoden koeajoon tuollaisen Comfortline -varustelulla olevan 3C:n. Saa nähdä kestääkö meidän liitto niin kauaa. Olennaisimmat tiedot onkin jo allekirjoituksessa, ehkä kuvia viikonloppuna.
Minä vähän yritin EGR:ää tulpata. Eihän se tietenkää menny ku römpsöössä. Toinen pultti halua millään lähtee oikeille jengoille, pitää huomenna yrittää ottaa koko möhkäle käsiin ja kierretapilla putsata jengat.
P.S Vihdoin taas virallisesti Variantti Clubilainen!
ibel wrote:Minä vähän yritin EGR:ää tulpata. Eihän se tietenkää menny ku römpsöössä. Toinen pultti halua millään lähtee oikeille jengoille, pitää huomenna yrittää ottaa koko möhkäle käsiin ja kierretapilla putsata jengat.
Tämä tosiaan tuli onnistuneesti hoidettua. Jengat puhtaiks kierretapilla ja lätkä väliin. Eikä edes sytyttäny häiriövaloa.
Xenon -polttimon vaihtoa.
Pelkääjän puoli otti vielä erävoiton, kun en saanut yhtä pulttia auki. Jos huomenna sais työkaluja, että sais puskuria irti sen verran.
Antautuhan se toinenkin puoli. Enpä huomannut ottaa enempää kuvia, että olisi voinut oppaan kirjoitella.
Oli vain sellainen työmaa, että toivottavasti ei ihan hetkeen tarvi olla uudestaan tekemässä.
muppis wrote:Antautuhan se toinenkin puoli. Enpä huomannut ottaa enempää kuvia, että olisi voinut oppaan kirjoitella.
Oli vain sellainen työmaa, että toivottavasti ei ihan hetkeen tarvi olla uudestaan tekemässä.
muppis wrote:Antautuhan se toinenkin puoli. Enpä huomannut ottaa enempää kuvia, että olisi voinut oppaan kirjoitella.
Oli vain sellainen työmaa, että toivottavasti ei ihan hetkeen tarvi olla uudestaan tekemässä.
Allekirjoitan täysin
Ja arvaa ottiko kuski kierroksia, kun vaihdon jälkeen pääsin kaupan pihaan ja mittaristoon syttyi tuttu varoitusvalo.
En tiedä mikä häiriö oli, mutta sen jälkeen ei taas ole moista vikailmoa näkynyt. Onneksi.
Piuhat Bluetooth modulia varten vedetty hetken mielijohteesta. Tuli otettua muutama kuvakin, niin vois kirjoitella oppaan kunhan saan itse modulin ja testattua asennuksen.
muppis wrote:Piuhat Bluetooth modulia varten vedetty hetken mielijohteesta. Tuli otettua muutama kuvakin, niin vois kirjoitella oppaan kunhan saan itse modulin ja testattua asennuksen.
Mistä tilasit johtosarjan. Minä tilasin aikoinaan aliexpressistä, ko. automalliin tarkoitetun. Muuten hyvä mutta oli n. 75 cm lian lyhyt ja mikin äänenlaatu ilmeisesti aivan kauhea. Kaikki jotka vastaa, sanovat että puhun jossain kaivon ja avaruuden välimaastossa. Pitäisi hankkia laatu mikki kattoon.
petaso wrote:
Mistä tilasit johtosarjan. Minä tilasin aikoinaan aliexpressistä, ko. automalliin tarkoitetun. Muuten hyvä mutta oli n. 75 cm lian lyhyt ja mikin äänenlaatu ilmeisesti aivan kauhea. Kaikki jotka vastaa, sanovat että puhun jossain kaivon ja avaruuden välimaastossa. Pitäisi hankkia laatu mikki kattoon.
Puolan pojilta tilasin tällaisen setin. Kyllä siinä VW:n leima ja varaosanumero on, mutta ei se mitään silti kerro.
Sitä ihmettelin, että miksi se mikin paikka on pelkääjän puolella vai onko tuossa vääränkätinen paneeli katossa?
Moduli aktivoitu järjestelmään ja toimii hyvin. Jäi vain vähän asetusten viilaus puolitiehen, niin puheentunnistus ei aktivoitunut ja soitin ei näytä kappaleiden nimiä, vaikka vissiin pitäisi osata. Moduli on kuitenkin 9W7, eli 7P6035730F ja soitin RNS 310. Huonosti löytyy netistä mitään selkeitä ohjeita minkä avulla tutkia, joten vinkkejä otetaan vastaan.
Sen verran taisin tuossa nyt löytää, että joko tuo 7P6... ei osaa tai RNS 310 ei tue puheentunnistusta.
Mullakaan ei tunnista kappaleita, en vain ole jaksanut perehtyä kun ei ole ollut se niin tärkeä speksi.
Rns510.ssä pitää vetää mikiltä toiset piuhat mankan taakse jotta puheentunnistus toimii, vakiona menee vain bt palikkaan. En tätä ominaisuutta ottanut käyttöön kun tuntuu vaan hölmöltä höpistä mankalle englanniksi
Tuo kappaleiden nimen näyttö onkin enemmän lapsia varten, kun tykkäävät Spotifystä kuunnella. Itsellä saattaa mennä päiviä, että soitin on kokonaan kiinni.
Tuosta puheentunnistuksesta on hyvät muistot Nokian N70:n ajoilta. Siinä se toimi hyvin ja tuli käytettyä paljon, kun ammatikseen ajo. Siksi kiinnostaa saada se toimimaan, kun ei enää puheluiden takia tarvi mykistystä. Toisaalta ehkä sitä mykistystä tarvii joskus muuten. Mene ja tiedä.