Passatin etutolpat
Passatin etutolpat
Tarviiko mitään erikoistyökaluja kun vaihtaa alustasarjan esim. jotain erikois thorxia ym? Onko muuten mitään mitä pitää ottaa huomioon etupäässä, että ei tarvi turhaan ihmetellä ja taistella?
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Ei tarvitse erikoisia työkaluja irrotukseen, paitsi jousipuristimet sitten myöhemmin.
konehuoneen puolella on kumitulppien alla yläpään mutterit, ne auki pitkällä hylsyvääntimellä ja muuten touhuamaan "lokarinsisälle.."
konehuoneen puolella on kumitulppien alla yläpään mutterit, ne auki pitkällä hylsyvääntimellä ja muuten touhuamaan "lokarinsisälle.."
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Hyvä niin pääsee ehkä la asentamaan ja sais autoa lähemmäksi maapallon keskipistettä..
Joku mulle vaan sanoi, että voi olla thorxin kannalla pultteja, mut hyvä jos selviää ihan normaaleilla avaimilla/ hylsyillä..

Joku mulle vaan sanoi, että voi olla thorxin kannalla pultteja, mut hyvä jos selviää ihan normaaleilla avaimilla/ hylsyillä..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Ja jousipuristimen kannattaa olla tarpeeksi järeä. Passatissa on niin lyhyet iskarin männät, että jousta joutuu puristamaan aika pirusti vrt, esim 3golffiin. Takapään isakarit on kahdella pultilla kiinni sisälokasuojanpuolella, eli ei joudu takaluukun kautta tehdä mitään. Hallitunkki on hyvä työkalu takapään tekemiseen, siinävaiheessa kun ottaa iskarit irti ja kasaa ne. Eli tunkki esim jarrulevyn alle ja siitä nostaen ja laskien. Etupäässä nyt ei ole mitään ihmeellistä oikeastaan. Ylätukivarret irti olasta, alapää iskarista auki ja sitten ne yläpään kolme pulttia.
G3 Variant 1.8 Europe
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Passatin etutolpan saa irti pelkästään iskarin alapään irrottamalla sekä ne 2 mutteria konehuoneen puolelta, muovitulppien alta. Ei tarvii koskee niihin ylätukivarsiin. Alapää lähtee pois sieltä vetarin suojakumin läheltä melko nihkeesti, mutta kyllä se sieltä tulee, ite oon vaihtanut aina niin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Juu pitää kokeilla näillä ohjeilla. En toki ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, mutta eka passattiin. Golfiin oli veemäinen vaihtaa..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Kovasti ne "ammattilaiset" ihte vaihtelee.
Ite yritin maanantaina vaihtaa profiilin kulkineeseen Kw var1 settiä alle. Aloitin takapäästä, ja kyllä siellä oli sen verran paljon irroittelemista ja touhua, että jätin homman kesken. Nyt on auto pajalla laitettavana. Iltapäivällä ajellaan sitten matalalla.
Kyllä se vaan niin on, että kun ei kerta osaa/viitsi, eikä ole kunnon työkaluja, niin parempi jättää ammattilaisten käsiin auto. Eipähän tule ylimääräistä damagea. Tosin sehän maksaa, mutta maksaahan se sekin, kun jotain menee tumpelona hajoittamaan.
Ite yritin maanantaina vaihtaa profiilin kulkineeseen Kw var1 settiä alle. Aloitin takapäästä, ja kyllä siellä oli sen verran paljon irroittelemista ja touhua, että jätin homman kesken. Nyt on auto pajalla laitettavana. Iltapäivällä ajellaan sitten matalalla.

Kyllä se vaan niin on, että kun ei kerta osaa/viitsi, eikä ole kunnon työkaluja, niin parempi jättää ammattilaisten käsiin auto. Eipähän tule ylimääräistä damagea. Tosin sehän maksaa, mutta maksaahan se sekin, kun jotain menee tumpelona hajoittamaan.

Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila