Ostamassa Golf iv varianttia. Mitä olis hyvä tarkistaa?
Ostamassa Golf iv varianttia. Mitä olis hyvä tarkistaa?
Eli farkku täytyis ostaa ja golfi olis tarpeisiin nähden sopivan kokoinen. Bensakoneella täytyis ostaa ja vähintään 1.6 litrasena.
Nyt tarviskin saada vähän apuja mitä autosta kannattaa syynätä ostohetkellä? Mitkä ovat ne ns "heikot" kohdat golfissa? Tietoa olis hyvä saada ettei tule ikäviä yllätyksiä sitten kun auto on itsellä.
Nyt tarviskin saada vähän apuja mitä autosta kannattaa syynätä ostohetkellä? Mitkä ovat ne ns "heikot" kohdat golfissa? Tietoa olis hyvä saada ettei tule ikäviä yllätyksiä sitten kun auto on itsellä.
Lyödään viel vetävä taka-akseli kaupan päälle...
Bensakoneenahan ainoo vaihtoehto on V6 4motion...
Ei vaan. Taitaa tuolta tekniikkaosion mallikohtaisesta "vikalistasta" löytyä jo kohtuullisesti tietoa. 



Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Noo, voithan tietysti ajatella asian siltäkin kannalta, että tuskin ainakaan kaikki viat samaan autoon sattuu... Ei välttämättä kannata pelästyä sen takia, että kerrankin on kerätty tietoa vioista, joita ihmisillä on ollut. Niinhän sitä sanotaan, että tieto lisää tuskaa. Voihan tietysti ostaa myös jonkun auton, jonka mahdollisia vikoja ei ole mihinkään "yleiseen tietoon" kerätty, ja ajaa sellaisella onnellisena.
Itse ajoin 2v ja 54tkm IV golffilla, eikä autossa ollut yhtään vikaa. Ei kylläkään ollut farmari, eikä 1.6 koneella...
Olin autoon ja ajettavuuteen erittäin tyytyväinen. Oma mielipide on, että Golf kokoluokassaan on jämäkkä ja erittäin hyvä auto ajaa. Mua pikemminkin hirvitti siirtyä Golfista Passattiin interveppiä lueskeltuani...
Tyytyväinen olen ollut kyllä tähänkin.
Itse ajoin 2v ja 54tkm IV golffilla, eikä autossa ollut yhtään vikaa. Ei kylläkään ollut farmari, eikä 1.6 koneella...


Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
-
- Posts: 28
- Joined: 2.12.2008 17:48
Tervehdys!
En viitsinyt avata uutta topiccia ja tämä tuntui sopivalta niin kirjoitin tänne eli. Kävin koeajamassa VM. 04 Golf Variant Firstline 1.6 ja tykkäsin kovasti. Autolla ajettu karvan vajaa satku.
Onko näissä tosiaan jakohihnan vaihtoväli 180tkm?!? myyjä ainakin väitti sellaista. Ja miten muuten ko. koneisen ja ikäisen golfin huolloista. Onko kalliita ja onko usein yllätyksiä tiedossa, kun huoltoon kiikuttaa?
Sana myös vapaa, jos jollain jotain pahaa/hyvää sanottavaa. Viikonloppuna olisi tarkoitus suuntaa autokaupoille
/Janne
En viitsinyt avata uutta topiccia ja tämä tuntui sopivalta niin kirjoitin tänne eli. Kävin koeajamassa VM. 04 Golf Variant Firstline 1.6 ja tykkäsin kovasti. Autolla ajettu karvan vajaa satku.
Onko näissä tosiaan jakohihnan vaihtoväli 180tkm?!? myyjä ainakin väitti sellaista. Ja miten muuten ko. koneisen ja ikäisen golfin huolloista. Onko kalliita ja onko usein yllätyksiä tiedossa, kun huoltoon kiikuttaa?
Sana myös vapaa, jos jollain jotain pahaa/hyvää sanottavaa. Viikonloppuna olisi tarkoitus suuntaa autokaupoille

/Janne
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
jos on 16v versio niin niitä on paukkunu jo alle 60tkm... 180tkm ehjänä vastaa varmaan 5 oikein lotossa
ehkä ehkä =) ite kyl vaihtasin heti jos ei vaihdettu vielä oo

