VW Passat B4 Variant vikalista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

VW Passat B4 Variant vikalista

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Tähän topikkiin kerätään B4 Passat Variantin vikoja.



Edit:
Lisätietoina kerrotaan että Passat B4 on vm. 93-96. T:jmr
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Trompi
Viestit: 3
Liittynyt: 6.8.2005 22:02
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trompi »

- Vilkku-/pyyhin viikset vanhemmiten pyrkii kehittämään savua.
- Valokatkaisia (ajovaloissa ei ole relettä, vaan sähkö kiertää katkasimen läpi)
- Takalasin pissapojan suutin on herkkä hajoamaan.
"no real power, just a turbo shit"
Suke-
Viestit: 10
Liittynyt: 26.3.2006 19:40
Paikkakunta: Kihniö

Viesti Kirjoittaja Suke- »

Ovet tuppaa jäätymään talvisin että ei pysy kiinni.
Suke-
Viestit: 10
Liittynyt: 26.3.2006 19:40
Paikkakunta: Kihniö

Viesti Kirjoittaja Suke- »

Onko kuinka monella muuten ollut ongelmia startin ja virtalukon kanssa? Niin ja entäs vilkun palautus? Elikkä kun kääntyy vasemmalle niin ei palauta vilkkua. Täytyy aina vilkku nostaa käsin takasin. Mitenkäs tän saa korjattua?
Avatar
VR6PASSAT
Viestit: 150
Liittynyt: 24.11.2005 2:09
Paikkakunta: TammerForce

Viesti Kirjoittaja VR6PASSAT »

Siellähän on sitten jousi poikki. Mulla meni vanista kummankin suunnan jouset viime talvena(vuosi sitten).
passat variantti
Viestit: 84
Liittynyt: 22.6.2006 22:44
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja passat variantti »

Mulla ikkuna jäi jumiin yläasentoon.
Avatar
VR6PASSAT
Viestit: 150
Liittynyt: 24.11.2005 2:09
Paikkakunta: TammerForce

Viesti Kirjoittaja VR6PASSAT »

Mulla taas takaovien ikkunat "valuu" alaspäin pikkuhiljaa.
Avatar
Keskitalo
Viestit: 76
Liittynyt: 9.4.2007 20:55
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keskitalo »

Mittaristo takertelee ja tuntuu olevan yleistä, kun mistään ei tahdo löytää käytettyä.
xtreme11
Viestit: 5
Liittynyt: 1.6.2009 19:54

Viesti Kirjoittaja xtreme11 »

Mulla on 94 Passat Variant, 300tkm ajettu, ja tässä vastaantulleet viat:

Virtalukon pohja on syytä vaihtaa jos sammuilee ja tekee omituisia. Etsin vikaa joka helvetin paikasta virranjakajasta lähtien kun sitte kaikki ongelmat ratkes pohjan vaihtamalla...!
Keskuslukko välillä oikuttelee ja lukot jäätyyy mutta se ny on pikku juttu.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa jos lämpötilat rupee nouseilemaan. Oman vaihdoin ja vanha ei meinannu enää edes pyöriä kunnolla! Muuten peli on aivan tautisen luotettava!!! Ei jätä tienpäälle jos vaan huolehdit perusjutuista(laturi ym.ym.)
Ei myöskään ruostu pahemmin
raikka51
Viestit: 2
Liittynyt: 19.7.2010 10:02
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja raikka51 »

