-V- wrote:Kertokaas nyt ihan oikeasti motiiveja ostaa näitä ns halpiskumeja. Ei kai kenelläkään voi olla parista sadasta eurosta kiinni etteikö voisi ostaa ihan oikeita renkaita autoon? Tuntuu vilisevän kaiken maailman nexeneitä ja kumhoja autojen aluset täynnä, mikä on oikea syy tuollaisten ostoon, olisi mielenkiintoista kuulla.
Näyttäs rahamiehet puhuvan..

Se nyt on ensinnäkin hyvin paljon siitä kiinni, paljonko niitä kilometrejä tulee, että kuinka usein niitä renkaita pitää vaihtaa..Itsellä tulee työmatkaa, ja kesällä vielä lomareissut ja muut, niin paljon, että loppuu köyhältä rahat kesken ostaa "huippuluokan" renkaita joka kesä..Jos olis renkaat ja vanteet vaan kaupungilla kruisailua varten, ettei tarvis oikeasti käyttää, niin samahan se sitten olis, kun monta kesää kestäis renkaat! Eli minun mielestä käyttötarkoitus ja renkaiden eri ominaisuudet määräävät paljolti, mitkä renkaat kannattaa ostaa..Kuten testeissä monesti lukeekin, et voittaja aina ole ostajan paras vaihtoehto, vaan kannattaa tutustua, että mikä rengas on ollut milläkin osa-alueella hyvä ja sitten miettiä omaa käyttöä..
Kumhoon päädyin sen takia, kun sattunu samalla kylällä olemaan Kumhon myyjä, saanu kohtuu hinnalla, ja vielä todennu (jotkut) mallit ihan hyviksikin..Ja tuo KU-31, mitkä nyt ostin, pärjäs vielä testissäkin ihan kohtalaisesti, niin ennemmin tällöin maksan 440€ 17" sarjasta, kun 800€ jostain merkkirenkaista..En ala kellekään Kumhoja kauppaamaan, mutta minun mielestä on kohtalainen, suht edullinen ja ihan kokeilun arvoinen rengas..Ensi kesänä sitten tietää, paljonko nuo renkaat keksivät, ja jos olivat huonot matka-ajoon, niin sitten kokeillaan jotain muuta..Tarjottiin minulle kyllä 1000km ajettuja Potenza RE050:ia hintaan 300€, mutta ei myynyt sitten kuitenkaan, kun sanoi niiden kuluneen "palalle", eli hieman epätasaisesti, jolloin pitää jatkossa ääntä..Liekö ääni sitten kuitenkaan kovempi kuin Kumhoissa vakiona..
Ei oo päässy vielä kertaakaan kunnolla testaamaan samassa autossa ja samalla vannekoolla useita eri renkaita, kun autot on vaihtunu niin nopiaan, mutta nyt ainakin edellinen rengas, mitkä oli nykyisessä autossa valmiina, sai tuomion..Eli Zeta Lineoita en ainakaan itse paljoa ajaville suosittele, kuluu liian nopeasti loppuun matka-ajossa..Sekin on totta, että ei matka-ajoon edes kannattaisi ostaa mitään kovien nopeusluokkien renkaita, mutta minkäs teet, pitää sitä edes joistain asioista nauttia, eli pikkuvanteilla en enää ajele..

Kiitos tästä mahdollisuudesta avautua..