VW Golf IV Variant vikalista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
User avatar
DyyD
Posts: 21
Joined: 30.12.2005 20:48
Location: Turku

Post by DyyD »

Vuoden -00 vehje, äskettäin itselle ostettu ja 52 tuhatta mittarissa:

- Kuskin penkistä meinaa puskea etuosasta joku metalli läpi kankaan
- Jarrut haisevat aika pahasti suurempien jarrutusten jälkeen

Menee takuuhuoltoon ensiviikolla Turun VW autoon, katsellaan sen jälkeen. :)
jafo
Posts: 4
Joined: 12.1.2006 9:47

Post by jafo »

1. ja 2. vaihde todella jäykät laittaa päälle. Vaihtoivat lootaan toisenlaiset öljyt ja nyt pelaa.
VW Golf Variant 1.6 16V Atlantic -06
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

On se kumma että ne ei tehtaalla osaa laittaa parempia öljyjä jo valmiiksi. Tuo kun on tyyppivika.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Itselläni ei tuossa 6-lovisessa tahmaa mikään pykälä, mutta kaverin 5-lovista lootaa kun kokeilin niin en ollut uskoa että saman merkin laatikko ois kyseessä. Ja ainakin mulla on vielä tehtaan ölssit laatikossa, nyt seuraavassa huollossa oli tarkoitus vaihtaa öljyt uusiin kun tulee 150tkm täyteen
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
Ilu
Posts: 237
Joined: 1.5.2005 19:15
Location: Lappeenranta
Contact:

Post by Ilu »

Joo niinhän se on mullakii noi vaihteet aika jäykänlaiset
Vw Passat Variant -08-
User avatar
Ilu
Posts: 237
Joined: 1.5.2005 19:15
Location: Lappeenranta
Contact:

Post by Ilu »

Joo torstaina tulis uudet öljyt laatikkoon.jospa rupeis nuo vaihteet menee päälle vähän paremmin
Vw Passat Variant -08-
User avatar
Ilu
Posts: 237
Joined: 1.5.2005 19:15
Location: Lappeenranta
Contact:

Post by Ilu »

Kyl vaikutti öljyn vaihto huomattavasti.On se kumma et ei voida jo tehtaalla laittaa niit parempia öljyjä.
Vw Passat Variant -08-
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Mulla pyydettiin volkkari takasin laakkoselle huohotinputken lämmityksen asennukseen takuuna... ihmetyttää vaan ku eivät voineet 3 viikkoa sitten sitä laittaa...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
NURMISTO
Posts: 41
Joined: 26.5.2005 22:15
Location: JYVÄSKYLÄN MLK

Post by NURMISTO »

no nyt rupes lämppäri viheltää kakkos pykälällä ja wepasto wittuilee!
User avatar
elwood
Posts: 81
Joined: 20.2.2006 18:54
Location: Kotka

Post by elwood »

-Ei vielä ainakaan ole ollut mitään ongelmia.....
-Nyt mittarissa noin 8 tkm.
-Kumma juttu noi lootan öljyt,toisilla pelaa,toisilla ei. Tossa pari viikkoa sitten oli täälläkin n. -25c
ja ei mitään ongelmia,loota oli tosi herkkä.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
NURMISTO
Posts: 41
Joined: 26.5.2005 22:15
Location: JYVÄSKYLÄN MLK

Post by NURMISTO »

"naapurin poika" on töihin vastaan otossa töissä ja nyt vaihdetaan lämppärin moottori,wepaston huolto,jne eipä tartte tapella vaihdetaanko vai ei!
User avatar
VWantti
Posts: 10
Joined: 19.9.2004 12:16
Location: Jyväskylän MLK

Post by VWantti »

Jees aamulla kuskin ikkunaa yritin aukaista, mut lasi ei liikkunut mihinkään elikkä iski ilmeisesti nelosten vakio vika muoviset klipsit lasinnostimesta poikki tai sitten vaijeri poikki..
Golf Variant -04
janik
Posts: 23
Joined: 23.2.2006 20:12
Location: Pietarsaari

Post by janik »

Samppa wrote:Minun golfin moottorin ohjausjärjestelmän (check) valo herjaa väliajoin.. Yleensä syttyy kun kiihdyttää vauhdin johonkin sataseen
(tehny pari kertaa).. Se palaa jonkun puoli päivää ja sit kun on pari kertaa käynnistelly auton uudellen niin se ei enää palakaan...
Se on jo kerran käyny laakkosella testerissä ja sillon huomasivat että jarrupolkimen anturi oli sökö ja vaihtoivat sen uuteen muuta vikaa ei ollu mut vika ei näköjään korjaantunutkaan... Onko muilla ollu ongelmia noitten check ym valojen kanssa???? Rupee pikku hiljaa tuskastuttaa kun vika ei selviä millään konstilla!!!! :roll:

