4motonin eroja

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
NURMISTO
Posts: 41
Joined: 26.5.2005 22:15
Location: JYVÄSKYLÄN MLK

4motonin eroja

Post by NURMISTO »

eli voiko nelivedon kytkeytymistä "säätää" mulla oli aiemmin passatti nii heti kun etuset löi tyhjää se kytki vedon takapyörille.mut tää golffi ruopii etusilla paljon kauemmin,joka on tosi v...mäistä nykimistä
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Passatti ja golfi on toteutettu ihan eri nelivetotekniikoilla. Passatissa Torsen-tasauspyörästö joka on täysin mekaaninen ilman mitään sähköisiä kilkkeitä, Golfissa taas Haldex joka on tietokoneohjattu.

Peruskytkeytymisarvo tuossa haldexin kytkeytymisessä taisi olla 6-asteen pyörimisero etu- ja takarenkaiden välillä.

Haldexiin saa säätöbokseja jolla voi säätää vetosuhdetta. Esim LMS myy sellaista.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Kyl, mulla ainakin nopeesti ottaa takapään mukaan kun on nyt tullut tuota luisun heittoa opeteltua (suljetulla lentokentällä)... onko sulle vaihdettu öljyt ja suodatin sinne perään koska viimeksi?
Ja joo lms:ltä saa halpaan 1600e hintaan sen säätöpotikan... :roll:
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
passat mtm
Posts: 39
Joined: 25.9.2005 23:08
Location: turun tienoo

Post by passat mtm »

Voima maksaa. Kai se toimii myös tämmösissä asioissa? :?
yksinkertainen mut oon pärjänny
User avatar
mm101
Posts: 36
Joined: 21.7.2005 6:02
Location: Parainen

Post by mm101 »

Mulla on ainakin Haldex-kytkin omassani että mihin vuosimalliin saakka Passatissa on ollut Torsen-pyörästö? Vissiin siihen saakka kun ne olivat vielä syncro-mallinimelläkö ?
Passat Variant PD Highline 4Motion -04
NURMISTO
Posts: 41
Joined: 26.5.2005 22:15
Location: JYVÄSKYLÄN MLK

Post by NURMISTO »

joopa auto on vajaan vuoden vanha että ei ne oljyt ole kovin vanhat. taidan jaksaa tota "nykimistä"toi säätö poksi on aika arvokas!mutta on se vaan kivaa ku pääsee kusettaa liikennevaloissa näitä "tehokkaita" etu/takaveto rasseja näin talvella!
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

mm101:

Kannattanee tutustua ohjekirjaan tarkemmin ;) -> Vielä 7.12.2005 vw:n sivut kertoi passatin nelivedon olevan toteutettu torsenilla: www.vw.fi Nykyisiltä sivuilta kyseinen tieto on poistettu koska uuden sukupolven pasadeeriahan ei vielä saa 4motionina
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Nurmisto: Pitää jossain vaiheessa tulla tyyppäämään, että onko näissä eroja.. Joo myönnetään itsekkin tulee harrastettua tuota liikennevaloista nopiaan poistumista.. :lol:
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
arom
Posts: 68
Joined: 23.1.2004 21:16
Location: Helsinki
Contact:

Post by arom »

3B ja 3BG passatit eli 2005 saakka ovat torsen koska rakenne on osittain vanhasta A4:stä ja moottori pitkittäin. Uudessa passatissa on haldex moottorin ollessa poikittain.
NURMISTO
Posts: 41
Joined: 26.5.2005 22:15
Location: JYVÄSKYLÄN MLK

Post by NURMISTO »

joo se vaan on kumma juttu vaikka sitä ollaan kuinka yli kolmekymppisiä niin kyllä kiusaus kasvaa tuolla valoissa ku vierelle tulee ns:viritetty vehje.... takuuta viellä yli vuosi ,sit karalalle
vinDIESEL
Posts: 51
Joined: 5.3.2008 20:23

Post by vinDIESEL »

Mites tossa passatin torsen 4motionissa jakautuu voima akseleiden välillä?
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

vinDIESEL wrote:Mites tossa passatin torsen 4motionissa jakautuu voima akseleiden välillä?
Eikös se 50-50 ole näissä "normimalleissa", Audin S ja RS malleissa on takapainotteistakin jakoa kaiten käytetty ainakin näissä uudemmissa.
Ihan täysin veto ei voi olla toisella akselilla mutta aika lähelle. Tosin harvassa taitaa olla että niin paljon luistoa saisi että olisi tommonen edes lähellä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply