
Passat 3B
Jos olisin sinä ni en laittais kyl mitään noista.Ne on järkyttäviä!!!!!Mutta en ole sinä.Puhun siis noista takavaloista 

Last edited by Honkkis on 25.6.2006 22:41, edited 2 times in total.
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Juu, kyllä Piritekillä homma hoitu todella mallikkaasti. Itelleni tuli passattiin merkitön kromimaski. Oli pakattukin niin hyvin että varmasti tulee ehjänä perille!
Mitä tulee siihen auton madaltamiseen sen 40mm ja 18" pallot, niin ei mitään ongelmia. Tosin nuo passatit on muutenkin suht matalia, eli enempää kuin tuo 40mm ei voi suositella, ei pääse enään niin helposti joka paikkaan ajamaan ku ottaa pohjapanssari yms. kiinni.
Kaverilla laskettu passattia n. 70mm ja alla 19" pallot, pohjapanssari otettu pois että pystyy ajamaan......
Mitä tulee siihen auton madaltamiseen sen 40mm ja 18" pallot, niin ei mitään ongelmia. Tosin nuo passatit on muutenkin suht matalia, eli enempää kuin tuo 40mm ei voi suositella, ei pääse enään niin helposti joka paikkaan ajamaan ku ottaa pohjapanssari yms. kiinni.
Kaverilla laskettu passattia n. 70mm ja alla 19" pallot, pohjapanssari otettu pois että pystyy ajamaan......

Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
Käytin auton rasvanvaihtohuollossa ja siinä samalla tutkittiin pientä kolinaa etupäästä. No raidetangonpäähän se siellä kolisee ja samoin hieman yläpään tukivarret. Sitten vielä joko toinen tai molemmat vetarit rallattelee. Niin ja meneehän ne vielä jarrupalat joka nurkasta uusiksi. Pitää kaiketi seuraavat "löysät" tuninkirahat laittaakkin tekniikan uusimiseen...
No pikkuhiljaa jos niitä uusis niin ei kirpase kerralla kovin. Onko muuten mitään hajua nuiden em. osien hinnoista ja kannatteeko sotkea käsiään?

- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
Vein madalluksen jälkeen auton Pohjois-Helsingin autoon pyörien suuntaukseen, ni ne soittivat et oikea raidetangonpää sen verran löysä et ei kannata suunnata ennenkuin on korjattu. Samalla he tarjosivat korjaamaan sen hinta töineen satasen luokkaa. En jaksanut/kerennyt sen enempää miettiä pyysin heitä tekemään sen, että sai renkaat suunnattua. Kallis/halpa?
Muistelen UltimateVW:llä tai jossain lukeneeni jollain valmistajalla olevan jotain "heavy duty" tukivarsia yms kilkkeitä. Että olisivat olevinaan ainakin kestävämpiä kuin orkkikset. Mene ja tiedä...
Tuossa tais löytyä linkkikin... http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3125
Tuossa tais löytyä linkkikin... http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3125
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Motonetista koko tukivarsi paketti ja kaikki vaihtoon. Se paketti maksaa muistaakseni n.350e. Mun passatti kun oli alustan laitossa, niin he soittivat, että 4 ylätukivartta on ihan valmista kauraa. No ei auttanut kun käskee ne vaihtaa ja marmoritiskiltä hakivat hintaan n.90e kpl 
edit. Motonettiin on tulossa Meylen korjaussarjaa, ovat tilanneet 2-3 viikkoa sitten:
" Korjaussarja, täydellinen VAHVISTETTU versio. . . . . . . 17-1947 375.00
(sis tukivarret, vakaajantangot, pultit, raidetpäät parina)17-1947 375.00"
Vahvistivat sähköpostikyselyyni että kyseessä on Meylen sarja.
Tuossa siitä onkin

edit. Motonettiin on tulossa Meylen korjaussarjaa, ovat tilanneet 2-3 viikkoa sitten:
" Korjaussarja, täydellinen VAHVISTETTU versio. . . . . . . 17-1947 375.00
(sis tukivarret, vakaajantangot, pultit, raidetpäät parina)17-1947 375.00"
Vahvistivat sähköpostikyselyyni että kyseessä on Meylen sarja.
Tuossa siitä onkin
Last edited by Mika Viinikka on 28.6.2006 21:38, edited 1 time in total.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Totta on se, että saattaa olla piukassa. En nyt sanoisi että sitä erikoistyökalua tarvii, kyllä se on muilla keinoilla aina irti saatu. Raidetangonpää irti ulkopäästä, niin pääsee mopolla lyömään kiinni-auki-kiinni-auki systeemillä, katkaisematta pulttiaMasentaja wrote:Ylätukivarsien pitkä pultti saattaa olla hivenen tiukassa. Saattaa tarvita erikoistyökalun, jolla saa pultin (110mm pitkä) irti.

