Passat 3c, 1.9tdi bxe. Lastutukseen menossa, kestääkö paikat ja mihin kannattaa varautua?

Kaikki yleinen jutustelu
mazo
Viestit: 2
Liittynyt: 4.1.2020 23:58

Passat 3c, 1.9tdi bxe. Lastutukseen menossa, kestääkö paikat ja mihin kannattaa varautua?

Viesti Kirjoittaja mazo »

Eli ensimmäinen variant ja vaggilainen tuli taloon, osto kriteereinä lähinnä mahdollisimman perus traktori joka kulkee varmasti a paikasta b.

Muuten loisto tuote mutta vaikken rakettia ostanutkaan ei muutamasta lisähevosesta olisi haittaa.

1.9tdi ajettu 230tkm kaksoismassa ja kytkintehty. Olen nyt karstat polttanut moottorista ja 8.päivä käyn ohjelmoimassa. muutamia kysymyksiä on kuitenkin herännyt.

1. Hajoaako ahdin? Kuulemma siivet jumittaa ja niitä menee kun ohjelmoidaan. Auttaako tilalle laittaa samaa ahdinta vai pitäisikö silloin samalla päivittää hyrrää jolloin tehoja voisi saada lisättyä?

2.Mitä teholukeamia 105hp 1.9tdi olette lastulla saaneet? Suuttimien riittävyys?

3. Rupeaako kytkin palamaan ja laakerit huutamaan.
5v-manuaali. Paljonko vääntöä nämä kestävät? Onko vuosimalleissa eroja?
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Passat 3c, 1.9tdi bxe. Lastutukseen menossa, kestääkö paikat ja mihin kannattaa varautua?

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Tuosta kilometrimäärästä voi olla montaa eri mieltä. Epäilyttävän vähältä kuulostaa.

Hajoaahan se ahdin paljon nopeammin jos auto yliahtaa jo nyt pyynteihin nähden, se yliahtaa ihan samalla tavalla sitten kun ahtopyynnit on vielä suuremmat eli absoluuttinen paine on vielä suurempi. Ahtimen muutoksella saadaan toki vielä enemmän tehoja, vaatii toki uudelleenohjelmoinnin aina.
Suuttimissa lienee paukku 200hp asti, noin karkeasti mutuiltuna.
mazo
Viestit: 2
Liittynyt: 4.1.2020 23:58

Re: Passat 3c, 1.9tdi bxe. Lastutukseen menossa, kestääkö paikat ja mihin kannattaa varautua?

Viesti Kirjoittaja mazo »

Hei,

Auto ollut yhdellä omistajalla trafin mukaan ja siihen päälle täydellinen huoltovihko merkkiliikkeen leimoilla.

Ennen ohjelmointia ajoin taikauskoa(fortea) läpi ja painatin raskaalla kaasulla jotta karstan rippeet lähtevät liikkeelle.

Ohjelmointi suoritettiin ja ei voi kuin suositella. Ajomukavuus nousee kun ei tarvitse kaasupohjassa vinguttaa jos ohittamaan lähdetään. Laskennallisesti päästiin aika lähelle 40hp ja 60nm lisäys. Kesällä ajattelin käydä penkissä toteamassa tehot.

Kirjotellaan kokemuksia kun kilometrejä saadaan alle vielä lisää.
Vastaa Viestiin