Mitä on tulossa talven aikana autoihinne?
- colour concept
Mun Audiin tuli laitettua perus talvivarusteet eli sisätilanlämmitin, sisähaaroitus ja alkuperäiset 15" alumiinivanteet. Kovasti ois poltellut laittaa 16" alumiinivanteet, mutta päädyin noihin 15":siin, kun kuitenkin auto on suola*askassa koko talven, kun täällä Oulun alueellakin muistavat suolata teitä.
Keväällä laitetaan sitten ne 16:set alle ja ehkä vähän muutakin autoon
Keväällä laitetaan sitten ne 16:set alle ja ehkä vähän muutakin autoon

Kyllä tuo teiden suolaaminen on perseestä! Ite joutuu ajamaan työmatkat rekkaliikenteen seassa suola ja turve
vellissä. Kunnon testissä ovat kw rosteritolpat mun autossa.
vellissä. Kunnon testissä ovat kw rosteritolpat mun autossa.
Last edited by MIKU on 13.2.2006 20:16, edited 1 time in total.
Golf iv variant 1.6 -03
Monesti tuntuu että turvattomampaa on se, kun ajovalot ja tuulilasi on niin likaisia suolan takia, että ei tahdo ulos kunnolla nähdä kun pimeässä ajelee.
Itse olen edelleen sitä mieltä että kun teitä ei suolattaisi niin porukka oppis ajamaan rauhallisemmin ja ennakoivasti. Nyt jos sattuu että suola-auto ei ole kerennyt aamulla suolaamaan niin ne jotka ovat tottuneet hyvään pitoon, huristelevat samaan malliin kuin suolatuilla teillä.
Itse olen edelleen sitä mieltä että kun teitä ei suolattaisi niin porukka oppis ajamaan rauhallisemmin ja ennakoivasti. Nyt jos sattuu että suola-auto ei ole kerennyt aamulla suolaamaan niin ne jotka ovat tottuneet hyvään pitoon, huristelevat samaan malliin kuin suolatuilla teillä.
Ja lisäksi tuo suola heikentää pitoa, kun mennään suolatulta tieltä suolaamattomalle pätkälle. Tuntuu kuin auto olisi humalassa ensimmäiset kilometrit, kun suola tekee jäisentien ja renkaan kontaktin entistä liukkaammaksi.
Ettei aivan oftopikkivastaukseksi mene, niin täällä on kova pohdinta mitkä vanteet ja gummit sitä hommais ensi kesäksi alle.
Ettei aivan oftopikkivastaukseksi mene, niin täällä on kova pohdinta mitkä vanteet ja gummit sitä hommais ensi kesäksi alle.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Toi on muuten ärsyttävä piirre IV golffissa, et kerää hirveesti lunta vanteiden sisään
Käytin mökillä eikä ollu edes hirveesti irtolunta ja jo oli takavanteet lumenpaitossa.... Onneksi on kohtuullisen avonaiset kiekot, et helppo tökkiä pois, mut kyllä se korpee aina niitö putsata. Ja sit jos jää joku köntti vanteeseen niin mukavasti täristää
Esiintyykö tota muilla merkeillä vai kuinka

Käytin mökillä eikä ollu edes hirveesti irtolunta ja jo oli takavanteet lumenpaitossa.... Onneksi on kohtuullisen avonaiset kiekot, et helppo tökkiä pois, mut kyllä se korpee aina niitö putsata. Ja sit jos jää joku köntti vanteeseen niin mukavasti täristää

Esiintyykö tota muilla merkeillä vai kuinka

IV Golf -03 PWD
ASZ
ASZ
Mulla ei ainakaan edellisessä autossa (nissan) kerääntyny lunta vanteisiin vaikka välillä käytiin kunnolla hangessa... (ainakaan ei ravistanu). Mutta auta armias ku osti golffin ni talvisin putoilee paikat hampaista tu täristää 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
-
Talvella täristää
Kyllä mulla oli Volvon V40 kanssa sama ongelma,että lumi ja jää ja paska kertyi sinne sisäpuolelle ja sitten täristää...
Onneksi on Rialin alut, joissa isot aukot, niin pesun yhteydessä voi tiskiharjalla hangata sisäpuolet, niin herkeää tärinät.
Pientä puuhastelua toki vaatii.
Onneksi on Rialin alut, joissa isot aukot, niin pesun yhteydessä voi tiskiharjalla hangata sisäpuolet, niin herkeää tärinät.
Pientä puuhastelua toki vaatii.

Tulipahan itelläkin mieleen, että alkaa olla autonvaihtokuume taas päällänsä, että jos tulis uus auto 
Kattellu oon nuita passat farmareita kuolaten.. Varsinkin tuolla myyntiosaston puolella on se yks kullanvärinen vai keltainen mutta kuitenkin..
Kuka ostaa multa tuon nykysen pirssin käsi pystyyn
Vasta sisäänajettu 390tkm, huoltokirja ym

Kattellu oon nuita passat farmareita kuolaten.. Varsinkin tuolla myyntiosaston puolella on se yks kullanvärinen vai keltainen mutta kuitenkin..
Kuka ostaa multa tuon nykysen pirssin käsi pystyyn

