KaksKaksVitoset - Millaista menoa?
-
- Posts: 12
- Joined: 26.1.2006 18:54
KaksKaksVitoset - Millaista menoa?
Millaiset on 225/45 R18 nakit Variant Golfissa (IV)? Eli veteleekö urissa miten rankasti enemmän kuin vakiokumit? Entä onko polttoaineen kulutus selkeästi suurempaa? Ja kulkeeko auto muuten tahmeammin?
Eli kannattaako hankkia muutenkin kuin ulkonäön takia (myös madallus tulossa)?
Eli kannattaako hankkia muutenkin kuin ulkonäön takia (myös madallus tulossa)?
Ennemmin kyllä 225/40-18, on oikea eli alkuperäistä vastaava koko. Ihan toimivat nuokin varmasti on, mutta taatusti erilaiset ominaisuudet kuin vakio renkailla.
Ja kun kysyt niin IMO ei kannata hankkia muuten kuin ulkonäön takia. Itse olen Passattiin suunnitellut 17" kokoa, siinä on vielä vähän tolkkua käytettävyydenkin kannalta, mutta toisaalta eroa 17" ja 18" välillä varmasti juurikaan ole ja toisaalta jos ei pysty vertailua tekemään niin eihän sitä tiedä mitä saisi tai menettäisi toisella vaihtoehdolla.
Ja kun kysyt niin IMO ei kannata hankkia muuten kuin ulkonäön takia. Itse olen Passattiin suunnitellut 17" kokoa, siinä on vielä vähän tolkkua käytettävyydenkin kannalta, mutta toisaalta eroa 17" ja 18" välillä varmasti juurikaan ole ja toisaalta jos ei pysty vertailua tekemään niin eihän sitä tiedä mitä saisi tai menettäisi toisella vaihtoehdolla.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Itellä oli ennen seat leonissa 225/40-18 ja hyvin toimi eikä ollut uraherkkä. madaltaa kannattaa, muuten näyttää tosi hölmöltä.
Nykyään passatissa pyörii 235/40-19 jotka saattaa jo olla hieman epämukavat, mutta menettelee vielä.
Niin ja vielä siitä bensan kulutuksesta niin hieman nousee, mut ei radikaalisti. Teho hävikkiä en huomannut juurikaan (autossa 200hp)
Nykyään passatissa pyörii 235/40-19 jotka saattaa jo olla hieman epämukavat, mutta menettelee vielä.
Niin ja vielä siitä bensan kulutuksesta niin hieman nousee, mut ei radikaalisti. Teho hävikkiä en huomannut juurikaan (autossa 200hp)
^ Korkeella profiililla oot 19" pistäny...
Mahtuvat vielä hyvin pyörimään? Itellä 235/35 19, ja oli ajomukavuutensa puolesta todella positiivinen yllätys. Anteeksi OT.

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Itselläni on 225/40-18 Nokian Z ja tyytyväinen olen ollut..
Vetelee kylläkin urissa mutta siihen on sen verran jo tottunut ettei koko asiaa nykyisin edes huomaa. johtuukohan siitä että nykyisin on oppinut olla ajamatta urissa
Kaikki asiathan vaikuttaa kulutukseen mutta pääasiassa se riippuu siitä miten sitä kaasua painaa
Vetelee kylläkin urissa mutta siihen on sen verran jo tottunut ettei koko asiaa nykyisin edes huomaa. johtuukohan siitä että nykyisin on oppinut olla ajamatta urissa

