Mikä vika puhaltimessa ?
välillä toimii välillä ei ,
pitäiskö vaihtaa koko puhallin vai onko muuta konstia?
auto on Golf Variant -95
Lämpöpuhallin ongelmia
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
-
- Posts: 3
- Joined: 13.8.2007 23:37
- Location: Helsinki
G4 Golf Variant 1.9 TDI ja hyytynyt lämpöpuhallin
Nonni. Lämpöpuhallin sammui varoittamatta kesken puhaltelun. Tuossa reilun viikon takaisten rankkasateiden yhteydessä tuli isosti vettä vänkärin puolelle jostain paikasta X. Takalattia menin ihan uima-altaaksi. Nyt sitten olen sitä kuivatellut työmatkoilla kunnes viime viikolla puhallin pysähtyi. Laitoin nelosella hönkimään jalkotilaan ja yläröörit kiinni. Sit se vaan loppu. Ei toimi millään nopeudella. Oon ihan kädetön sähkömiehen hommissa joten en osannu muuta kattoo ku sulakkeet. Tarkistin kabiinin puolen taulusta kaikki ja sit vielä siitä akun päältä. Etuvastuksen otin irti, mut en osaa kattoo et onko ehjä(ei ole yleismittaria ja en tiedä edes, että osaisinko oikein käyttääkään).
Mitään ylimääräistä ei vehkeestä kuulunut ennen pysähtymistä. tuntu vaan ku ois joku vetäny töpselin seinästä. Autosta löytyy Eeberi, joka toimii edelleen normaalisti...paitsi ettei puhalla ku se puhallin ei tosiaan toimi.
Niin ja karvalakkimallissani ilmastoinnin virkaa toimittaa pelkkä kattoluukku.
Kiesihän oli siin yllä mainittu G4 Golf Variant 1.9 TDI ALH -02.
Mahtaakohan olla ketään sähköseppää maisemissa, joka ehtisi viisauttaan jakaa...?
edit: Nyt on yleismittari ja keski/etukonsolin kuoret takapenkillä. Ohjeet uupuu.


Kiesihän oli siin yllä mainittu G4 Golf Variant 1.9 TDI ALH -02.
Mahtaakohan olla ketään sähköseppää maisemissa, joka ehtisi viisauttaan jakaa...?
edit: Nyt on yleismittari ja keski/etukonsolin kuoret takapenkillä. Ohjeet uupuu.

"Assumption is the mother of all fuckups"
Jepjep... eli omassakin kolmosgolfissa toimii puhallin ainoastaan nelosnopeudella.
Pitääkö siihen tosiaan ostaa tuo säätövastuspaketti kokonaisena (Motonet tarjoaa 35 eurolla) vai saako siihen kolvailtua parin euron lämpövastuksen sellaisenaan, jos hakee sellaisen jostain sähköliikkeestä? Kakkosgolfien puhaltimiinhan noita on vaihdeltu tuollaisella budjettiratkaisulla, tiedä sitten onko puhaltimen moottorit sitten kovinkin erilaisia. Kakkosen puhallinta olen kyllä pyöritellyt käsissäni mutta tästä uudemmasta en ole vielä puhallinta ottanut edes irti.
Pitääkö siihen tosiaan ostaa tuo säätövastuspaketti kokonaisena (Motonet tarjoaa 35 eurolla) vai saako siihen kolvailtua parin euron lämpövastuksen sellaisenaan, jos hakee sellaisen jostain sähköliikkeestä? Kakkosgolfien puhaltimiinhan noita on vaihdeltu tuollaisella budjettiratkaisulla, tiedä sitten onko puhaltimen moottorit sitten kovinkin erilaisia. Kakkosen puhallinta olen kyllä pyöritellyt käsissäni mutta tästä uudemmasta en ole vielä puhallinta ottanut edes irti.
Golf GT Variant -94 2E
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No ei, mutta jos sen saa kuntoon pelkän lämpövastuksen vaihdolla niin en näe koko paketin uusimisessa mitään järkeä. Etenkin kun noilla on tapana käristä sitten uudelleen jos ovat menneet huonoksi sen seurauksena että puhaltimen moottori itsessään on vanha ja kulunut. Hyvällä tuurilla joutuu puolen vuoden sisään ostamaan uuden säätövastussetin ja uuden puhaltimenkin. 

Golf GT Variant -94 2E