VW Golf III Variant vikalista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

VW Golf III Variant vikalista

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Tähän topikkiin kerätään vikoja Golf III Varianteista (1994-1998).
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

-Sisäkatto narisee
-Kattokaiteiden kiinnityspulttien suojamuovit irtoilee pakkasella
-Sivuvilkkuihin menee kosteus
-Vesipumppu kestää yhtä kauan kuin jakoremmi
-Ovien kahva/lukitusmekanismi kiukuttelee pakkasella
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Yksipisteruiskun kanssa tulee toimeen, jos se toimii, mutta yleisesti ottaen typerä laite. :)

- ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa kulutustavaraa.
- tyhjäkäyntimoottoreita menee silloin tällöin. (kallis)
- nostajat rallattaa

Plussapuolena tietysti se, että yleisesti ottaen halpoja, helppoja ja varmoja vehkeitä pitää.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Dieseleissä resonoi kojelaudan alaosan muovit juuri vääntöhuipun (1900 rpm) kohdalla. Öljyämättömien lukkojen ja kahvojen jäätyminen mainittiinkin jo. Ainakin CRC-aseöljy kestää pakkasta ja voitelee lukot hyvin.
Viimeksi muokannut jmr, 19.11.2005 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Moniurahihnan automaattinen kiristin ei toimi kunnolla vaan hihna meinaa väpättää ja pitää vi..umaista ääntä... hermo meinaa välillä mennä.. :evil:
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
Avatar
iHuichée!
Viestit: 340
Liittynyt: 13.11.2003 19:49
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iHuichée! »

Myöskin etuvalojen umpioihin kertyy kosteutta..

niksinurkka: ota polttimo pois ja puhalla hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella polttimon reiästä sisään kuumaa hönkää joka siten poistaa kosteuden..
Honda Accord Tourer Sport 06´
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Pari lisää, jotka unohtuivat tuolta ylläolevasta:

- Taka-akselin puslat vaihtotavaraa jo monissa ~150tkm ajetuissa. Aiheuttaa epämielyttävää kolinaa ja pauketta, sekä tunne perän "leijumisesta"

- Moottorin kumityynyt löystyvät. Yleensä koneen etupuolen tyyny eniten. Ei järin kallis, ja helppo vaihtaa.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Takaluukun vasemman haitarin johdot murtuvat poikki, aiheuttaen seuraavia oireita:
-takalasin lämmittimen valo vilkkuu ajaessa (lämmitin ei päällä)
-kilven valot vilkkuvat/sammuvat luukkua aukaistaessa
-takaluukun sisävalo jää päälle ajaessa ja kun sammutat auton
Lisää: http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=888
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Käsijarrun päälleveto tietyssä talvikelissä saa jarrut laahaamaan. Ei tosin aina ja sekös se ahistaa.
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
ropales
Viestit: 3
Liittynyt: 6.3.2005 21:52

Viesti Kirjoittaja ropales »

Ärsyttävin vika:lukot pakkasella. mikäköhän auttaisi?
Jarrutehostimen alipaineletku.
Siinä vastaan tulleet tähän mennessä :P
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Penkin kiskoista menee huonoiksi ne muoviset liukupalat ja penkki alkaa keikkumaan. Lisää tuolta >>
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Malleissa, jotka on varustettu ABS-jarruilla syttyy ABS valo joskus ja sammuu sitten samantien. Syynä joko viallinen pyörimisnopeusanturi, anturin johdot tai anturi täynnä jarrupölyä/suolaa/hiekkaa.

Takajarru vinkaisee kun polkimen päästää:
http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=1432
Viimeksi muokannut jmr, 12.11.2005 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Novkorod
Viestit: 3
Liittynyt: 31.5.2005 22:23

Viesti Kirjoittaja Novkorod »

noi lukot on kyl todella mukavato pakkaskeleillä...rasvaus saattaa auttaa aina hetken aikaa mut jos haluaa usiamman kerran peräkkäin päästä sisälle niin kannattaa lukkopesä purkaa ovesta pois ja puhdistaa huolella ja rasvata...nii ja eikös sinne joku jousiki kannattanu vaihtaa....
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Ei ole lukkojen kanssa ollut ongelmia, kunhan ei pesettämisen jälkeen jätä lukkoja jäätymään ilman öljyjä ja parhaimmaksi öljyksi olen todennut CRC aseöljyn.

Tuolla on se lukon jousi mainittuna:
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... k3_Variant
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Sane
Viestit: 5
Liittynyt: 24.1.2006 19:54
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Sane »

Käsijarru ei jumita jos on ehjät käsijarruvaijerit ja kuparitahnaa oikeissa paikoissa.
:D
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Kyllä se vaan jumittaa (on uudet vaijerit ja kuparitahnat jokaisessa liikkuvassa paikassa).... pitäs laittaa rasvanipat satuloihin, mutku ei kehtaa :?
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
Banks
Viestit: 3
Liittynyt: 9.3.2006 12:15

Viesti Kirjoittaja Banks »

Missä voi olla vika kun golf variant -96 konepellin alta kuuluu kylmänä naukumista siis ajossa, mutta kun koneen lämmittyä naukuminen loppuu... Kissaa ei pitäisi pellin alla olla.
Avatar
vw golf
Viestit: 225
Liittynyt: 18.3.2005 18:41
Paikkakunta: Lappajärvi

Viesti Kirjoittaja vw golf »

Mikähän mahtaisi olla moottorina... ja Bensa vai diesel :?:
Variant from meteoriitti-järvi
Banks
Viestit: 3
Liittynyt: 9.3.2006 12:15

Viesti Kirjoittaja Banks »

1.8 bensakone siis...
Avatar
vw golf
Viestit: 225
Liittynyt: 18.3.2005 18:41
Paikkakunta: Lappajärvi

Viesti Kirjoittaja vw golf »

Omassa pirssissä 1,9 TD ääni kuului moniurahihnan automaattisesta kiristinpyörästä, ja laturista. Mutta olisikohan sitten samasta paikasta sun autossa tuleva ääni kotoisin... Vaikeahko asia sanoa omasta puolestani kuulematta... enkä toki mikään mekaanikko ole :shock: :?
Variant from meteoriitti-järvi
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Munkin golperos kuuluu toi "naukuminen".
Koneena 1.8 ADZ
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Kuuluukos nuo teiän naukumiset myös paikallaan? Mulla meinaan kans Golf III Variantissa kuuluu kylmänä liikkeelle lähtiessä jonkinlaista mouruamista. Luulisin, että joku pyöränlaakeri? Kun ei tunnu vaikuttavan onko ne lämmin vai kylmä, enkä ole ääntä saanut esille paikallaan, mutta kun on pakkasta, niin monkuu aluksi hetken kun nopeus nousee tuonne 60-80km/h. Onkos näissä ollut ongelmaa nuotten pyöränlaakerien kanssa? Autolla on ajettu 187tkm.
Banks
Viestit: 3
Liittynyt: 9.3.2006 12:15

Viesti Kirjoittaja Banks »

Ei kuulu naukumista paikallaan. Vasta kun lähtee ajaan ja naukuminen hieman voimistuu kun vauhtia on 80km/h.
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Oho, sielähän luki että "ajossa" :oops:

Jaa-a, mistähän tuo ääni lopulta kuuluu. Meikällä se on kyllä semmosta vonkunaa, mistä ei oikein saa selvää mistäpäin se kuuluu ja sitte kun se ei kestäkkään kovin kauaa, että ehtis kunnolla kuuntelemaan. Vähä kyllä kummastuttaa jos tuo ääni koneesta kuuluu, kun ei kuulu kuin liikkeellä ollessa :? Mulla on muutes kans koneena 1.8 (55kW AAM).
Avatar
elwood
Viestit: 83
Liittynyt: 20.2.2006 18:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja elwood »

-Joissain tapauksissa on auttanut ohj.tehostimen öljyjen vaihto.
-Kylmänä lähdettäessä likainen öljy aiheuttaa "ohi"kiertoa pumpussa,
mutta lämmettyään se pelaa normaalisti.
-Kannattaa kokeilla, ei maksa liikaa.
-Tästä on saanut joskus apuja 3 golfeihin ja polo classic ja variant malleihin, jotka on tehostettuja.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Avatar
Outi
Viestit: 346
Liittynyt: 3.6.2005 15:56
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Outi »

Munki Golf on ruvennut nyt viikon sisällä ulvomaan tai naukumaan..
Eli se on siis ominaisuus :wink:

Kylmänä tekee sen ajossa, ei onneks kestä kauan, eikä tee sitä aina (vielä..)
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Mulla kans ulisee. Ääntä koitettu paikantaa, mutta turhaan. Äänellä ei kuitenkaan (huomattavaa) vaikutusta toimintaan. Joku sanoi, että ruiskun ja imusarjan välinen tiiviste, mutta ei minun mielestäni. Joku sanoi että se parin sentin halkaisijainen mokkula jossain ruiskun alipaineputkessa, mutta ei mielestäni sekään. Ennen se kuului vain talvella ja kylmänä, mutta nykyään milloin sattuu.
Golf Variant 3 1.8GL ja Touran 1.9TDI
Avatar
Outi
Viestit: 346
Liittynyt: 3.6.2005 15:56
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Outi »

Mulle sanottiin et remmin välis hiekkaa. Tuonne mun koneeseen ainaki pääsee hiekkaa ja pirusti, ku ei ole mitään suojia pyöränkaaressa..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Kyseessä sitten varmaan erilainen ujellus ko meillä. Tämä ei nimittäin remmistä kuulu. On jotenkin sellainen "sanoin kuvaamaton" vihellys. :lol:
Golf Variant 3 1.8GL ja Touran 1.9TDI
Avatar
vw golf
Viestit: 225
Liittynyt: 18.3.2005 18:41
Paikkakunta: Lappajärvi

Viesti Kirjoittaja vw golf »

Spetke kirjoitti:Kyseessä sitten varmaan erilainen ujellus ko meillä. Tämä ei nimittäin remmistä kuulu. On jotenkin sellainen "sanoin kuvaamaton" vihellys. :lol:
Tehot puhukoot puolestaan :lol:
Variant from meteoriitti-järvi
Avatar
Outi
Viestit: 346
Liittynyt: 3.6.2005 15:56
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Outi »

Spetke kirjoitti:Kyseessä sitten varmaan erilainen ujellus ko meillä. Tämä ei nimittäin remmistä kuulu. On jotenkin sellainen "sanoin kuvaamaton" vihellys. :lol:
Ei tuo munkaan mielestä remmistä kuulu, yks tuttu vaan meinas et se on syynä.

Kai ne on tehot, jotka siellä kylmänä ujeltaa 8) *mitkä tehot :roll: *
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Ne mitkä välittyvät moottorista niihin mustiin raitoihin asfaltissa 8)
Golf Variant 3 1.8GL ja Touran 1.9TDI
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Penkki alkaa narahtamaan kun kuskin paino siirtyy, esim. kytkintä nostaessa.
Päättelin että se on tämä osa penkissä joka narisee (maksaa alle 3 eur / kpl ja niitä menee 2 / penkki, eriväriset penkin eri puolille):

Kuva
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Tässä yhtenä päivänä alkoi valoshow, ensin Airbag-valo ja sitten ABS-valo. ABS-valo sammui itsekseen, mutta Airbag-valo on kuittaamatta, kun läppäri ja kaapeli ovat olleet eripaikoissa.
Jos Airbag-valo syttyy kuittauksen jälkeenkin, sitten pitää epäillä spiraalia.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
jukiapina
Viestit: 32
Liittynyt: 1.9.2006 15:57

Viesti Kirjoittaja jukiapina »

Banks kirjoitti:Ei kuulu naukumista paikallaan. Vasta kun lähtee ajaan ja naukuminen hieman voimistuu kun vauhtia on 80km/h.
Itselläni Variantti Golf -95 toista päivää ja aloin juuri miettimään tuotta 80km/h jälkeen tulevaa ääntä mutta se itselläni kuulostaa lähinnnä vroom ääneltä pienellä resonoinnilla :) .

Mitenkä muuten on noiden äänien laita. Itsestänio 1.8 55kw pitää aikas lailla kovaa ääntä tuohon teho luokkaan?
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ottakaa se moniurahihna irti sieltä ja pistäkää käymään, niin saatte rajattua niitä vikakohteita pienemmäksi...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

jukiapina kirjoitti: Mitenkä muuten on noiden äänien laita. Itsestäni 1.8 55kw pitää aikas lailla kovaa ääntä tuohon teho luokkaan?
Samaa oon mäki moittinu. Ei nyt muuten, mutta satasen vauhdissa on turhan paljo meteliä, joka tosin pienenee kun kuormittaa enemmän esim. ylämäessä :roll:
Ei se nyt hiljanen oo muutenkaa, kolisee ja rutisee ihan riittävästi :( Vois koittaa RVS-käsittelyä jossain vaiheessa...