Itsellä sama häiriövalo paloi kauan,vika oli lambda-anturissa.
vw Touran 1.9tdi dsg
User avatar
Jami R
Posts: 369
Joined: 17.1.2006 20:15
Location: Linnavuori

Post by Jami R »

tänään syttyi moottorin kuva eli tais lambda-anturi kiittää ja lopettaa yhteistyön..
huomenna vois mennä luettamaan vikakoodin :(
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Suke-
Posts: 10
Joined: 26.3.2006 19:40
Location: Kihniö

Post by Suke- »

Tosta ku moni miettii et miks ne laittaa sököt öljyt sinne vaihdelaatikkoo niin ainaki oma ajattelutapa olis se et se öljy hioo sen laatikon. Eli sisään ajo käytännös :) kattelkaa niit öljyjä ja tsekkailkaa et onko sie paljo lastua seas?

En tiedä :D villi veikkaus :)
User avatar
Jami R
Posts: 369
Joined: 17.1.2006 20:15
Location: Linnavuori

Post by Jami R »

nyt on käyty lukemassa ongelma..
vika oli imusarjassa.. oli lähetellyt outoja arvoja.
vika on tilapäinen.. tai niin ainakin sanottiin.
jos valo syttyy uudelleen niin sitten pitää taas viedä näytille :?
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
User avatar
Ilu
Posts: 237
Joined: 1.5.2005 19:15
Location: Lappeenranta
Contact:

Post by Ilu »

Keskuslukon kaukosäädin hajos
Vw Passat Variant -08-
User avatar
Sami P
Posts: 382
Joined: 6.3.2005 20:08
Location: Varkaus
Contact:

Post by Sami P »

äsken sit golffi jätti mut välille prkl..... ei reagoi enää kaasupolkimen asentoon...välillä kun sammutti, niin pari kertaa sai kierrokset nousee kun painoi poljinta mut sit pyörii vaan tyhjäkäynnillä eikä mitään tapahdu vaikka yrittää kovasti painella!!!! meni sit laakkoselle yöks huilaa ja aamulla sit testeriin... onko muille tehny samaa..... epäilivät jotain kaasuläppä tunnistinta!!! :(
A4 Avant 1.8T 2005
User avatar
Sami P
Posts: 382
Joined: 6.3.2005 20:08
Location: Varkaus
Contact:

Post by Sami P »

golffista menny kaasupolkimen potentiometri rikki ja joutuuvat vaihtaa koko kaasupolin paketin..... ja on varmasti halpaa ku saippua... :veryangry
A4 Avant 1.8T 2005
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

Mulla taas etummainen lamda-anturi sökönä ja epäilys on et olis kattikin jo paskana :shock:
:wink:
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
Sami P
Posts: 382
Joined: 6.3.2005 20:08
Location: Varkaus
Contact:

Post by Sami P »

ei oo helppoo tää elämä.... :lol:
A4 Avant 1.8T 2005
Basu
VCF Member
Posts: 1452
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Post by Basu »

Samppa wrote:ei oo helppoo tää elämä.... :lol:
Millon se olisi ollut... :roll:
Muuta vikaa Golffissa ei ole ollut paitsi että se on ahdas jos on 4-5 henkeä kyydissä.
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

Onneks oli vaan anturi vika :D :D
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Ilu: mitäs öljyä laittovat sisään?

Mulla ku laittovat TAF-X öljyt uuteen vaihtolaatikkoon Pasuunaan ja niillä ei ainakaan toimi vaithteet. Jos ehdottas Hyvinkään huollolle myös eri öljyjä.
User avatar
Sami P
Posts: 382
Joined: 6.3.2005 20:08
Location: Varkaus
Contact:

Post by Sami P »

nyt on poljin ja potentiometri vaihdettu ja hyvin toimii nyt :wink:
A4 Avant 1.8T 2005
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

Rupes koliseen etupää työssyissä niin iskarin yläpään kannakekumin keskireikä suurentunut ja laakeri meni siitä läpi. :shock: Uutet osat tilattu ja toivottavasti saa auton kasaan vapuksi :D
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

Kasassa on eikä kolise enään yhtään! :lol: :lol:
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
Sami P
Posts: 382
Joined: 6.3.2005 20:08
Location: Varkaus
Contact:

