4motonin eroja
4motonin eroja
eli voiko nelivedon kytkeytymistä "säätää" mulla oli aiemmin passatti nii heti kun etuset löi tyhjää se kytki vedon takapyörille.mut tää golffi ruopii etusilla paljon kauemmin,joka on tosi v...mäistä nykimistä
Passatti ja golfi on toteutettu ihan eri nelivetotekniikoilla. Passatissa Torsen-tasauspyörästö joka on täysin mekaaninen ilman mitään sähköisiä kilkkeitä, Golfissa taas Haldex joka on tietokoneohjattu.
Peruskytkeytymisarvo tuossa haldexin kytkeytymisessä taisi olla 6-asteen pyörimisero etu- ja takarenkaiden välillä.
Haldexiin saa säätöbokseja jolla voi säätää vetosuhdetta. Esim LMS myy sellaista.
Peruskytkeytymisarvo tuossa haldexin kytkeytymisessä taisi olla 6-asteen pyörimisero etu- ja takarenkaiden välillä.
Haldexiin saa säätöbokseja jolla voi säätää vetosuhdetta. Esim LMS myy sellaista.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
-
- Posts: 39
- Joined: 25.9.2005 23:08
- Location: turun tienoo
mm101:
Kannattanee tutustua ohjekirjaan tarkemmin
-> Vielä 7.12.2005 vw:n sivut kertoi passatin nelivedon olevan toteutettu torsenilla: www.vw.fi Nykyisiltä sivuilta kyseinen tieto on poistettu koska uuden sukupolven pasadeeriahan ei vielä saa 4motionina
Kannattanee tutustua ohjekirjaan tarkemmin

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Eikös se 50-50 ole näissä "normimalleissa", Audin S ja RS malleissa on takapainotteistakin jakoa kaiten käytetty ainakin näissä uudemmissa.vinDIESEL wrote:Mites tossa passatin torsen 4motionissa jakautuu voima akseleiden välillä?
Ihan täysin veto ei voi olla toisella akselilla mutta aika lähelle. Tosin harvassa taitaa olla että niin paljon luistoa saisi että olisi tommonen edes lähellä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.