Pasi H. kirjoitti:Ottakaa se moniurahihna irti sieltä ja pistäkää käymään, niin saatte rajattua niitä vikakohteita pienemmäksi...
Tarttee vaan huomata, että se pyörittää vesipumppua (ainakin meikäläisten kulkuneuvoissa) 8)

Mulla tuo ulina tai naukuminen tms. kuuluu kyllä pyörän laakerista, kun ei lopu vaikka moottorin sammuttaa vauhdista. Tietäis vaan, että minkä pyörän :roll:
Eikä tuota nyt kesällä oo kuulunukkaan, mutta saas havaata taas kun menee mittari ekan kerran pakkaselle...
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Joo kyllähän se pyörittää, mutta ei sitä tartte kauaa käyttää, kunnes jo huomaa että kuuluuko sitä samaa ääntä sieltä vai ei.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Pasi H. kirjoitti:Joo kyllähän se pyörittää, mutta ei sitä tartte kauaa käyttää, kunnes jo huomaa että kuuluuko sitä samaa ääntä sieltä vai ei.
Joo,voihan sitä hetken käyttää. Sattui vaan olemaan just tämän
Banks kirjoitti:Ei kuulu naukumista paikallaan. Vasta kun lähtee ajaan ja naukuminen hieman voimistuu kun vauhtia on 80km/h.
alla tuo tuo sun viesti. Niin aattelin ettei keltään jää huomaamatta moinen asia ja lähtee laskettaan satasta ilman jäähdystystä. Ei välttämättä kone oikeen tykkäis :D
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Jaa ok! En muuten huomannut tuota yhteyttä noissa viesteissä :)
Eli joo, ei siis missään nimessä mitään koeajolenkkiä ilman moniurahihnaa.
Oletan, että järkikin sen sanoo :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Kuskin penkinlämmittimen rele ei enää naksu, apukuskilla vielä naksuu ja lämpeneekin...pitää vilkaista penkin alle joku päivä...
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Golff
Viestit: 16
Liittynyt: 3.12.2006 13:50

Viesti Kirjoittaja Golff »

Clayman kirjoitti:
Pasi H. kirjoitti:Joo kyllähän se pyörittää, mutta ei sitä tartte kauaa käyttää, kunnes jo huomaa että kuuluuko sitä samaa ääntä sieltä vai ei.
Joo,voihan sitä hetken käyttää. Sattui vaan olemaan just tämän
Banks kirjoitti:Ei kuulu naukumista paikallaan. Vasta kun lähtee ajaan ja naukuminen hieman voimistuu kun vauhtia on 80km/h.
alla tuo tuo sun viesti. Niin aattelin ettei keltään jää huomaamatta moinen asia ja lähtee laskettaan satasta ilman jäähdystystä. Ei välttämättä kone oikeen tykkäis :D
Mulla naukuu myös samanlailla kuin banksillä.. Eli sellanen ihmeellinen ääni ensin hiljaa sitten vähän kovenee ja sit häviää. Ja taas vähän ajan päästä uudestaan. Aivan kuin kissa olisi konepellinalla. Ääni tulee vain kun on pakkasta.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Ongelma:

Airbag-valo palaa ja vikakoodi:

1 Faults Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent

Ratkaisu:

- Akku irti ennen osan vaihtoa
- Osa: 1H0959653E "Airbag kosketin", tunnetaan myös nimellä Airbag-spiraali, 165 €
- Lisäksi vikakoodin nollaus osan vaihtamisen jälkeen.

Edittiä:
1) vika pysyi vuorokauden poissa ja palasi...myin vanhan osan toiselle ja se toimii toisessa autossa.
2) kontaktit läpi crc:llä ja sen jälkeen vikakoodien nollaus. Nyt toimii taas.
3) vika palasi

Edit2:
Vika palasi ja sain korjattua allaolevalla ohjeella:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Ai ... orjaaminen

Lisää Airbageistä:
viewtopic.php?t=2848&highlight=airbag
Viimeksi muokannut jmr, 9.7.2008 16:15. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
samael
Viestit: 10
Liittynyt: 14.4.2007 11:50

Viesti Kirjoittaja samael »

Naukuu. Kuskin oven lukkopesänmekanismiin kiinnityvä vastakappaleen "lenkki" väärin mitoitettu suomen pakkasiin, katkeaa. Tämän jälkeen avain ainoastaan pyörii lukkopesässä. Molemmat lampupesimet tippuneet jonekkin.

