Vapari golffiin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
vookus
Posts: 92
Joined: 4.11.2006 16:31
Location: Vantaa

Vapari golffiin

Post by vookus »

Olisko suositeltavaa laittaa paremmin hengittävää suodatin TDI 4motion golffiin. Järellä jos nyt yrittää ajatella ni siitä olis hyötyä, mut onko?? :?:
Jotkut "viisammat" ovat väittäneet että se rikkoo antureita ja huonol tuuril turbon. Ei keat ne nyt ole tuulesta temmattuja.
Ajattelin laittaa kaapin nurkasta BMC:n kartion joka minulla oli kiinni 1.8 focuksessa. Siinä ei ainakaan ilmenny mitään ongelmia. Bansan kulutus laski hiukan. :lol: :lol:
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

vookus wrote:Olisko suositeltavaa laittaa paremmin hengittävää suodatin TDI 4motion golffiin. Järellä jos nyt yrittää ajatella ni siitä olis hyötyä, mut onko?? :?:
Jotkut "viisammat" ovat väittäneet että se rikkoo antureita ja huonol tuuril turbon. Ei keat ne nyt ole tuulesta temmattuja.
Ajattelin laittaa kaapin nurkasta BMC:n kartion joka minulla oli kiinni 1.8 focuksessa. Siinä ei ainakaan ilmenny mitään ongelmia. Bansan kulutus laski hiukan. :lol: :lol:
Ei siitä suurta iloa ole mutta toki pikkuisen helpommin happea koneelle menee. Antureita suodatin rikkoo lähinnä jos on öljyttävää mallia ja sitä öljyä uittaa suodattimen läpimäräksi. Mikä ei luonnollisesti ole edes tarkoitus. Turbo kyllä tykkää siitä että se saa imuilmaa ilman vastusta, eikä pitäisi millään tavalla kärsiä suodattimen vaihdosta. Eli lähinnä nämä asiat ovat käyttäjästä johtuvia, ja näitä juttuja olen itse kuullut vain vähän vähemmän pätevien asentajien suusta.
Esimerkkinä voisi mainita DNSF jossa liki jokaisella autossa vvsuodin on ja turbo eikä ole MAFfien eikä turbojen kanssa ollut ongelmia jotka suodattimesta johtuisivat.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply