Pihaan eksyi tuollainen -99 mallinen portteri joka on tehnyt elämäntyötään minibussina ja mittariin on kertynyt asialliset 520+tkm
Kerran on laatikko vaihdettu uuteen ja nyt ois pieniä merkkejä olemassa huollon tarpeesta. Luistoa on tullut reilusti lisää, vaihdot pääsääntöisesti kuitenkin pehmeitä, turbiinin lukkiutuessa ilmenee tietyllä kuormituksella älytöntä tärinää.
Onko kellään ollut vastaavia oireita? Onko askin vaihto ainoa vaihtoehto vai auttaisiko vielä öljyjen vaihto(ei tietoa koska viimeksi vaihdettu) tai jokin huoltotoimenpide(ammattilaisen toimesta?)?
Tällä askilla kilometrejä on kuitenkin kertynyt vasta n.200t
Mulla tuohon on vaihdettu 2 kertaa uusi laatikko (mittarissa 402tkm). Nuohan on heikkoja nuo T4:n automaatit. Saksan foorumilta luin että laatikon ohjausboxin uusin softaversio pidentää laatikon käyttöikää. Sen pystyy tarkistamaan VAG-COMilla.
Korjata noita ei kuulemma kannata kun tulee melkein yhtä kalliiksi kuin uuden laitto. Mulla jos tuo laukeaa niin vaihdan sen kyllä manuaaliksi...
"Tonnista voi saada jotain takaisin" oli Powermaticin arvio remontista jos vien itse laatikon irrallaan sinne. Remppaan kuuluu turbiinin vaihto, jonkin venttiilin vaihto, tarkistuksia, säätöjä ja öljyjen sekä suodattimien vaihto. Tämä siis antamieni oireiden perusteella. Turbiini on kuulemma ihan perusvika.
Kestääkö laatikko tämän jälkeen 200tkm? Jos ei, niin voisi automaatti->manuaali konversio kuullostaa houkuttelevalta.