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
huoltokirjassa noissa ilmoitettu vaihtoväli 60tkm,mutta oikeasti se 90 tkm vaihtoväli riittää.Eli pistä myyjä vaihtamaan hihna vielä
Melkolailla edullinen auto ylläpitää ja kaikinpuolin aikas luotettavia yleensä.Huoltohistoriahan kannattaa tarkistella ennen ostoa.
Kulkupuoli onkin sitten eri juttu

Melkolailla edullinen auto ylläpitää ja kaikinpuolin aikas luotettavia yleensä.Huoltohistoriahan kannattaa tarkistella ennen ostoa.
Kulkupuoli onkin sitten eri juttu

Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
-
- Posts: 28
- Joined: 2.12.2008 17:48
Onko todella noin, ettei ole esim. käytäntö muuttunut -04 vuosimallista eteenpäin tms? Vai onko myyjällä todella pokkaa esittää päin naamaa, että huoltoväli 180tkm.Nixu wrote:huoltokirjassa noissa ilmoitettu vaihtoväli 60tkm,mutta oikeasti se 90 tkm vaihtoväli riittää.Eli pistä myyjä vaihtamaan hihna vielä![]()
Aina oli ko. auto käynyt merkkipajalla ja 90000km huolto oli tehty, mutta mielestäni ei ollut raksittu mitään jakohihnaa vaihdetuksi. Täytyy kyllä ottaa asia esiin ennen kauppojen tekoa, jos näin on?!?
Voiko joku muukin vielä varmistaa, että todellakin vaihtoväli on 90tkm?
/Janne
Ps. kiitos kaikille vastaajille/vastanneille =)
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
en ite kyl uskaltas yli 90tkm ajaa... pyydä jakopäälle takuu 180tkm asti jos luottaa siihen että ketää
tai antaa vaihdattaa heti 


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nixu wrote:huoltokirjassa noissa ilmoitettu vaihtoväli 60tkm,mutta oikeasti se 90 tkm vaihtoväli riittää.Eli pistä myyjä vaihtamaan hihna vielä![]()
Melkolailla edullinen auto ylläpitää ja kaikinpuolin aikas luotettavia yleensä.Huoltohistoriahan kannattaa tarkistella ennen ostoa.
Kulkupuoli onkin sitten eri juttu
Kävin tänään kysymässä jakohihnan vaihtoa lahden laakkosella ja sanoivat että 120tkm kohdalla vaihtelevat yleensä. En ite ainakaan uskalla jättää 180tkm kohdalle vaan ihan tässä nyt kohta vaihtelen oman 100tkm ajetun hihnan. kaiiki tuntuvat puhuvan vähän omia noiden vaihtovälien kohdalla, yleisesti olen ymmärtänyt että jossakin 90tkm kietämillä on hyvä vaihtaa...
Niin ja nixu, volkkarihan kulkee kun riivattu kun sitä vaan käskee!
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
Niin ja olihan meidän harhaanjohtajakin(A-M A) saanut 6 oikein lotossa, miksei muutkin muussakin elämässäTero Häkli wrote:jos on 16v versio niin niitä on paukkunu jo alle 60tkm... 180tkm ehjänä vastaa varmaan 5 oikein lotossaehkä ehkä =) ite kyl vaihtasin heti jos ei vaihdettu vielä oo

Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
Ota sen auton huoltomanuska käteen ja katso mitä siellä sanotaan hihnan huoltovälistä.Sitten on ainakin kirjaimellisesti mustaa valkoisella asiasta,eikä myyjä voi änkyttää vastaan.Laakkoselta soittamalla saa myös asiasta varmuuden tarvittaessa.Negotiator wrote:Onko todella noin, ettei ole esim. käytäntö muuttunut -04 vuosimallista eteenpäin tms? Vai onko myyjällä todella pokkaa esittää päin naamaa, että huoltoväli 180tkm.Nixu wrote:huoltokirjassa noissa ilmoitettu vaihtoväli 60tkm,mutta oikeasti se 90 tkm vaihtoväli riittää.Eli pistä myyjä vaihtamaan hihna vielä![]()
Aina oli ko. auto käynyt merkkipajalla ja 90000km huolto oli tehty, mutta mielestäni ei ollut raksittu mitään jakohihnaa vaihdetuksi. Täytyy kyllä ottaa asia esiin ennen kauppojen tekoa, jos näin on?!?
Voiko joku muukin vielä varmistaa, että todellakin vaihtoväli on 90tkm?
/Janne
Ps. kiitos kaikille vastaajille/vastanneille =)
Ikinä en ole kyllä kuullut mistään jakohihnasta joka olisi kestänyt ajaa 180tkm...

Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
http://www.nettiauto.com/2290710 onko kyseessä tuo auto? Ainakin tuntomerkit ois aika lähellä, vaikka on asuinpaikastasi suht kaukana.
Minäkin suosittelisin hihnan vaihtoa välittömästi.
Minäkin suosittelisin hihnan vaihtoa välittömästi.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
-
- Posts: 28
- Joined: 2.12.2008 17:48
Ei ollut ko. auto.
Kyllä automyyjä kovasti väitti, kuten myös laakkosen huoltomies sekä vielä huoltokirja, että, kun autossa on BCB-moottorityyppiä oleva kone niin huoltoväli on 180tkm.
Tosin, jos huollossa toteavat, että pitää vaihtaa niin kuulemma vaihtavat. Ja, kun autoa on aina käytetty merkkiliikkeessä niin, jos katkeaa ennen 180tkm/8vuotta niin menee takuun piikkiin. Tiedä sitten... tällaista satuilivat laakkosela.
/Janne
Kyllä automyyjä kovasti väitti, kuten myös laakkosen huoltomies sekä vielä huoltokirja, että, kun autossa on BCB-moottorityyppiä oleva kone niin huoltoväli on 180tkm.
Tosin, jos huollossa toteavat, että pitää vaihtaa niin kuulemma vaihtavat. Ja, kun autoa on aina käytetty merkkiliikkeessä niin, jos katkeaa ennen 180tkm/8vuotta niin menee takuun piikkiin. Tiedä sitten... tällaista satuilivat laakkosela.
/Janne
Ja jos auton ostat etkä saa hihnanvaihtoa kauppaan mukaan niin käyt ainakin hakemassa noi lupaukset kirjallisena, nimittäin päät vaan pyörii Laakkosetillä jos ei kestäkkään 180tkm eikä oo kirjallista todistetta noista.
"Ei semmosia oo voinu luvata kun vaihtoväli on oikeesti paljo lyhyempi"
"Ei semmosia oo voinu luvata kun vaihtoväli on oikeesti paljo lyhyempi"
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei pidä paikkaansa. Autossa on kahden vuoden takuu ja sillä selvä. Ainoa vika mikä korjataan takuuseen myös takuuajan ulkopuolella on se mäntien teflon-pinnoitteen kuluminen -> Moottori kolisee. Ja jossain vaiheessa maahantuoja tuli vastaan myös niissä konerikoissa kun oli huohottimet jäätynyt ja öljyt mäjellä ja kone leikannut kiinni.Negotiator wrote:kun autoa on aina käytetty merkkiliikkeessä niin, jos katkeaa ennen 180tkm/8vuotta niin menee takuun piikkiin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Kävinpä viimevuoden puolella vaihdattamassa jakohihnan vanhaan golfiini (-03 1.6 16v) tutulla pajalla.Asiaa tarkisteltiin huoltokirjastakin ja siellä luki vaihtoväliksi 60tkm.
Piruuttani kysyin,että mikä on pisimpään ajettu hihna minkä on tämä asentaja vaihtanut volkkareissa.
Sanoi että vähän yli 120tkm ja kone löytyy tosta hallin nurkasta,kun oli napsahtanut hihna poikki.Kyseessä oli IV golfin kone...että se siitä 180tkm vaihtovälistä
Täyttä paskapuhetta musta ne Laakkosen puheet tässä sinun tapauksessa !! Ja takuuhan raukeaa siinä vaiheessa kun häviää perävalot näkyvistä.Eli kirjallisena tollaset satuilut,muuten on turha mennä kyselemään KUN se hihna menee poikki !!!
Piruuttani kysyin,että mikä on pisimpään ajettu hihna minkä on tämä asentaja vaihtanut volkkareissa.
Sanoi että vähän yli 120tkm ja kone löytyy tosta hallin nurkasta,kun oli napsahtanut hihna poikki.Kyseessä oli IV golfin kone...että se siitä 180tkm vaihtovälistä