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Nythän kävi niin hyvin tämän asian kans, että autokauppias oli reilu ja suostu maksaan puolet kuluista. Niillä oma korjaamo jossa se tehtiin/tehdään (vielä kolisee vaikka raidetangonpää ja ylätukivarsi ja joku pusla vaihdettiin) Menee kuuleman työt nettohinnalla, ainakin näin mulle sanottiin. Vetarin suhteen kävi vanhan aikaisesti, eli eihän se sillon rutise ku korjaamolle vie.... Ite ajoin ja korjaaja kyydissä, niin ei millään. Sitten taas seuraavana päivänä rutisi ja rutisee edelleen. Soitin ja sanoin, niin lupas laittaa kuntoon. Nyt vaan menee pari viikkoa ootellessa, että korjaaja tulee lomilta. Kerrankin voi olla tyytyväinen autokaupan palveluun. Varsinkin kun kyseessä on käytetyn osto ja ei merkkiliikkeestä.
Nonni, nyt ehtii rustaill atännekkin jotain... Ei sen puoleen oo mitään oikeen tapahtunu, ku ollu sen verran kiire ettei ole ehtinyt etes pestä...
Tänään kävin sitten uudelleen tuolla liikkeessä ja keskiviikkona menee auto sinne ja ku tuun reissusta saan takas. Eli sen vetarin sinne vaihtavat. Samalla ku se kävi koeajolla, niin tuumas että taitaa olla maffi jumissa ja kävin sen sitten ostaan ja pihalla teeseitse remontin tein.
Nyt on hieman mukavampi ajella ku ei puudu ja tuntuu jopa oikeesti turpotiisseliltä..
Hyvä ku se ukko sano, että varo pudottamasta sitä toista ruuvia, ku on aika hankalassa paikassa... No arvaatte varmaan miten kävi..
Vanhaa osaa palauttaessa sitten ostin uuden ruuvin hintaan 0.25€
Semmosta tällä kertaa...





Tuli tilattua autoon hieman madallusta ja kromiset kahvojenkuoret. Peilinkuoriakin etsin, mutta ei ole vielä löytynyt. Sitten pisti tuollainen setti silmään,
ei vaan jostain syystä taivu tuo saksa sileen että ymmärtäis nuo tilatakkin...
http://cgi.ebay.de/Chrom-Fensterleisten ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Chrom-Fensterleisten ... dZViewItem
Onko kellään tietoa käykö W8 pasuunan takahelma suoraan tavalliseen puskimeen, vähän niinku kolperoon v6? Tästä sain idean, ku tulis nuo putketkin tuollee jo valmiiksi...
http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3b-3bg-W8- ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3b-3bg-W8- ... dZViewItem
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Eli jatketaas taas täällä, niin ei mene muut aiheet ot:ksi...
Ovien ja puskureiden listat sai tosiaan värin pääsiäisenä, mutta helmat jäi seuraavaan kertaan, jos sitä tulee... Sitten tuli hommattua nuo vanteet ja seuraavaksi olisi projektina tosiaan tuo tontitus ja etupään vahvistetun tukivarsisetin laitto. Ainiin ja jarrulevyt tarvii varmaan uusia joka kulmaan.. Samalla vois vaihtaa eteen sellaiset oikeat palat, niin sammuis se saats merkkivalokin kojelaudasta...
Siinähän sitä taas olis seuraavaa projektia.
Tässä vielä tämänhetkinen kuva:


Ovien ja puskureiden listat sai tosiaan värin pääsiäisenä, mutta helmat jäi seuraavaan kertaan, jos sitä tulee... Sitten tuli hommattua nuo vanteet ja seuraavaksi olisi projektina tosiaan tuo tontitus ja etupään vahvistetun tukivarsisetin laitto. Ainiin ja jarrulevyt tarvii varmaan uusia joka kulmaan.. Samalla vois vaihtaa eteen sellaiset oikeat palat, niin sammuis se saats merkkivalokin kojelaudasta...

Tässä vielä tämänhetkinen kuva:

Takaikkuna 5%, kontinsivut 20&, takaovet 35% ja etuovet 50%, eli kaikkea löytyy mitä minun valikoimastakin...
Tuo kuva jos ois otettu ihan suoraan sivulta, niin huomais tuon että tuosta 20%:kin näkee vielä läpi. Nyt tuosta kontin sivulasista katotaan takalasin läpi, niin se näyttää ihan mustalle. Takaovesta katotaan nyt tuon takasivun läpi, niin siitä näkyykin jo läpi. Olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty.... 


- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Meinasin myös hermostua tuohon palavarottimeen kostean talven aikana ja koodata sen pois. Nyt kelien kuivuttua se rauhottui tai sitten auttoi crc, jota ruiskasin sinne liittimeen alustan vaihdossa. V*tt*mainen piipperi Passatissa muutenkin, varsinkin lasinpesunesteen, joka ilmottelee useamman kerran, kun neste heiluu sillä rajalla.
Valkoseksi autoksi harvinaisen nätti.
Valkoseksi autoksi harvinaisen nätti.