Kaikki asiathan vaikuttaa kulutukseen mutta pääasiassa se riippuu siitä miten sitä kaasua painaa
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Mullaki golf iv 1.6 variantissa 225/40-18 nokian z. Mukavat on ajella vaikka ovatki aika kuluneet. Itsekki ehdottasi ottamaa tos 40 profiilissa niin vastaa parhaiten alkuperästä kokoa. Mulla ainaki 18" asennusten jälkeen perä oli korkeemmalla ku keula eli vanhaan kunnon deksi tyyliin. Jos haluat autostas tasapainosen näkösen niin suosittelen korkeussäädettävää alustaa. Tais kiinteän madalluksen sarjoissa olla vaihtoehdot joko 40/40 tai 60/40 mm mitä itse löysin ja paikallinen tuning liikekin näin arveli. Ja kun viet autos pakolliseen 4-pyöräsuuntaukseen alustavaihdon jälkeen niin mainitseppa että jättävät eteen hiukan aurausta. Rauhottaa kummasti ajokäyttäytymistä eikä syö rengasta sen erityisemmin. Enkä oo kummempaa piikkiä huomannu polttoaineen kulutuksessa.
G3 & G4 variantit
Joo sori tuli puhuttua höpöjä kyllähän ne olikin 235/35-19.Micco wrote:^ Korkeella profiililla oot 19" pistäny...Mahtuvat vielä hyvin pyörimään? Itellä 235/35 19, ja oli ajomukavuutensa puolesta todella positiivinen yllätys. Anteeksi OT.
Kauhean matalana autoa ei voi pitää koska renkaat ottaa edestä kaariin kiinni ja se on ISO miinus

-
- Posts: 12
- Joined: 26.1.2006 18:54
Kiitos näkemyksistä. Niin mitenkäs se nyt on sen tasapainon kanssa alustan asennuksen jälkeen? Mielessä on Eibachin Pro-system ja ihan mukavalta näyttää muutamissa -01 tdi varianteissa. Mutta mitenkäs on laita -05 bensa pacificissa? Asettuuko hyvin? Onko kokemuksia (ja kuvia)? Rahaahan tässä tietysti vaan yritän säästellä vältellessäni korkeussäädettäviä.
-
- Posts: 12
- Joined: 26.1.2006 18:54
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Kyllä kokemukset on harvassa, mutta pari kertaa on joutunut kokeilimaan, onneksi vain todella lyhyen ajan.
1) Ajoin kaupunkialueella todella syviin uriin ihan entisillä kesänakeilla. Hetkeksi keveni ohjaus ja nousi kierrokset. Vauhtikaan ei olisi yltänyt edes sakkojen puolelle.
2) Kolmostiellä lähestyin Hämeenlinnan keskustaa pohjoisesta päin kovassa sateessa viikonloppuna aamu varhaisella, jotenka oli vähän liikennettä. Kun rajoitus vaihtuu sataseen on siinä jyrkähkö kurvi oikealle. Taitaa olla jopa 80 noppeussuositus. Kyseisellä kohdalla ohitin jotain julmettua lavettirekkaa, kun yht äkkiä koko kiesi otti muutaman kymmenen senttiä sivuttaissiirtymää vesipatjalla kohti keskikaidetta. Kyllä pisti sydämmen pampattaan. Oli vielä ihan kohtalaiset nakitkin alla. Kombinaatio muistaakseni Peugeot 406 ja renkaat 195/60 R15??? Käytetäänköhän niissä tollasia? Siis vakiot kuitenkin. Vauhti taisi olla kevyhkön venekärryn kanssa jotain 90kmh.
1) Ajoin kaupunkialueella todella syviin uriin ihan entisillä kesänakeilla. Hetkeksi keveni ohjaus ja nousi kierrokset. Vauhtikaan ei olisi yltänyt edes sakkojen puolelle.
2) Kolmostiellä lähestyin Hämeenlinnan keskustaa pohjoisesta päin kovassa sateessa viikonloppuna aamu varhaisella, jotenka oli vähän liikennettä. Kun rajoitus vaihtuu sataseen on siinä jyrkähkö kurvi oikealle. Taitaa olla jopa 80 noppeussuositus. Kyseisellä kohdalla ohitin jotain julmettua lavettirekkaa, kun yht äkkiä koko kiesi otti muutaman kymmenen senttiä sivuttaissiirtymää vesipatjalla kohti keskikaidetta. Kyllä pisti sydämmen pampattaan. Oli vielä ihan kohtalaiset nakitkin alla. Kombinaatio muistaakseni Peugeot 406 ja renkaat 195/60 R15??? Käytetäänköhän niissä tollasia? Siis vakiot kuitenkin. Vauhti taisi olla kevyhkön venekärryn kanssa jotain 90kmh.
R.I.P. Passat variant 1,9 TD
Nykyään Opelisti
Nykyään Opelisti