golfin vika

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Hurri

golfin vika

Post by Hurri »

elikkäs itsellä on golf 3 1.8 adz mobiili ja kylmä käynnistyksellä koneesta kuuluu hienoinen nakutus ja tuppaa savua mutta ei tee sitä lämpimänä että olisko ventiilivarrenkumit menny vai voiko ne aiheuttaa sen nakutuksen. Autolla on ajettu 205tkm niin osaisitteko sanoa mikä on vika että osais kartoittaa vian ja antaa osaaviempin käsiin kun nyt loppu tietämys ....turhautunut :?
Vaikka olen Hurri en puhu ruotsia
HarriV

Post by HarriV »

No ei tuo minun mielestä kuulosta kovin vaaralliselta, koska minun tietääkseni kaikki moottorit savuttaa ryyppy päällä kylmänä ja tuo nakutus kylmänä on ainakin minun tietääkseni aika yleistä tuossa 1.8 koneessa.
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

juu ei kovinkaa vaarallista... nostajat siä naputtelee... ja luultavasti just noi venttiilivarren kumit tekee sen sinertävän harson sinne ;) molemmat helpot vaihtaa, kumit on hiukan syvällä jousikuopissaan, kunnon pihdit tarvii ku vaihtaa, muuten iha helppo homma, nokka vaan pois ja hilut vaihtoon =) ei oo ne uudet nostimetkaan kalliit, kannattaa suoraa vaihtaa, turhaa mitään fortee koneeseen laittaa, vaikka kyllä sekin hetkeks auttaa.
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Hurri

golfin vika

Post by Hurri »

niin itsekkin luulen kun se on ruvennyt vasta tekemään. kun kävin huoltsikalta kysymässä ventiilivarren kumejen vaihtoa niin noin 300e minä meinasin kysyä että mitä te oikein teette niille :lol: ja paikallisessa laakosessa maksaa öljyn vaihto 150e kultaa ne kai kaataa sinne konneesee
Hurri

no niin

Post by Hurri »

ventiilivarren kumit ja nostimet on vaihdettu mutta vielä vie öljyä ettei vaan ole menny öljyrenkaat prkl vai onko muilla ollut tietyn öljy merkin kans ongelmia että se syö kun itsellä shellin ultra 5 - 40 ainakin syö ja se on jotain erikois öljyä jota on suunniteltu vw audiin ja seattiin ja sitä se kuluttaa ulkoisia vuotoja ei ole
DJisotela

Post by DJisotela »

tuo 5W-40 on aika luirua, pittää olla tiivis kones että pysyy sisällä. Ittekin moista koitin, mut ahtoputket tuppaa täyttymään öljyllä. Vois olla ihan jos koitat jotain 10W30 tai 40 öljyä.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
Hurri

öljy

Post by Hurri »

ja liekkö merkkillä väliä itse käytän shellin tuotteita kun entinen omistaja käytti mutta alfa mer korjaus oppaassa suositellaan mobil öljyjä
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Nykyään VW ja Audi suosittelee Castrolin öljyjä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply