Mulla on ollut alla supersportin alusta(ei säädettävä) jo semmoset 3 tkm. Erittäin tyytyväinen olen kyllä ollut tähän mennessä, mutta eihän sitä vieä tiedä mitä ne lukuisammat kilometrit sitten tuovat tullessaan...
Mulla on ollut viime vuoden lokakuusta sakka auton alla supersprtin korkeussäädettävä alustasarja ja mielestäni on ollut ihan OK. No eipä noista nyt ole kokemuksia entuudestaan, mutta sen ainakin tiedän että alkuperäiseen alustaan ero on kuin yöllä ja päivällä. Alustasrjan tilasin Varaosavarastosta ja hintaa oli vähän päälle 700€ toimituskuluineen. Toimitus tuli kotiovelle saakka reilussa viikossa vaikka alunperin toimitusajan piti olla kolme viikkoa. Siitä pisteet myyjälle.
Mulla on supersportin alusta (ei säädettävä) malli SU60N358 3BG passatissa... ongelmana mulla on siinä takapää kun laitoin takajouset kiinni kun auton edellinen omistaja ei laittanut. ni takapää jäi todella korkeelle ja takapää piti pauketta montuissa... Mikähän mulla meni pieleen? jos joku vois kertoo kokemuksia KO. alustasta ja mikä neuvoksi auto pitäs saada katastettua parin viikon sisään...
Vaikea sanoa ilman parempaa tietoa, tuosta selityksestä jää vielä liikaa arvattavaa.
Kuulostaa lähinnä siltä että jouset eivät ole autoon tarkoitetut vaikka ehkä sinällään sopivat paikoilleen.
Pauketta voisi ekana hakea katsomalla että mikä paikka voisi johonkin montussa päästä osumaan, tuleeko ääni ulos- vai sisäänjoustossa?
Onko iskarit vaihdettu vai vakiot? Jos vakiot ja jouset jättävät perän ylös niin voisiko olla että montussa ulosjousto vetää iskarit täysin auki ja vielä kolauttaa mäntää ääriasennossa?
Joka tapauksessa itse ottaisin jouset veke, leimalle vakiojousilla ja sitten uusi mietintä asian suhteen. Esim uudet jouset taakse jos etupää kuitenkin pelaa hyvin. Onko edes muutoskatsastettu tota alustaa vielä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ainakin SuperSportin madallusjouset ovat ihan eriparisettiä..
Etupää tippui luvatusta 50mm yli 80mm ja takapää nousi luvatusta 50mm:stä 30mm ylöspäin..
No, rälläkkä on ennenkin toiminut madallustyökaluna, joten kierros jousista pois takapään osalta -> hyvä tuli korkeudesta..
Ko, jousisetti oli alla noin 2 kk ja löytyy nyt alkuperäisessä laatikossaan varaston hyllyltä. Tilalle tuli korkeussäädettävä alusta. Hintaa alleasennettuna alle 500 eeroa..
Itselläni oli supersportin alusta,tosin farmari bemarissa.
Oma kokemus osoitti että ainakaan kyseiseen autoon ei sovi...todella löysä ja omituinen alusta.
Kyseessä siis säädettävä malli.
Samalla rahalla saa parempiakin alustoja, esim. spax....
AjH wrote:Vaikea sanoa ilman parempaa tietoa, tuosta selityksestä jää vielä liikaa arvattavaa.
Kuulostaa lähinnä siltä että jouset eivät ole autoon tarkoitetut vaikka ehkä sinällään sopivat paikoilleen.
Pauketta voisi ekana hakea katsomalla että mikä paikka voisi johonkin montussa päästä osumaan, tuleeko ääni ulos- vai sisäänjoustossa?
Onko iskarit vaihdettu vai vakiot? Jos vakiot ja jouset jättävät perän ylös niin voisiko olla että montussa ulosjousto vetää iskarit täysin auki ja vielä kolauttaa mäntää ääriasennossa?
Joka tapauksessa itse ottaisin jouset veke, leimalle vakiojousilla ja sitten uusi mietintä asian suhteen. Esim uudet jouset taakse jos etupää kuitenkin pelaa hyvin. Onko edes muutoskatsastettu tota alustaa vielä?
Juuri noin teen laitan vakiojouset taakse ja vien leimalle... ja sen jälkeen alan harkitsemaan jotain säädettävää sarjaa alle... nuo supersportin jouset on näköjään sekundakamaa.... Voiko auton muuten muutoskatsastaa siten et etu ja takajousitus on eri? tietääkö kukaan mikä on viranomaisen kanta?
En tiedä että sille mitään estettä olisi. Jousethan siellä on vaikkakin eriparia akseleiden välillä. Kunhan akselilla on identtiset niin luulisi kelpaavan. Tosin otteeseen tulee korkeusmerkinnät noista (ainakin yleensä) joten myöhemmässä vaiheessa joutunee taas muutokselle, jos leimamies sattuu mittoja ihmettelemään. Eihän se tietysti ole kuin rahan menoa muutoskatsastaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.