onnistuuko miten, vai onnistuuko mitenkään.. onnistuuko monipiste ruiskuksi vaihtaminen? mitä kaikkea joutuis tekemään jos yleensä onnistuu..
mitä muuta vaihtoehtoja olis?
golf 3 1,8i 66kw piristäminen
golf 3 1,8i 66kw piristäminen
VW Golf Variant III 1.8i 1995
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kansi pois ja sitte kanavien ja venttiilien muotoilu.
Ja kannesta jonku verra pois.
Muuttaa koneen luonnetta todella mukavasti.
Sitten jos haluaa ni kireempi nokka. Ja samalla suosittelen säädettävää nokkapyörää ni saa nokan ajotuksen takuulla kohdalleen.
Ittellä oli 1.8:ssa RP koneessa Enemin Z7 nokka sekä kanavat ja imuvenat muotoilu.
Koneteho nous 110 heppaan.
Ei toki kuulosta paljolta mutta koneen luonne muuttui todella paljon.
Teho ja vääntökäyrät olivat todella "laakeat". Eli koneessa ei ollut mtn piikkejä vaa meno oli tasaasta koko kierrosalueen.
Ja kannesta jonku verra pois.
Muuttaa koneen luonnetta todella mukavasti.
Sitten jos haluaa ni kireempi nokka. Ja samalla suosittelen säädettävää nokkapyörää ni saa nokan ajotuksen takuulla kohdalleen.
Ittellä oli 1.8:ssa RP koneessa Enemin Z7 nokka sekä kanavat ja imuvenat muotoilu.
Koneteho nous 110 heppaan.
Ei toki kuulosta paljolta mutta koneen luonne muuttui todella paljon.
Teho ja vääntökäyrät olivat todella "laakeat". Eli koneessa ei ollut mtn piikkejä vaa meno oli tasaasta koko kierrosalueen.
Itse asiassa kuullostaa todella paljolta. Pistäppä ennen ja jälkeen laput näytille jos vielä on tallessa.Uolevi wrote:Ittellä oli 1.8:ssa RP koneessa Enemin Z7 nokka sekä kanavat ja imuvenat muotoilu.
Koneteho nous 110 heppaan.
Ei toki kuulosta paljolta mutta koneen luonne muuttui todella paljon.
Teho ja vääntökäyrät olivat todella "laakeat". Eli koneessa ei ollut mtn piikkejä vaa meno oli tasaasta koko kierrosalueen.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Eipä ole enää tallessa.
Tai voi ollakki mut annoin dynolaput auton mukana...
Tuo ykspiste ruutta noissa rupeaa ensimmäisenä ahistamaan.
Siitä ku ei mee ilmaa määräänsä enempää läpi.
Ilmeisesti juuri siitä syystä se teho käyrä oli nii laakea. Huipputeho oli 5400 rpm.
3800 rpm oli tehoa 107 heppaa. Ton huipun jälkeen teho tippu ennen rajottajaa (6200 rpm) 108 heppaan.
Tai voi ollakki mut annoin dynolaput auton mukana...
Tuo ykspiste ruutta noissa rupeaa ensimmäisenä ahistamaan.
Siitä ku ei mee ilmaa määräänsä enempää läpi.
Ilmeisesti juuri siitä syystä se teho käyrä oli nii laakea. Huipputeho oli 5400 rpm.
3800 rpm oli tehoa 107 heppaa. Ton huipun jälkeen teho tippu ennen rajottajaa (6200 rpm) 108 heppaan.
aikaisemmin konetta laittamattomana kyselisin jotta mitä tuollainen remontti suurinpiirtein kuluttaa lompakkoa.. jotta kehtaanko ruveta edes suunnittelemaan tarkemmin..Uolevi wrote:Kansi pois ja sitte kanavien ja venttiilien muotoilu.
Ja kannesta jonku verra pois.
Muuttaa koneen luonnetta todella mukavasti.
Sitten jos haluaa ni kireempi nokka. Ja samalla suosittelen säädettävää nokkapyörää ni saa nokan ajotuksen takuulla kohdalleen.
Ittellä oli 1.8:ssa RP koneessa Enemin Z7 nokka sekä kanavat ja imuvenat muotoilu.
Koneteho nous 110 heppaan.
Ei toki kuulosta paljolta mutta koneen luonne muuttui todella paljon.
Teho ja vääntökäyrät olivat todella "laakeat". Eli koneessa ei ollut mtn piikkejä vaa meno oli tasaasta koko kierrosalueen.
VW Golf Variant III 1.8i 1995
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
No kansirempan yhteydessä tuli nuo muutokset tehtyä.
Silloon kustannukset oli hivenen alta tonnin kaikkine osineen ja pikku hiluineen.
Kanteen vaihrettiin kaikki hilut ja jakopään hammaspyörät uusittiin kaikki.
Nokka-akselin ostin uutena. Kansi työt hoiti tutun tuttu.
Purkamisen ja kasaamisen hoirin itte.
Silloon kustannukset oli hivenen alta tonnin kaikkine osineen ja pikku hiluineen.
Kanteen vaihrettiin kaikki hilut ja jakopään hammaspyörät uusittiin kaikki.
Nokka-akselin ostin uutena. Kansi työt hoiti tutun tuttu.
Purkamisen ja kasaamisen hoirin itte.