Merkkihuollon hinnat pk-seudulla?
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Merkkihuollon hinnat pk-seudulla?
Paljonko maksaa 30tkm long life-huolto merkkiliikkeessä? 200km huoltoon matkaa...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Pk-seudulla ainakin TDI Tourania huollattivat 160€:lla jossain Leppäsuon Korjaamolla. On merkkihuolto, mutta ko. firman www sivut ovat nyt alhaalla. Nimestään huolimatta huolto sijaitsee ilmeisesti Kampissa 
Tuolla oli jotain juttua siitä.

Tuolla oli jotain juttua siitä.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
No niin, nyt on auto käytetty huollossa. Espoon Stockkalla käytin vaikka ei ollut halpaa lystiä, karvan alle 290e. Siihen kuului sen 30tkm LL-huollon lisäksi parin hehkun vaihto. Unohdin ne itse vaihtaa ennen huoltoa ja hävisin siinä n. 30e
Huoltoraporttiin tuli maininta myös tummennetuista etulaseista ja madallusjousista 

VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Merkkasivat, mihin?
Mitä helvettiä se niille kuuluu onko tummennettuja etulaseja tai madallusjousia. Tietääkseni sen tulisi kiinnostaa ainoastaan poliisia/katsastusmiestä.
Mulla ei ainkaan ole mitään merkattu huollossa madalluksesta, tosin se lukee kyllä rekisteriotteessa
No, espoon skokkasta ei mulla ole mitään hyvää sanottavaa muutenkaan. Olisivat varmaan merkanneet karvanopatkin, jos sulla olisi sellaiset olleet...
Mitä helvettiä se niille kuuluu onko tummennettuja etulaseja tai madallusjousia. Tietääkseni sen tulisi kiinnostaa ainoastaan poliisia/katsastusmiestä.
Mulla ei ainkaan ole mitään merkattu huollossa madalluksesta, tosin se lukee kyllä rekisteriotteessa

