Passat variant 4motion:iin alustasarjaa?
Passat variant 4motion:iin alustasarjaa?
Mikäs se olis hyvä ja edullinen säädettävä alusta sarja 4motion passattiin?
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
Re: Passat variant 4motion:iin alustasarjaa?
^ joudut kyllä ostaan 2 eri alustaa jos meinaat saada säädettävän hyvänä ja edullisena..MarkusR wrote:Mikäs se olis hyvä ja edullinen säädettävä alusta sarja 4motion passattiin?
jos ostat edullisen, niin ominaisuudet on lähinnä madaltavat.. kun pistät vähän enemmän hilloa kiinni, saat myös ajo-ominaisuuksia!!
Octavia 2,0TDI Combi -06
Ainakin FK ja Lowtec merkkisinä saa, tosin vain korkeussäädöt noista löytyy. Muitakin varmasti löytyy noi nyt ekana tuli mieleen. Toiminnaltaan varmasti aika sama minkä ostaa kuten Kemizti asian hyvin tiivisti. Ihan hyvä ajettava toi FK on ainakin meidän Passatissa, rata-ajosta tosin ei kokemusta mutta parempi varmana kuin vakioalusta.MarkusR wrote:No siis tarkoitus olis löytää alustasarja, joka olis paras mitä saa 600-800 eurolla.
Lähinnä kokemuksia haluaisin kuulla ja samalla vois kertoa minkälaisia vanteita on laitettu alla 18 tuumaisina et, renkaat ja jne.
Renkaita ja vanteita koskien on tossa ketju juuri nostettuna, kovin vaan vaisusti ihmiset viitsii kertoa kokemuksiaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
KW säädettävää settiä voin suositella. Menee kyllä sun budjetista yli, mutta toimii hyvin. Sopivan jämäkkä, mutta ei mikään pintakova. Rataominaisuuksista ei ole kokemuksia, mutta normaalikäytössä toimii ainakin. Itsellä on variante 2 alla. Asennuksen yhteydessä säädöt puoleen väliin ja alle... lopputulos hyvä 

VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei ole käsitystä mutta varmaan joku 100-200 euroa vähän riippuen kuinka vaikeasti homman tekevät ja kuinka hyvää liksaa haluavat repiä.vinDIESEL wrote:Onkos käsitystä mitä tommosen alustasarjan asennuttaminen maksaa jossain liikkeessä?
Mikä olisi kaikista pehmeä alustasarja pinellä madalluksella?
Tietysti kulmien suuntaus vielä päälle, Euromasterilla 60 euroa, mikä lienee aika normaali hinta.
Ensimmäinen ongelma tulee tosta pienestä madalluksesta, ei ole kuin kolme sarjaa mitä itse tiedän että madallusta saisi alle 40mm. H&R taisi olla 20 tai 30mm, KW Street Comfort 5mm ja Lowtec G9. 0mm, edellä mainitut ilmoitettuja minimimadalluksia. Pehmeyttä on vaikea luvata tai edes tietää mitä sillä haet, madalluksen täytyy olla jäykempi kuitenkin kuin normialustan ettei pohjaa kovissa töyssyissä ja kantavuus ei saisi pienentyä.
Jos tietäisi missäpäin Suomea asustat niin hankkiudut paikallismiittiin tai jonkun paikallisen kanssa (kellä siis madallettu alusta on autossa) koitat sopia koeistunnosta. Pääset jyvälle edes jostain madalletusta alustasta ja sen jäykkyydestä.
Ei toi FK kauheasti jäykempi kuitenkaan ole kuin orkkis, vertailua tosin vaikeuttaa myös se että vaihdettaessa orkkis alta pois olivat iskarit finaalissa eli todellista kuvaa lähtökohdasta ei ole.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Supersportin alusta vois olla mikä menee vielä budjettiisi, omakohtaista kokemusta ei ole mutta kuulopuheitten mukaan hyvä sarja... www.mdcomprex.fi sieltä eikun kyselemään
No niin vihdoin sai tilattua alustasarjan. Budjekti vähän nousi ja tuli sitten tilattua kw v1 sarja, kun sitä niin moni tuntuu kehuvan. Eiköhän se ole sitten ens viikolla paikoillaan. Pitää nyt aloittaa pulttien voitelu, jos ne vaikka lähtis irti ilman väkivaltaa 

Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
Ei tossa kyllä tarvii mitään pultteja vaihtaa ellei takana ole jotenkin erikoisesti? Ainakaan omassa projektissa ei ollut pulttien kanssa lähtemisongelmia ollenkaan, vaikka etukäteisvoitelua ei tehty.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Moi,
Itsellä on tuon KW2 sarja varastossa ja pitäisi pian asentaa se oman 4motionin alle, mutta onko tietoa että pystyykö 2002 passatissa jo säätämään takaa pyöränkulmia niin että ei renkaat kulu heti toiselta reunalta? Eli tarvitaanko sinne se säädettävä alatukivarsi vai ei?
Ja kun haluaisin laittaa alustan kerralla kuntoon niin onko jotain muuta kilkettä (em.jäykempää kallistuksen vakaajia, jne) joita suosittelette asentamaan samalla? Madallusta tulee itseni tuntien olemaan varmaan luokkaa -60-70.mm, riippuen siitä kuinka kauan jaksan kuunnella Emännän valitusta kun autolla ei pääse mökille, jne. Ninn ja auto oli 2002 96.kW 1,9Tdi Passat Variant 4.motion
Itsellä on tuon KW2 sarja varastossa ja pitäisi pian asentaa se oman 4motionin alle, mutta onko tietoa että pystyykö 2002 passatissa jo säätämään takaa pyöränkulmia niin että ei renkaat kulu heti toiselta reunalta? Eli tarvitaanko sinne se säädettävä alatukivarsi vai ei?
Ja kun haluaisin laittaa alustan kerralla kuntoon niin onko jotain muuta kilkettä (em.jäykempää kallistuksen vakaajia, jne) joita suosittelette asentamaan samalla? Madallusta tulee itseni tuntien olemaan varmaan luokkaa -60-70.mm, riippuen siitä kuinka kauan jaksan kuunnella Emännän valitusta kun autolla ei pääse mökille, jne. Ninn ja auto oli 2002 96.kW 1,9Tdi Passat Variant 4.motion
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.