Sähkövikoja: Pyyhkijät toimivat ainoastaan tihkuasennossa. Takalasinpyyhkijät, takapissapoika, takaluukun sisävalo ei lainkaan: syynä ilmeisesti juurikin tuo haitarin sisällä olevien johtimien katkeaminen. Valojen hehkuja menee miten sattuu. Penkinlämmittimet ei toimi. Kerran kovilla pakkasilla ilmeisesti huohotin jäätyi eikä öljynpaineet nouseet. Auto ei ollut ollut lämmityksessä.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Mittaristonvalot ovat alkanut temppuilemaan mittariston vasemmassa reunassa. Syttyy pienellä viiveellä tai vähän kopauttamalla mittaristoa. Yhdessä toisessa ajamassani Variantissa oli sama vika, mutta pahempana eli kaikki mittarivalot olivat n. 10 ekaa minuuttia pimeänä kun auto oli käynnistetty. Kosketusvika tai joku kylmäjuotos.
Viimeksi muokannut jmr, 28.10.2007 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

jmr kirjoitti:Mittaristonvalot ovat alkanut temppuilemaan. Syttyy pienellä viiveellä tai vähän kopauttamalla mittaristoa. Kosketusvika tai joku kylmäjuotos.
Meillä oli -89 escortissa samaa vikaa :D
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Noi polttimoiden kannat on ainakin p*rseestä. Löystyvät ja lakkaavat yhdistämästä.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Avatar
vw golf
Viestit: 225
Liittynyt: 18.3.2005 18:41
Paikkakunta: Lappajärvi

Viesti Kirjoittaja vw golf »

Täällä ainakaan ei valot toimineet mittareissa enää loppuajasta lainkaan... :D
kyllähän siellä sisällä nyt muutenkin näki :?
Variant from meteoriitti-järvi
weijis
Viestit: 23
Liittynyt: 30.1.2007 22:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja weijis »

vw golf kirjoitti:Täällä ainakaan ei valot toimineet mittareissa enää loppuajasta lainkaan... :D
kyllähän siellä sisällä nyt muutenkin näki :?
ja hapettuu tai muuten vaan haurastuu ne liittimet, lampun kun vaihto ni mureni käsiin..
VW Golf Variant III 1.8i 1995
kalev95
Viestit: 2
Liittynyt: 23.11.2007 20:19

GOLF vm-95 kissan mouruamisesta..

Viesti Kirjoittaja kalev95 »

Mulla kuului Golf-95:sta jostain edestä ilm. moottoritilasta kuin kollikissa olisi MOURUNNUT ja NAUKUNUT. Ääni ilmeni kahtena syksynä usein viileiden kelien tultua, noin 60 - 80 km/t nopeudessa, josta vauhdin noustessa ja koneen lämmettyä ääni katosi. Aavistelin lopulta vian olevan m-tuulettimessa ja lukitsin paperia flektin siiven ja rungon väliin kiilaamaalla: vinkuna loppui siihen. Sit keväällä kokeilin flektiä: sehän lieppasi , eli laakeri oli kulunut ja siivet osui runkoon. Iso homma, mutta suht helppo: piti purkaa koko etupää mm. e-puskuri, eturunkopalkki, jäähdytin ym., jotta tuulettimeen pääsi käsiksi. Mouruna loppui siihen. Eli tää kannattaa tarkastaa ennen. VARO SORMIA KONEEN OLLESSA KUUMA.

Toinen iso, mutta helposti itse korjattava ilmeisen yleinen vika Golfissa: moottori ei käynnisty, vaikka startti pyörii OK.
Tuttu asentaja antoi puhelimessa vinkin: puola on tämän vm. Passatin ja Golfinm yks tyyppivika.
Autossa oli ollut kostealla kelillä lievää nykimistä yms. häikkää moottorin käynnissä jo pari vuotta.
Tarkastin puolan silmämääräisesti; Siinä mötikässä oli halkeama kahdella kantilla keskellä puolan runkoa, ja yksi reuna oli osaksi sulanut. TARVIKE maksoi n. 60 e ja tosi helppo homma vaihtaa , vaikka ois peukalo keskellä kämmentä.
Auto lähti pyörimään ja nyt kosteilla kelilläkään ei ole nykinyt.
Vastaa Viestiin