No, espoon skokkasta ei mulla ole mitään hyvää sanottavaa muutenkaan. Olisivat varmaan merkanneet karvanopatkin, jos sulla olisi sellaiset olleet...
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Eilen oli Golffi 90 tkm huollossa. Vaihdettiin jakopään kilkkeet ja vesipumppu sekä tehtiin muut LongLife:n edellyttämät huoltotoimenpiteet.
Tosiaankin, huoltomiehille on ilmeisesti tullut tavaksi mainita epäkohdista huoltotositteeseen. Tietenkin voi joku olla tietämätön, mutta itse kyllä tiesin ajavani huonoilla renkailla. Huolto "CheckList" :ssä oli maininta "Renkaat loppu". Hauskinta oli, että tämä toteaminen oli myös tulostetussa kuitissa ja sille oli oma hintansa. Siis pelkälle maininnalle. Tosin halvalla sain, ko ei maksanu kuin 0,37 Eur.
Sitä en kyllä ollut huomannut että yhdessä renkaassa oli naula. Siitäkin oli maininta molemmissa papereissa. Eli kai ne niitä renkaita oikein tarkastelee.
Vaihteistoon olivat lisänneet 0,5 litraa öljyä. Mistään ei vuoda, mutta sen verran oli "kulunu".
Hintaa huollolle tuli 674 Eur ja työn ja osien osuus oli aika lailla 50:50.
Tosiaankin, huoltomiehille on ilmeisesti tullut tavaksi mainita epäkohdista huoltotositteeseen. Tietenkin voi joku olla tietämätön, mutta itse kyllä tiesin ajavani huonoilla renkailla. Huolto "CheckList" :ssä oli maininta "Renkaat loppu". Hauskinta oli, että tämä toteaminen oli myös tulostetussa kuitissa ja sille oli oma hintansa. Siis pelkälle maininnalle. Tosin halvalla sain, ko ei maksanu kuin 0,37 Eur.
Sitä en kyllä ollut huomannut että yhdessä renkaassa oli naula. Siitäkin oli maininta molemmissa papereissa. Eli kai ne niitä renkaita oikein tarkastelee.
Vaihteistoon olivat lisänneet 0,5 litraa öljyä. Mistään ei vuoda, mutta sen verran oli "kulunu".
Hintaa huollolle tuli 674 Eur ja työn ja osien osuus oli aika lailla 50:50.
Golf Variant 3 1.8GL ja Touran 1.9TDI
Päätin minäkin jatkaa päivittelyä huoltojen hinnoilla.
Meillä merkkiliikkeessä Longlife (90000km) sekä jakohihnan vaihto + vesipumppu ja muut kilkkeet mitä siihen menee, niin hintaa 690€.
Kävin toisessa korjaamossa (ei merkkiliike) kyselemässä hintoja ja arveli hinnan olevan noin 750€
Auto siis Golffi 1.6 16v.
Onko muilla vaihdettu vesipumppua automaattisesti vai arvioiko ne huollossa tapauskohtaisesti sen kunnon?
Kesän jatkoja
Meillä merkkiliikkeessä Longlife (90000km) sekä jakohihnan vaihto + vesipumppu ja muut kilkkeet mitä siihen menee, niin hintaa 690€.
Kävin toisessa korjaamossa (ei merkkiliike) kyselemässä hintoja ja arveli hinnan olevan noin 750€
Auto siis Golffi 1.6 16v.
Onko muilla vaihdettu vesipumppua automaattisesti vai arvioiko ne huollossa tapauskohtaisesti sen kunnon?
Kesän jatkoja
No sitä pumpun kuntoa on aivan turha lähteä arvioimaan. Kuitenkin kyseessä sen verran arassa paikassa oleva komponentti, että halvemmaksi tulee vaihtaa se pumppu samalla kun on muutenkin jo jakopää auki. Ainakaan jkl:n autotarvikkeella ei mitään muuta tarjottu kuin pumpun vaihtoa ja hyvä niin.
Last edited by Puuhis on 15.7.2005 11:35, edited 1 time in total.
-
Mun pitäis viedä tuo mamman passeli 105tkm huoltoon, mutta kun on tuontipeli, niin en kyllä maksa merkkihuoltoon n.140€ ylimääräistä. Joten vienpä sen tuohon tikkurilan nesteen yhteydessä toimivaan huoltoon. Säädätin siellä aurauskulmat, kun auton ostin ja homma toimi just niinkuin sovittiin...katsotaan nyt miten tuollainen öljynvaihto sit...hinta on 50-60€ töineen...
Lisäys: No niin, nyt on huollossa käyty ja homma toimi yhtä mallikkaasti kuin aiemminkin. Öljyt tuli vaihdettua, tosin tuli maksamaan 10€ suunniteltua enemmän, kun otin sittenkin paremmat öljyt, mutta toisaalta huoltomies oma-alotteisesti tarkasteli kaikki nesteet ja lisäsi ohjaustehostimeen öljyä -ilman lisäveloitusta, joten olen tyytyväinen. Niin ja tuollaiset pienemmät yrittäjät on mielestäni myös HUOMATTAVASTI ystävällisempiä, kuin merkkikorjaamon huoltomiehet, koska yrittäjältä se on omasta taskusta pois, jos asiakas ei tule toiste...
Lisäys: No niin, nyt on huollossa käyty ja homma toimi yhtä mallikkaasti kuin aiemminkin. Öljyt tuli vaihdettua, tosin tuli maksamaan 10€ suunniteltua enemmän, kun otin sittenkin paremmat öljyt, mutta toisaalta huoltomies oma-alotteisesti tarkasteli kaikki nesteet ja lisäsi ohjaustehostimeen öljyä -ilman lisäveloitusta, joten olen tyytyväinen. Niin ja tuollaiset pienemmät yrittäjät on mielestäni myös HUOMATTAVASTI ystävällisempiä, kuin merkkikorjaamon huoltomiehet, koska yrittäjältä se on omasta taskusta pois, jos asiakas ei tule toiste...
Last edited by mrboofygoofy on 10.8.2005 23:18, edited 1 time in total.
Rumpupalikat kojelaudalla + invapaikka = ei sakkoa
itte kans aattelin että skodillakissa kun on kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä, eli ajoturva on voimassa, niin tekisin ton 75tkm huollon sit kans merkkiliikkeessä. Kyselin vähän, niin vuoishuolto (vaihdetaan öljyt+suodatin, loput silmämääräisiä tarkistuksia) maksoi kalleimmassa paikassa yli 200€
halvimmillaankin 160€. No, nyt vien Jpään St1:n yhteydessä olevaan huoltoon (on muuten alfa-merkkihuolto) jossa hinta 50€. huoltovälinäytön nollaan itse, ja vikakoodot voi lukea sit Vag-com:illa jossain vaiheessa kun sattuu joku vastaan jolla moinen on.

Honda Accord Tourer Sport 06´
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF