Onko tietoa miten usein yleensä menee kolmosen AAZ koneesta turpo sököksi...? Tai siis kauanko sen pitäisi ihan normiajolla kestää. nimittäin on alkanut kastelemaan imu ja pakopuolelta öljyä senverran, että tarttis tehrä jotain... Ja kauanko sillä noin karkeasti ajelee, ennen kuin pitäisi jotain tehrä...
vw golf wrote:Onko tietoa miten usein yleensä menee kolmosen AAZ koneesta turpo sököksi...? Tai siis kauanko sen pitäisi ihan normiajolla kestää. nimittäin on alkanut kastelemaan imu ja pakopuolelta öljyä senverran, että tarttis tehrä jotain... Ja kauanko sillä noin karkeasti ajelee, ennen kuin pitäisi jotain tehrä...
Siis mistä se sitä öljyä vuotaa? Turbon kestoon vaikuttaa aika moni asia, jälkikäytöstä alkaen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Nyt tulee mutua, mutta asentajat ja katsastusmiehet on sanoneet että aika monissa noissa vähän vuotaa tai siis on märkää siinä turbon ympäristössä, mutta ei mulla ainakaan öljypinta laske vaihtovälillä...
Jos vielä ahtaa, niin kovaa ajoa ja kun menee sököksi niin mietit että mitä tilalle...isompaa vai vakiopalikkaa...
Tuossahan tuli asiaa paljonkin... koneella ajettu n.200 000. öljyä en koskaan ole vaihtovälin aikana lisännyt. Viimeisin vaihtoväli oli jopa 24000 kun oli mennyt vaihtoaika turakkoon.
Sitä öljyä tulee karkeasti sanottuna noin niinkuin joka puolelta turboa, enemmän tai vähemmän. Sitä on vaikea sanoa tuleeko vakio tuon tilalle, vaiko tehokkaampi. Missähän hintaluokassa nuo pyörivät karkeasti...
Auton vaihtokin on mahdollista, mutta se että vaihtuuko passattiin vaiko golffiin. ensimmäinen todennäköisempi. Kestäisi nyt edes vielä muutaman kuukauden.
vw golf wrote:Tuossahan tuli asiaa paljonkin... koneella ajettu n.200 000. öljyä en koskaan ole vaihtovälin aikana lisännyt. Viimeisin vaihtoväli oli jopa 24000 kun oli mennyt vaihtoaika turakkoon.
Sitä öljyä tulee karkeasti sanottuna noin niinkuin joka puolelta turboa, enemmän tai vähemmän. Sitä on vaikea sanoa tuleeko vakio tuon tilalle, vaiko tehokkaampi. Missähän hintaluokassa nuo pyörivät karkeasti...
Auton vaihtokin on mahdollista, mutta se että vaihtuuko passattiin vaiko golffiin. ensimmäinen todennäköisempi. Kestäisi nyt edes vielä muutaman kuukauden.
Meinaan sitä vuotopaikkaa, että yleensä akselin kautta vuodot menee sinisenä pakoputkesta tai suttaa imupuolen sisäosat. Mutta jos ulos vuotaa niin ehkä ekana olisi öljybanjon ja paluuletkun tarkistus. Ettei ole banjo päässyt löystymään jostain syystä.
Taitaa uusi vakio maksaa ihan sen saman kuin viriversiokin. Käytetyissä tietysti viriosille voi olla enemmän kysyntää ja samalla vakio-osille enemmän tarjontaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
vw golf wrote:Tuossahan tuli asiaa paljonkin... koneella ajettu n.200 000. öljyä en koskaan ole vaihtovälin aikana lisännyt. Viimeisin vaihtoväli oli jopa 24000 kun oli mennyt vaihtoaika turakkoon.
Sitä öljyä tulee karkeasti sanottuna noin niinkuin joka puolelta turboa, enemmän tai vähemmän. Sitä on vaikea sanoa tuleeko vakio tuon tilalle, vaiko tehokkaampi. Missähän hintaluokassa nuo pyörivät karkeasti...
Auton vaihtokin on mahdollista, mutta se että vaihtuuko passattiin vaiko golffiin. ensimmäinen todennäköisempi. Kestäisi nyt edes vielä muutaman kuukauden.
Meinaan sitä vuotopaikkaa, että yleensä akselin kautta vuodot menee sinisenä pakoputkesta tai suttaa imupuolen sisäosat. Mutta jos ulos vuotaa niin ehkä ekana olisi öljybanjon ja paluuletkun tarkistus. Ettei ole banjo päässyt löystymään jostain syystä.
Taitaa uusi vakio maksaa ihan sen saman kuin viriversiokin. Käytetyissä tietysti viriosille voi olla enemmän kysyntää ja samalla vakio-osille enemmän tarjontaa.
Niin... ei putkesta tule ainakaan sinistä savua, mustaa kylläkin . Taitaa se musta savu kertoa pikemminkin vallitsevasta voimasta
Mutta jos heitä tyhmän kysymyksen... niin mikäs se banjo on En tiedä kuin sellaisen soittimen. Mutta se ei taida olla kyseessä
Ja paljonkohan ne sitten maksaa... kun ei vielä oikein selvinnyt