Passatissa tehot hukassa 1.8T--->Viallinen N75

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Kari Thure

Passatissa tehot hukassa 1.8T--->Viallinen N75

Post by Kari Thure »

Ilmamassamittari vaihdettu eilen ja tänään sama vika jatkuu. Kylmänä kierrokset ei nouse, maksimissaan n.2000 kohdille, tyhjäkäynnillä sama homma. Auto oli käynnissä vajaa puoli tuntia pihassa ja osa tehoista palautui, otti kierroksia n. 3500.

Ilmeisesti ulkolämpötila vaikuttaa tähän hienoon "ominaisuuteen"

Otin ilmamassamittarin johdon irti ja ei pysy sen vertaa käynnissä.
Eilen kun auto oli lämpimässä hallissa ilmamassamittarin vaihdon ajan, niin pelasi normaalisti loppu päivän.

Tyhjäkäynti on huojunut useamman viikon, mahtaako olla jotain yhteyttä tähän vikaan...

Missähän vika voi olla?
Last edited by Kari Thure on 19.2.2007 20:44, edited 1 time in total.
shoebox

Post by shoebox »

Tyhjäkäynnin huojumiseen liittyy yleensä moottorin "monitoimilämpötila"-anturi..Se antaa muitakin tietoja auton tietokoneyksikölle, kuin pelkästään moottorin veden lämpötilan, eli myös tuo tyhjäkäynnin huojuminen johtuu siitä (Nimimerkillä oon vaihtanu kaikkiin VAG-konsernin autoihin, mitä mulla on ollu, tuon lämpötila-anturin, ja joka kerta vähän eri syistä. :D Octaviaan, kun ei meinannu antaa löylyä, Cordobaan ku tyhjäkäynti huoju ja tehot hävis ja nyt ens viikolla vaihdetaan Golfiin ku koneen lämpömittari heittelee ja tehot keikkuu miten sattuu..)

Osa maksaa marmotiskillä 29€ + 1€ tiiviste.. :) Yleensä niitä on hyllyssä, kun kuulemma menee reilusti, sanovat eilen, kun tilasin itselleni moisen.. :D
Kari Thure

Post by Kari Thure »

Laakkosella vaihdettiin N75 venttiili ja nyt pelaa...toistaiseksi:)
shoebox

Post by shoebox »

Ai se oli siitä sitten kuitenkin..Näkyikö vikakoodeissa mitä, vai näitkö itse tai kertoivatko? Mulla tosiaan korjaantu Cordossa tuo kierrosten laahaus sillä lämpötila-anturilla..Katsotaan nyt mitä se saa aikaan Golfissa tehoille, kun saa sen kiinni - viimestään ens viikolla kommentoin sitä.. :)
Kari Thure

Post by Kari Thure »

Oli antanut mun ymmärryksen mukaan vikakoodin. Huollon jälkeen ei ole vikaa ilmennyt.
Post Reply