Post by Sami P »

ja ongelmat jatkuu... nyt alkanu tyhjäkäynti hummaamaan koko ajan 600-700rpm välillä (hermo palaa) :evil: mistäköhän moinen mahtaisi johtua????? onkohan mahdollista kun vaihtoivat sen kaasu polkimen uuteen et siitä johtus tuo kaasuttelu????? nämä viat ei taida loppua koskaa!!!! :roll:
A4 Avant 1.8T 2005
User avatar
Tero L
Posts: 91
Joined: 30.8.2005 20:04
Location: Tupos

Post by Tero L »

En viitsinyt kahlata koko topikkia läpi, joten ilmoitetaan näistä jumiutuvasta tuulilasin pyyhin varsi rakennelmasta. Viime syksynä jo tuntui olevan hieman laiskalla tuulella nuo pyyhkiät, mutta jotenkin selvisin talven yli puoliksi toimivilla pyyhkijöillä.

Pari viikkoa sitten nuo pysähtyivät lopullisesti, käsillä kun auttoi niin sillon toimi. Pari iltaa sitten aloin purkamaan tuota mekanismia, ja tuli otettua pari räpsyäkin:

Vivusto irrotettuna
http://img.photobucket.com/albums/v732/ ... ivusto.jpg

Akseli tappia sai hakata hyvin kauan ennen irtoamista. Kumma jos pyyhkiät ei toimi :D
http://img.photobucket.com/albums/v732/ ... umissa.jpg

Hieman kohmeisen näköiset tapit
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Tapit.jpg

Karstaa putkesta
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Karsta.jpg

Tappien kevyen hiomisen jälkeen oli rasvauksen aika, nestemäistä vaseliinia joka jähmettyy muutamassa sekunnissa. Tuota vaseliinia tuli suihkittua aika huolella
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Rasva.jpg

Sitten vain kasaus ja maailma kirkastui
:shock:
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
User avatar
Mara
Posts: 57
Joined: 2.1.2005 13:00
Location: Vantaa

TDI-automaatin nykiminen

Post by Mara »

Auto on ollut VV-autolla montakertaa tutkittavana nykimisen vuoksi, kaasupolkimen vaihdolla terävä nykiminen loppui mutta pehmeä jäi. Äsken luultavasti selvisi tämäkin, laturi hirtti kiinni ja hihna paloi oiken kunnon savulla. niin että palokunta kävi paikalla. Autolla ajettu 50000 km ja takuu voimassa.
User avatar
Mara
Posts: 57
Joined: 2.1.2005 13:00
Location: Vantaa

Savut karkasivat nokkapellin alta

Post by Mara »

Autostani paloi jäähdytyspuhallin johtosarjoineen ja laturi, sekä laturin hihna. Tänä aamuna käydessäni korjaamolla korjauksen odotusajaksi ilmoitettiin n. 1 kk, autolle jossa on vielä puolivuotta takuuta, sijaisauton olisin saanut kolmeksi päiväksi. Soitin korjaamopäällikölle, joka lupasi selvittää miten pian saadaan korjattua, kun selvitystä ei ollut tullut kahteen mennessä soitin maahantujalle, puoli neljä tuli korjaamolta tekstiviesti, että auto on kunnossa. Teknisesti se ehkä onkin, mutta sisällä haisee palaneelle sähkömoottorille.
Korjaamopäällikön mukaan auto olisi tosiaan voinut syttyä kokonaankin.
Tapiolan tulkinta seisontapäivä korvaukseen oli, että ei teknisestä viasta syttyneestä palosta korvata seisontapäiviä, kysymykseeni miten muuten auto voi syttyä kuin teknisestä viasta ei osattu antaa vastausta.
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

....jo on toimintaa...
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
Ilu
Posts: 237
Joined: 1.5.2005 19:15
Location: Lappeenranta
Contact:

Post by Ilu »

Juuri näin.Niin perus toimintaa ko olla ja osaa
Vw Passat Variant -08-
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

Re: Savut karkasivat nokkapellin alta

Post by vw golf »

Mara wrote: Tapiolan tulkinta seisontapäivä korvaukseen oli, että ei teknisestä viasta syttyneestä palosta korvata seisontapäiviä, kysymykseeni miten muuten auto voi syttyä kuin teknisestä viasta ei osattu antaa vastausta.
Kehottaisin vaihtamaan tuota vakuutusyhtiötä 8)
Tapiola ei ole ittellä koskaan korvannut mitään, aina kuulemma puuttui jokin tietty "kirjain" perästä Voi voi...
Vaihdon myötä myäs vakuutusmaksut pienenivät... että tämmööstä
Variant from meteoriitti-järvi
User avatar
JyriT
Posts: 456
Joined: 6.5.2006 8:56
Location: Järvenpää
Contact:

Post by JyriT »

Eilen huomasin että öljykorkin ympärillä olevaan kuppiin oli tihkunut jonninverran tavaraa.
Ihan kuin öljykorkin stefa vuotais. Muovilärpäkkeen kun nosti pois kone oli kylläkin kuiva ja suht siivo, ts. normi pölyä & basaa, muttei öljyroiskeita..
No, kuivasin korkinympäsrystän ja laitoin "tehotarkkailuun", saas nähä kostuuko uudestaan.

