golf 3 1,8i 66kw piristäminen

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
weijis
Posts: 21
Joined: 30.1.2007 22:13
Location: Joensuu

golf 3 1,8i 66kw piristäminen

Post by weijis »

onnistuuko miten, vai onnistuuko mitenkään.. onnistuuko monipiste ruiskuksi vaihtaminen? mitä kaikkea joutuis tekemään jos yleensä onnistuu..
mitä muuta vaihtoehtoja olis?
VW Golf Variant III 1.8i 1995
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Laillisesti ei onnistu monipisteeksi vaihtamaan....Tai onnistuisi jos olisi vähäpäästöinen/saman päästönormin omaava 1.8l moottori josta ottaisi tämän ruiskun....Eipä taida konsermissa moista moottoria olla????
Passat 3BG TDI
weijis
Posts: 21
Joined: 30.1.2007 22:13
Location: Joensuu

Post by weijis »

no hö..
VW Golf Variant III 1.8i 1995
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Kansi pois ja sitte kanavien ja venttiilien muotoilu.
Ja kannesta jonku verra pois.
Muuttaa koneen luonnetta todella mukavasti.
Sitten jos haluaa ni kireempi nokka. Ja samalla suosittelen säädettävää nokkapyörää ni saa nokan ajotuksen takuulla kohdalleen.
Ittellä oli 1.8:ssa RP koneessa Enemin Z7 nokka sekä kanavat ja imuvenat muotoilu.
Koneteho nous 110 heppaan.
Ei toki kuulosta paljolta mutta koneen luonne muuttui todella paljon.
Teho ja vääntökäyrät olivat todella "laakeat". Eli koneessa ei ollut mtn piikkejä vaa meno oli tasaasta koko kierrosalueen.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

OT onko uolevi muuttanu lapualle?
Last edited by MIKU on 19.2.2007 19:03, edited 1 time in total.
Golf iv variant 1.6 -03
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Uolevi wrote:Ittellä oli 1.8:ssa RP koneessa Enemin Z7 nokka sekä kanavat ja imuvenat muotoilu.
Koneteho nous 110 heppaan.
Ei toki kuulosta paljolta mutta koneen luonne muuttui todella paljon.
Teho ja vääntökäyrät olivat todella "laakeat". Eli koneessa ei ollut mtn piikkejä vaa meno oli tasaasta koko kierrosalueen.
Itse asiassa kuullostaa todella paljolta. Pistäppä ennen ja jälkeen laput näytille jos vielä on tallessa.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Eipä ole enää tallessa.
Tai voi ollakki mut annoin dynolaput auton mukana...
Tuo ykspiste ruutta noissa rupeaa ensimmäisenä ahistamaan.
Siitä ku ei mee ilmaa määräänsä enempää läpi.
Ilmeisesti juuri siitä syystä se teho käyrä oli nii laakea. Huipputeho oli 5400 rpm.
3800 rpm oli tehoa 107 heppaa. Ton huipun jälkeen teho tippu ennen rajottajaa (6200 rpm) 108 heppaan.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
weijis
Posts: 21
Joined: 30.1.2007 22:13
Location: Joensuu

Post by weijis »

Uolevi wrote:Kansi pois ja sitte kanavien ja venttiilien muotoilu.
Ja kannesta jonku verra pois.
Muuttaa koneen luonnetta todella mukavasti.
Sitten jos haluaa ni kireempi nokka. Ja samalla suosittelen säädettävää nokkapyörää ni saa nokan ajotuksen takuulla kohdalleen.
Ittellä oli 1.8:ssa RP koneessa Enemin Z7 nokka sekä kanavat ja imuvenat muotoilu.
Koneteho nous 110 heppaan.
Ei toki kuulosta paljolta mutta koneen luonne muuttui todella paljon.
Teho ja vääntökäyrät olivat todella "laakeat". Eli koneessa ei ollut mtn piikkejä vaa meno oli tasaasta koko kierrosalueen.
aikaisemmin konetta laittamattomana kyselisin jotta mitä tuollainen remontti suurinpiirtein kuluttaa lompakkoa.. jotta kehtaanko ruveta edes suunnittelemaan tarkemmin..
VW Golf Variant III 1.8i 1995
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

No kansirempan yhteydessä tuli nuo muutokset tehtyä.
Silloon kustannukset oli hivenen alta tonnin kaikkine osineen ja pikku hiluineen.
Kanteen vaihrettiin kaikki hilut ja jakopään hammaspyörät uusittiin kaikki.
Nokka-akselin ostin uutena. Kansi työt hoiti tutun tuttu.
Purkamisen ja kasaamisen hoirin itte.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Post Reply