
Muutoskatsastus
Muutoskatsastus
Mitä jos menee muutoskatsastamaan vanteita ja renkaita, niin tuleeko hylsy jos on sakkorajoilla olevat gummit? Yleensäkin ovatko miten tarkkoja tuossa asiassa? 

Ei kyllä kannata mennä kokeilee.. Käy sit, kun oot saanu paremmat renkaat alle... Ainakin minä suosittelisin.
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Lainataanpa vanhaa topicia.
Elikkäs pitäisi auto katsastaa alkukesästä ja sitä ennen luultavasti vaihtuu alusta korkeussäädettävään ja vanteetkin tuumalla isompiin. Kysymys olisikin, että tarvitseeko alustaa uudelleen muutoskatsastaa kun papereista löytyy jo maininta alustasta, jos siis laitan vaan korkeuden täsmäämään otteesa lukeviin mittoihin?
Vanteet kuitenkin kai kannattaa muutoskatsastaa? Vaikka vanhat vanteetkin kyllä vielä löytyy ja niilläkin voisi katsastukseen ajaa. Onko miten yleistä että poliisi oikeasti puuttuu asiaan tienpäällä?
Sitten mietin, että jos alustakin pitää uudelleen muutoskatsastaa niin kannattaisiko kerralla lyödä niin alas kun noilla uusilla vanteilla saa ja laittaa siten samalla kaikki numerot otteesa uusiksi?
Elikkäs pitäisi auto katsastaa alkukesästä ja sitä ennen luultavasti vaihtuu alusta korkeussäädettävään ja vanteetkin tuumalla isompiin. Kysymys olisikin, että tarvitseeko alustaa uudelleen muutoskatsastaa kun papereista löytyy jo maininta alustasta, jos siis laitan vaan korkeuden täsmäämään otteesa lukeviin mittoihin?
Vanteet kuitenkin kai kannattaa muutoskatsastaa? Vaikka vanhat vanteetkin kyllä vielä löytyy ja niilläkin voisi katsastukseen ajaa. Onko miten yleistä että poliisi oikeasti puuttuu asiaan tienpäällä?
Sitten mietin, että jos alustakin pitää uudelleen muutoskatsastaa niin kannattaisiko kerralla lyödä niin alas kun noilla uusilla vanteilla saa ja laittaa siten samalla kaikki numerot otteesa uusiksi?
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Toi viimeinen lause on ehkä se kannattavin, tosin jotkut ei ilmottanu uutta alustaa vaan vähän nostaa katsastukseen, ja katsastusrenkaat on tietenki erikseen.. 

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Juurikin näin. Uudet vanteet alle, ja korkeus niin, että ei varmasti raavi kiinni testilenkillä, jos ajaa. Sit tallille ja takaisin alas. Ei ne poliisit nyt mitään navasta-kaareen mittoja ala tien päällä ottaa. Näin ainakin itse tein tänään, kun konttorilla kävin muutoskatsastamassa kesä rinkelit.Sami Jalonen wrote:Toi viimeinen lause on ehkä se kannattavin, tosin jotkut ei ilmottanu uutta alustaa vaan vähän nostaa katsastukseen, ja katsastusrenkaat on tietenki erikseen..

- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Epäilisin etteivät ole kiinnostuneita uudesta sarjasta konttorilla jos madallus pysyy samana.Kysymys olisikin, että tarvitseeko alustaa uudelleen muutoskatsastaa kun papereista löytyy jo maininta alustasta, jos siis laitan vaan korkeuden täsmäämään otteesa lukeviin mittoihin?
Ja jos alusta kerkeää olla paikallaan hetken aikaa ennen konttorilla käyntiä ni eipä sitä edes huomaa että alusta on vaihdettu.
Pari kertaa on syynätty renkaiden kantavuudet tien päällä. Ja molemmilla kerroilla poliisi-setä totes et on aika yleistä ettei farmareissa piisaa taka-akselilla kantavuus noissa matalaprofiilirenkaissa.Vanteet kuitenkin kai kannattaa muutoskatsastaa? Vaikka vanhat vanteetkin kyllä vielä löytyy ja niilläkin voisi katsastukseen ajaa. Onko miten yleistä että poliisi oikeasti puuttuu asiaan tienpäällä?
Ja miksi et muutoskatsastais niitä vanteita? Onko se nii kamalaa maksaa muutama kymppi siitä et voi ajella huoletta eikä tartte ratsiassa jännittää et huomaakohan ne mun muutoskatsastamattomat vanteet
Kiitoksia vastauksista. Oikeastaan varmisti sen mitä itsekkin olin ajatellut. Pitää nyt kuitenkin varuilta yrittää hommata Tüv-paperit alustalle (jostain syystä ei paketin mukana tullut vaikka liikkeen sivuilla luki että on hyväksytyt) mikäli joutuu nitä näyttämään katsastuksessa. Ja vanteet kyllä olin ajatellut katsastaa mutta kysyinpä nyt huvikseni samalla sitäkin kun ei näistä muutoskatsastuksista kokemusta ole.
Mikä alustasarja on kyseessä? Ite omaan madallussarjaan tulostelin juuri Eibachin sivuilta tüv laput.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Mulla on varmaan joka ratsisassa syynätty ote että onko vanteet merkattu ja silmämääräsesti arvioitu korkeutta. Mut eipä niistä ole koskaan mitään sanottu. Sekä vanteet ja alusta kun löytyy siitä otteesta. Vakuutusyhtiökin kerran uteli alustan korkeutta kun golf jäi reissussa mahastaan kiinni. Eipä siinä, sanoin että on ja juuri katsastettu, niin hinuri tuli nyppäämään ilmaiseksi pois pahasta paikasta 

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Ja se maavara mitataan korin alimmasta kohdasta vaikka pakoputken kannattimesta jos on alin kuten katsastusmies sen ilmaisi, kävin eilen muutoskatsastamassa säädettävän alustasarjan ja maksoi 80 egee pienin alennuksin, rekisteriotteeseen tuli 4% vaihdetuista osista.Basu wrote:Myös kannattaa muistaa, että maavara on se 8cm... ettei laita ihan ihan kenttään.
Passat variant 1.8 vm 97