Täyttä paskapuhetta musta ne Laakkosen puheet tässä sinun tapauksessa !! Ja takuuhan raukeaa siinä vaiheessa kun häviää perävalot näkyvistä.Eli kirjallisena tollaset satuilut,muuten on turha mennä kyselemään KUN se hihna menee poikki !!!
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei mulla ainakaan ole, tämmönen mielikuva olis vaan jäänyt. Voi olla että on jo vanhaa tietoa, alkaahan niissä autoissa olla ikääkin jo melko paljon että voisi laittaa "normaalin" kulumisen piikkiin.
Mutta tiedän että jossain vaiheessa niitä vielä korjattiin takuuseen(takuuajan jälkeenkin), tämän päivän käytännöstä ei oo 100% tietoa. Riippuu varmasti ajokilsoistakin.
Mutta tiedän että jossain vaiheessa niitä vielä korjattiin takuuseen(takuuajan jälkeenkin), tämän päivän käytännöstä ei oo 100% tietoa. Riippuu varmasti ajokilsoistakin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Rupesin ittekkin miettimään, kun alkaa alkaa olemaan 130 000km Golfissa (1,6 -03 BCB) mittarissa. Huoltokirja sanoo näin: "180000km: Nokka-akselin hammashihnan ja hammashihnan kiristysryllan vaihto. (vain 4-sylinteriset, bensiinimoottorit)"
Meinaattako että kannattaa paljonkin aikasemmin mennä ja mitä tämmönen remppa nykypäivänä kustantaa?
Meinaattako että kannattaa paljonkin aikasemmin mennä ja mitä tämmönen remppa nykypäivänä kustantaa?
Golf IV Variant 1.6
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jakohihnasta ym. yleistä höpinää
Auton vaihto tuli ajankohtaiseksi, kun kuulin emännältä tulevasta perheenlisäyksestä. Ostin viime lokakuun alussa Turun VV-Autosta 1.6 -03 (BCB) Golfi variantin, ilmastoituna, sähkölaseilla ja Trendline sisustalla. Olen auton toinen omistaja. Ensimmäinen omistaja oli n.40-vuotias nainen ja ollut heillä perheessä kakkosautona. Kuskailtu poikaa jääkiekkotreeneihin ja koiraa metsälle. Autossa ei ollut lohkolämmitintä, koska oli pääosin pidetty lämpimässä tallissa. (Lohkolämmitin asennettiin kun ostin auton) Nämä tiedot siis suoraan vanhalta omistajalta. On muuten erittäin suositeltavaa soittaa vanhalle omistajalle ennen auton ostoa; saa parempaa tietoa kuin myyjältä, koska vanhalla omistajalla ei ole autossa enää latiakaan kiinni.
Autolla oli tuolloin ajettu n.57tkm ja liikkeessä ennen myyntiin laittoa tehty 60tkm huolto. Ei oltu jakohihnaa vaihdettu ja koitin pyytää hihnan vaihtoa kaupan päälle. Myyjä höpötteli juuri tuota "kirjoissa lukee" tarinaa: "Se vaihdetaan vasta 180tkm kohdalla, mutta sitä aletaan seuraamaan 60tkm eteenpäin joka huollossa, mukaan lukien tämä viimeisin huolto." Itse kun en ihan ummikko ole jankkasin vastaan, mutta en saanut hihnan vaihtoa.
Kaipa se tarvitsee 90tkm kohdilla viimeistään vaihtaa, vaikka vuosia hihnalla alkaa jo olemaan. Jotenkin kyllä tuolla ajellessa aina välillä arveluttaa tuo alkuperäinen hihna. Ja sapettaa tuo autoliikkeiden suhtautuminen ko. asiaan.
Ihan kuin se kuminauha olisi ikuinen, mutta vaihdetaan nyt sitten 180tkm kohdalla, kun huoltokirja näin sanoo....
Longlife ohjalmakin tuossa autossa on, eli 60tkm huollossa on JO toistamiseen vaihdettu öljyt... Itse olen nyt auton toinen omistaja ja aijon jatkossa vaihtaa öljyt itse vähintään 15tkm välein ja liikkeessä sitten ohjelman mukaan.
Kokonaisuudessa olen melko tyytyväinen autoon. Pelkääjän oven mikrokytkin tosin ei toimi. 3kk ostosta mennyt umpeen ja huomasin tuon sen jälkeen. Ei ole oikein tullut ajeltua, kun työmatkatkin menee reippaillessa fillarilla. Juuri kävin tankin ottamassa täyteen, ehkä vasta kolmatta-neljättä kertaa, ja mittarissa näytti olevan 59004km. 4kk siis tullut n.2000km..
Myös laturin merkkivalo vilkahti muutamaan otteeseen ja herjasi "Alternator workshop" tekstiä. Teki tuon kyllä niin nopeasti ettei meinannut ehtiä edes lukemaan koko viestiä. Ei ollut jättänyt vikakoodia ja toimii moitteetta. Varmaankin vain jotain kosteutta liitoksissa tms. (koputtaa puuta)
Japanilaisilla tähän mennessä ajellut ei ollut ihan sujut tuon saksalaisen "pehmeyden" kanssa, ja takaluukussa odottaakin maltillisen 30mm madalluksen omaavat Eibachin jouset. Näillä toivottavasti jarrutuksen ja kiihdytyksen niiailut saadaan kuriin. Tosiaan, laskettuun aikaan 4 päivää, esikoista odotellessa. Täällä eletään jännittäviä aikoja. Takapenkillä kököttänyt jo kuukaudenpäivät turvaistuimen isofix-telakka ja kahteen otteeseen testattu, että "vahinkovaunut" mahtuvat purkamatta kyytiin. Isyyslomalla koitan saada Eibachit alle, kun ei varmaan muutakaan tekemistä ole....
Tiivistettynä:
-Lue tuo vikatopic läpi ja käy autosta siellä mainitut kohdat huolella läpi.
-Tarkista koeajolla kaikkien mahdollisten laitteiden toiminta ja tee koeajo huollella. Vartin pyyhkäisy ei riitä edes meidän emännälle.
-Käy auton asiakirjat huolella läpi.
-Soita vanhalle/vanhoille omistajille ja kysele auton historiasta.
-Tinkaa hinnasta ilmat pois. Väittävät tällä hetkellä olevan ostajan markkinat.
Autolla oli tuolloin ajettu n.57tkm ja liikkeessä ennen myyntiin laittoa tehty 60tkm huolto. Ei oltu jakohihnaa vaihdettu ja koitin pyytää hihnan vaihtoa kaupan päälle. Myyjä höpötteli juuri tuota "kirjoissa lukee" tarinaa: "Se vaihdetaan vasta 180tkm kohdalla, mutta sitä aletaan seuraamaan 60tkm eteenpäin joka huollossa, mukaan lukien tämä viimeisin huolto." Itse kun en ihan ummikko ole jankkasin vastaan, mutta en saanut hihnan vaihtoa.
Kaipa se tarvitsee 90tkm kohdilla viimeistään vaihtaa, vaikka vuosia hihnalla alkaa jo olemaan. Jotenkin kyllä tuolla ajellessa aina välillä arveluttaa tuo alkuperäinen hihna. Ja sapettaa tuo autoliikkeiden suhtautuminen ko. asiaan.
Ihan kuin se kuminauha olisi ikuinen, mutta vaihdetaan nyt sitten 180tkm kohdalla, kun huoltokirja näin sanoo....

Longlife ohjalmakin tuossa autossa on, eli 60tkm huollossa on JO toistamiseen vaihdettu öljyt... Itse olen nyt auton toinen omistaja ja aijon jatkossa vaihtaa öljyt itse vähintään 15tkm välein ja liikkeessä sitten ohjelman mukaan.
Kokonaisuudessa olen melko tyytyväinen autoon. Pelkääjän oven mikrokytkin tosin ei toimi. 3kk ostosta mennyt umpeen ja huomasin tuon sen jälkeen. Ei ole oikein tullut ajeltua, kun työmatkatkin menee reippaillessa fillarilla. Juuri kävin tankin ottamassa täyteen, ehkä vasta kolmatta-neljättä kertaa, ja mittarissa näytti olevan 59004km. 4kk siis tullut n.2000km..

Myös laturin merkkivalo vilkahti muutamaan otteeseen ja herjasi "Alternator workshop" tekstiä. Teki tuon kyllä niin nopeasti ettei meinannut ehtiä edes lukemaan koko viestiä. Ei ollut jättänyt vikakoodia ja toimii moitteetta. Varmaankin vain jotain kosteutta liitoksissa tms. (koputtaa puuta)
Japanilaisilla tähän mennessä ajellut ei ollut ihan sujut tuon saksalaisen "pehmeyden" kanssa, ja takaluukussa odottaakin maltillisen 30mm madalluksen omaavat Eibachin jouset. Näillä toivottavasti jarrutuksen ja kiihdytyksen niiailut saadaan kuriin. Tosiaan, laskettuun aikaan 4 päivää, esikoista odotellessa. Täällä eletään jännittäviä aikoja. Takapenkillä kököttänyt jo kuukaudenpäivät turvaistuimen isofix-telakka ja kahteen otteeseen testattu, että "vahinkovaunut" mahtuvat purkamatta kyytiin. Isyyslomalla koitan saada Eibachit alle, kun ei varmaan muutakaan tekemistä ole....

Tiivistettynä:
-Lue tuo vikatopic läpi ja käy autosta siellä mainitut kohdat huolella läpi.
-Tarkista koeajolla kaikkien mahdollisten laitteiden toiminta ja tee koeajo huollella. Vartin pyyhkäisy ei riitä edes meidän emännälle.
-Käy auton asiakirjat huolella läpi.
-Soita vanhalle/vanhoille omistajille ja kysele auton historiasta.
-Tinkaa hinnasta ilmat pois. Väittävät tällä hetkellä olevan ostajan markkinat.
Golf Variant 1.6i -03 Trendline
Kannattaa tuo jakohihna(t) tsekata kyllä lähiaikoina.Ikää on jo ainakin se 5 vuotta.
En nyt ihan tarkkaan kuitenkaan tunne tuota moottorityyppiä,mutta vanhemmissa,ellei saman ikäisissä VW(borat ainakin): 1.6 ja 1.4 koneissa jakohihna vaihdetaan 90tkm ekan kerran ja sen jälkeen tarkistus,säätö tai vaihto tarvittaessa 30tkm välein. Ei siis ole kiinteää vaihtoväliä vaan "tarvittaessa".
Tämä koski ainakin näitä koneita jossa siis 2 jakohihnaa ja semi-automaattiset kiristimet.
Eikä siis aina vain ne kilsat vaan myös hihnan ikä vaikuttaa. Nämä on sellaisia juttuja että äkkiä säästyy isolta rempalta
jos varmistaa että kaikki on kunnossa.Oli se pata sitten mikä vain.
En nyt ihan tarkkaan kuitenkaan tunne tuota moottorityyppiä,mutta vanhemmissa,ellei saman ikäisissä VW(borat ainakin): 1.6 ja 1.4 koneissa jakohihna vaihdetaan 90tkm ekan kerran ja sen jälkeen tarkistus,säätö tai vaihto tarvittaessa 30tkm välein. Ei siis ole kiinteää vaihtoväliä vaan "tarvittaessa".
Tämä koski ainakin näitä koneita jossa siis 2 jakohihnaa ja semi-automaattiset kiristimet.
Eikä siis aina vain ne kilsat vaan myös hihnan ikä vaikuttaa. Nämä on sellaisia juttuja että äkkiä säästyy isolta rempalta
jos varmistaa että kaikki on kunnossa.Oli se pata sitten mikä vain.
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niin ja ei niissä se jakohihna hajoa, vaan ne muoviset rullat. Se halkeaa ja kappaleita tippuu remmin ja kampiakselipyörän väliin jonka jälkeen on laulu valmis. Edelleen suosittelen vaihtamaan sen 90tkm välein, itse en kyllä uskaltaisi 180tkm ajaa. Jos rullat kestää niin sitten hajoaa vesipumppu aikasemmin. Niitäkin on ollut poikittain siellä jakopääkopan sisällä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007