VW-ERITYISONGELMIA OLLUT mm: KUSKINOVEN LUKON KANSSA TALVELLA, LÄMPPÄRIN NOPEUS SÄÄTIMEN/SEN TAKANA LIITTIMEN KANSSA, VIRTALUKON POHJAN, AJOVALOUMPIOIDEN SISÄLLÄ OLEVIEN MUOVINIVELIEN/TUKIEN KANSSA(tuppaavat irtoilemaan ja katkeilemaan), SEKÄ KAMPIAKSELIN HIHNAPYÖRÄN(AAZkone-DIESEL 1.9td passat-94)
Lukko ongelma tuntuu liittyvän pikeentyneisiin vaseliineihin lukossa/kahvassa (vaikuttaa myös keskuslukon hidasteluun). Lämppärin ongelma on se pieni kontaktipala joka olis vaihdettavissa minuutissa, kun vetää nopeussäätimen nupin pois ja irroittaa pikkuruuvarilla palan, painamalla palassa oleva kynsi sisään ja vetämällä se sitten kapeakärkisillä pihdeillä muovipidikkeen alta varovasti ulos(ettei pidikemuovi mene rikki). Ongelma vaan on se että insinöörien hieno suunittelu on pilattu ahneudella, sillä että kyseistä osaa ei saa, vaan pitää ostaa koko helvetin säädinrypäs hirveään hintaan ja purkaa puoli-kojelautaa. Purkamisen yhteydessä saattaa paljastua toinen alkava ongelma, nimittäin hässäkän taakse tuleva liitin joka on suurimman nopeuden kohdalta palanut mustaksi, itse kypsyin tässä vaiheessa ja yhdistin k.o liittimeen abikoilla uudet johdot ja siihen kahdella tavallisella vipukytkimellä (yht4+1 asentoa)-toinen on-off-on ja toinen on-on. Vipukytkimiin päädyin koska niissä oli riittävä virrankesto ja edullinen hinta. Virtalukonpohjan vaihdoin repimällä vanhan pohjan kappaleina ulos jolloin pikku lukitusruuvikin tuli näkyviin ja sai helposti poistettua loput pohjasta, purkamatta koko ratti hassäkkää tyynyineen kaikkineen, piti vaan varoa lukon metalliklipsejä jolla uusi pohja lukittuu liittimen kanssa lukkoon-siis liitin pitää koko hässäkän sitten paikallaan, laitoin uudenpohjan liitinpuolen tyhjään kohtaan sitä paksua tarrateippiä n.sokeripalan kokoisen palan, että se painaa kunnolla pohjan perille asti. Seuraava mahdollinen vaihto onkin sitten "lastenleikkiä". Kampiakselin hihnapyörä ei saa vipattaa muuten äkkiä korjaamolle. Jakohihnassa täytyy jossain kohtaa näkyä numerokoodi selkäpuolella muuten se on loppu!
R3TUX- VW-hyvä auto pilattu liioilla muovi osilla!
raikka51
Viestit: 2
Liittynyt: 19.7.2010 10:02
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja raikka51 »

Jatkoa edelliseen: Lämppärin kytkentä toimii hyvin ja liittimen saa purkamatta irti/esille autoradio aukon kautta(vasemman reunan alapuolella)mutta koska liittimet (naaras) ovat löystyneet ja siksi mustunut ne täytyy vaihtaa uusiin irto-abikoihin.


Halpoja vw/audi-uusia ja käytettyjä osia ja hyviä vinkkejä Auto-Mor Espoo Kivenlahti, sekä edulliset osat Motonet.
R3TUX- VW-hyvä auto pilattu liioilla muovi osilla!
hejuni
Viestit: 24
Liittynyt: 18.10.2011 21:54

Viesti Kirjoittaja hejuni »

Mistähän aloittaisi... käynnistysongelmia on, virtalukon pohja vetelee viimeisiään vaikka mittarissa on kesyt 485tkm vasta. Autoon pääsy vaatii lukkosepän taitoja ja mikäli minusta on kiinni, niin toisen kahvan mistä ensin nostaa ovea, että saa sen lukosta auki. (Tähän löytynee korjaus, kunhan saan aikaiseksi alasaranan uusimisella). Lämppärin moottori toimii, mutta se säädin mistä RAIKKA51 :kin mainitsi on niin kulunut että kontakti on huono. Tosin korjautui minulla pienellä voimankäytöllä ja kontaktisprayllä. Sitten noita moottori ongelmia, hehkun valo vilkkuu, vikamuistissa ilmoitus nopeusanturin signaalin puuttumisesta ja lämpöanturikin on rikki... eli nämä uusitaan. Abs valo palaa, eli jossain on jotain... jos nyt suuria positiivisia ajatuksia kertoisi, niin auton muu käytös on kohtuullisen mukavalla tasolla, edes alustassa ei ole pahemmin moitittavaa. Kaikki suojakumit pitää vaihtaa ennen seuraavaa katsastusta. Nyt laitankin foorumiin kyselyä, mistä osia tähän "vanhempaan" varianttiin? Ja hyviä neuvoja miten kytken cruisen? Viiksi on tulossa mutta mitäs sitten tehdään? Onkohan piuhat valmiina? Auto on 1994 TDI 1,9 1Z koneella. Vastauksia odotellen...
-vw-
Vastaa Viestiin