Vasta sisäänajettu 390tkm, huoltokirja ym

VW Golf Variant 1.9TD -97
Mietin tossa kauan, et mitä uutta on tullu, mut hei laitoin pari viikkoo sit suksiboxin katolle (mallia volvo in sports)
Joo, huono juttu!
Harzan: laita Philipsin GT150 polttimot tms.
Uskoin tossa joku aika sitten myyjää (tyhmä minä) ja ostin bossin jotku +50% H7:t... makso jonku 24€ ja huomasin, et entiset "halpis" polttimot (14€/pari) oli puolet kirkkaammat (ja anto valkoista valoa, eikä keltaista, kuten bossin +50%) ja kesti yli vuoden!
Ne tuuning polttimot, jotka on jo valmiiksi tumman siniset (en nyt muista merkkiä) on ihan persiistä! Maksaa ihan himona eikä niillä oikeesti näe eteensä! Kerran sellasetkin hankin ja palautin samointein, ku myyjä kerto niistä ihan muuta (ja sain jopa rahat takasin)!!
On tää autoilevan ihmisen elämä vaan hankalaa

Joo, huono juttu!
Harzan: laita Philipsin GT150 polttimot tms.
Uskoin tossa joku aika sitten myyjää (tyhmä minä) ja ostin bossin jotku +50% H7:t... makso jonku 24€ ja huomasin, et entiset "halpis" polttimot (14€/pari) oli puolet kirkkaammat (ja anto valkoista valoa, eikä keltaista, kuten bossin +50%) ja kesti yli vuoden!
Ne tuuning polttimot, jotka on jo valmiiksi tumman siniset (en nyt muista merkkiä) on ihan persiistä! Maksaa ihan himona eikä niillä oikeesti näe eteensä! Kerran sellasetkin hankin ja palautin samointein, ku myyjä kerto niistä ihan muuta (ja sain jopa rahat takasin)!!
On tää autoilevan ihmisen elämä vaan hankalaa

IV Golf -03 PWD
ASZ
ASZ
Xenoneja en osta ihan hintansa puolesta. Normaalit H7:t tulee hommattua ja varmaankin nuo philipsit, kun poltimoita menee kummiskin 4kpl:ta.
Last edited by HarriV on 9.2.2006 20:14, edited 1 time in total.
- Mika Viinikka
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Vesa-Matti Luoma
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Mun pitäis tummentaa lasit, jahka löydän sellaisen lämpimän talliin, jossa auto ei jää kynnykseen kiinni
Sitten tulee jonkinlaiset tarrat kylkiin, sen prkeleen naarmun takia
Sit tuolla olis Variantuning-tarra ja "Security system by Black russian terriers"-tarra liimaamista odottamassa

Sitten tulee jonkinlaiset tarrat kylkiin, sen prkeleen naarmun takia

Sit tuolla olis Variantuning-tarra ja "Security system by Black russian terriers"-tarra liimaamista odottamassa

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Tero Paalanen
- Team Leader
Jyrki lähinnä olen yrittänyt kartoittaa mitä nämä tehdasvanteiden replicat painavat suhteessa aluperäisiin. Kyseinen vannehan on alkuperäisenä 20-tuumaisena Audi A8:ssa. Se painaa 13kg. 18" kokoa on suunnitelmissa myös meikäläisellä kesäksi kun nykyisen 17" kiekkojen renkaat alkavat olla loppu viimeistään loppukesästä. Siitä irtoaa kiinostuneille muuten asialliset rosteri/alu-vanteet passattiin. Laittaisin talvikiekoiksi mutta eivät kuulemani mukaan kestä Suomen olosuhteissa.
Tänään kävin tilaamassa vähän pleksiä ja lastulevyä.. Pitää alkaa päivittämään passatin musiikki puolta! Mamma päätti antaa luvan mutta ehtoina oli että koiraa pitää pystyä kuljettamaan peräkontissa ja tarpeen vaatiessa nuorimmaisen rattaita..
Oviin tulee Lanzar erillissarjat eteen/taakse, konttiin pari Lanzar 12 tuumaista bassoa, pari Lanzar vahvistinta ja tietenkin konkka ja soittimena pioneerin "seitentonniseitensatanen"! Pleksiä ja valoja koteloon ja ulkopuolelle...
Tavoitteena notta kesäksi sais valmiiksi..
Oviin tulee Lanzar erillissarjat eteen/taakse, konttiin pari Lanzar 12 tuumaista bassoa, pari Lanzar vahvistinta ja tietenkin konkka ja soittimena pioneerin "seitentonniseitensatanen"! Pleksiä ja valoja koteloon ja ulkopuolelle...
Tavoitteena notta kesäksi sais valmiiksi..
Tavoitteena olis väsätä varapyöräkoteloon subbarille paikka, silleen vararenkaan sisälle.
Pikkuveli meinas Audiinsa tehdä samanlaisen, jahka sen saa tehtyä, niin Golffiin kans perässä.
Mulla ehdoton se, että "sikaosastolle" ei mitään asenneta, koska koiria pitää mahtua 3 kpl siellä olemaan
Pikkuveli meinas Audiinsa tehdä samanlaisen, jahka sen saa tehtyä, niin Golffiin kans perässä.
Mulla ehdoton se, että "sikaosastolle" ei mitään asenneta, koska koiria pitää mahtua 3 kpl siellä olemaan

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94