III koppasen ET?

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Post Reply
User avatar
tertsi1980
Posts: 11
Joined: 31.3.2006 19:16
Location: Mansesteri

III koppasen ET?

Post by tertsi1980 »

Eli olis vanteet menossa vaihtoon ja haluisin tietää mikä on vakio ET?Eli auto on golf variant 1.8i -95 :?:
No Roti
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Pelti ja kapeiden (6") orkkis alujen ET on 45. Leveemmissä vanteissa sitten 35 ->
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Ittellä 7x17 vanteet ja ET 42. Renkaina 215/35R17.
Toi 7" menee tolla ET:llä mut 7,5" tuumanen ei taida enää mennä. Sitte pitää ET olla 35-38, muuten taitaa tulla iskari edessä vastaan.
Alkukesästä oli renkaina 215/40R17, madallusta nii paljo ku weitecis on säätöä ja kaaret olivat muokkaamattomat.
Suht hyvin mahtu renkaat pyörimään. Ongelmakohdat olivat sisälokarien kiinnikeruuvit kaarien kohdalla sekä etupuskurin ja lokasuojan saumakohta. Niihin pyörät hieman raapii mut ei älyttömästi.
Tosin etupyörien camber oli aivan jotai muuta ku kone ilmotti ohjearvoks. Ohjearvoilla ei olis ollu toivoakaa saaha sopimaa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
tertsi1980
Posts: 11
Joined: 31.3.2006 19:16
Location: Mansesteri

Post by tertsi1980 »

ei oo mitään hajua noista nykyisten vanteiden et:stä mutta ottaa takapäässä kaaren etureunaan kiinni ku ei o muokattu..edessä ottaa yläkaareen ja kun on ne muovit kaarissa niin nyt joutuu ostaa uudet ku on lohkeillu hirveitä siivuja!Tossa on joku saksan madallus ja veikkaan että joku 60mm.. :evil:
No Roti
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Tuo kaaren etureunahan noissa se suurin ongelma kohta onkin ku reilummin madaltaa.
Johtuu tosta akselisto ratkaisusta jota golffissa on käytetty. Eli pyörä "siirtyy" eteenpäin sisään jouston aikana.
Ja toki tilannetta myös pahentaa se jos taka-akselin puslat ovat huonot. Kannattaa tarkistaa ne.
Etupään raapimiseen vois auttaa aurauskulmien säätö. Etupäähän ku laittaa negatiivista camberia sopivasti ni pyörät mahtuvat kaarien alle mukavasti.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Post Reply