Onko muut huomannu vastaavaa ?
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

^Samanlainen on mullakin öljykorkin ympärys, ei muualle kyllä roiski paitsi ahtoputkesta ennen kuuleria. ..ahdin varmaan kohta vaihdettava 8)
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Tero L
Posts: 91
Joined: 30.8.2005 20:04
Location: Tupos

Post by Tero L »

ei muualle kyllä roiski paitsi ahtoputkesta ennen kuuleria
Huhujen mukaan tiisseleissä enemmän sääntö kuin poikkeus tuo ahtoputken öljyyntyminen sisältäpäin. Muutamilla ollut kuulemma samaa "vikaa"
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Joo sisällähän sitä öljyä on aina kun siellä onkaiken mailman huohottimet yms. mutta ne ahtoputkien liitokset tihkuttaa öljyä.. :? On oikeen insinöörityön taidon näyte.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
finnhopper
Posts: 24
Joined: 9.3.2005 13:06
Location: Riihimäki

Post by finnhopper »

:shock: itellä ATD koneinen dieseli ja 180tkm mittarissa ja pumppusuutinten johtosarja vaihtoon. Ilmeni ensin lievänä nykimisenä mikä paheni koko ajan. Setti sijaitsee jossain kannen alla --> maksoi reilun 400 euroa työt ja osat.
/* Golf IV Variant 74kW TDI */
warlord
Posts: 3
Joined: 13.4.2006 17:27
Location: Hellsinki

Post by warlord »

Itellä 550 km ajettu bensa atlantic ja varsinkin ykkösvaihde on todella nihkee menemään pykälään. Pitänee varmaan ajella pari tonnia ja katella et jos ei kevene ni uudet öljyt lotaan???
- Heavy Metal will never die!! -
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

warlord: aja vaan heti huoltoon, ei se siitä kummene ilman öljyjen vaihtoa/säätämistä...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
warlord
Posts: 3
Joined: 13.4.2006 17:27
Location: Hellsinki

Post by warlord »

Amideus wrote:warlord: aja vaan heti huoltoon, ei se siitä kummene ilman öljyjen vaihtoa/säätämistä...
Eivät ehtineet ottaa hertsikassa sisään, pitänee palata ens viikolla heti aamulla. Öljyjen vaihdosta puhuivat, säätämisestä eivät mitään. Minkälaisia säätövaroja noissa laatikoissa on?
- Heavy Metal will never die!! -
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Säätövarasta en tiedä mutta kannattaa mainita asiasta...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
warlord
Posts: 3
Joined: 13.4.2006 17:27
Location: Hellsinki

Post by warlord »

Dodii... öljyt vaihtoivat laatikkoon, mut eivät säätäneet vaikka asiasta mainitsinkin. Kyllähän tuo paransi tilannetta muttei poistanut ominaisuutta kokonaan. Saakohan sitä edes kokonaan pois???
- Heavy Metal will never die!! -
User avatar
Ilu
Posts: 237
Joined: 1.5.2005 19:15
Location: Lappeenranta
Contact:

Post by Ilu »

Miul ainakii hävis ko vaihtovat öljyt.Eivät ainakaa puhuneet et oisivat säätäneet
Vw Passat Variant -08-
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Kyllä se mullakin joskus takeltelee vieläkin.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Ilu
Posts: 237
Joined: 1.5.2005 19:15
Location: Lappeenranta
Contact:

Post by Ilu »

Kuskin penkki "rispaantunu"auto on vuoden vanha.Uus päällinen takuuseen
Vw Passat Variant -08-
User avatar
Pekka H
Posts: 339
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

Airpäkin valo palaa.
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Tuo ykkösvaihteen takertelu loppuu uusilla "erikoisöljyillä". Erikoisempaa säätöä ei ole tuossa vaihteistossa mahdollista tehdä, paitsi vaihdekepin päästä. Laatikossa on vaihdevaijerit.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

enska wrote:Vähä päälle 81000tkm ja puola levis. Korjattiin ilmaseks=)
Aikasemmin ongelmia kytkimen kanssa, eli pedaali jäi lattiaan.
105tkm mittarissa ja sama homma taas, ei naurata :(
Mutta ehkä ne taas korjaa sen ilmaseks :roll:
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Post Reply