Lyhyen Golfin alusta pitkään?

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Post Reply
samies
Posts: 321
Joined: 11.11.2003 11:09
Contact:

Lyhyen Golfin alusta pitkään?

Post by samies »

Elikkä sopiiko "lyhen" Golffin alusta Variantiin? Olis takoitus hommata säädettävä alusta satsi KW Variante 1 tai 2 ja lyhen koloperon alustoja olis enemmän tarjolla. Jos jollain FAKTAA niin kertokoon...KIIRE!!! (kohta menee kohteet kiinni...)
The Lord of the Rings
sirkia

Post by sirkia »

Moi,

Faktaa mulla ei ole tarjolla mutta epäilen, että ei sovi.
Ainakaan en saanut sitä Eibachin -50mm alustaa Variantiin.
Sopi ainoastaan pätkämallin Golfiin.
Jouduin ttytmään tuohon 30mm madaltavaan.
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Etupää käy, takapää ei...Ffp:llä oli jossain juttua...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
samies
Posts: 321
Joined: 11.11.2003 11:09
Contact:

Post by samies »

Mitä eroa??Farkun perä on painavampi joten, takajousi voi olla paksumpi!?Onko iskarit samat?
The Lord of the Rings
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Muistaakseni iskaritkaan ei käy. Kysy ffp:n asiantuntijoilta.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Jouset ja iskarit takana eri varaosanumerolla (numero on sama, mutta kirjain eli osavariaatio perässä sedanissa/estatessa eri).
Last edited by jmr on 9.7.2004 12:35, edited 2 times in total.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
samies
Posts: 321
Joined: 11.11.2003 11:09
Contact:

Post by samies »

Jep! Soitin Prostreetille ja setä meinas ette iskari on erilainen=EI mahdu.
Variante 2 ON saatava! Tietääkö joku hyviä Saksalaisia tuning liikkeitä, joka myy KW:ta??
Tähän asti halvin hinta Variante 2:lle:874e Halvin rosterinen inox-line:928e
The Lord of the Rings
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

tossa on FK sarjaa saksasta. Ei pahan hintanen
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
samies
Posts: 321
Joined: 11.11.2003 11:09
Contact:

Post by samies »

jyrki: Ei kelpaa, pitää olla KW...
The Lord of the Rings
User avatar
miihkali
Posts: 933
Joined: 11.11.2003 9:07
Location: Siilinjärvi
Contact:

Post by miihkali »

Yks juttu joka kannattaa ottaa huomioon on se, et noissa KW:n satseissa on muuten sit kaks eri painoluokitusta varianteille keulan osalta. Painot meni muistaakseni 870 ja 1100 kg. En oo noista varma, mut anyway....
ps. Omaan nokivasaraan o tilattu toissapäivänä JP-Autotuningilta Variante2 painavemmalle keulalle.
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
samies
Posts: 321
Joined: 11.11.2003 11:09
Contact:

Post by samies »

IV koriseen näyttäs olevan vaa 1 satsi:
KW Gewindefahrwerk inox-line Variante 2, VW Golf IV Variant, HA höhenverstellbar, 50-110 KW, ab Bj. 5/99
The Lord of the Rings
User avatar
miihkali
Posts: 933
Joined: 11.11.2003 9:07
Location: Siilinjärvi
Contact:

Post by miihkali »

Totta töriset....
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
samies
Posts: 321
Joined: 11.11.2003 11:09
Contact:

I Love EU!!

Post by samies »

KW Variante 2:nen on tilattu! http://www.stg-gmbh.com/ Tuolta löytyi inox line hintaan:850e. Säästöä suomen hintoihin n. 250e! Toi KW 2 on Saksassa halvempi kuin suomessa KW 1(=915e).
The Lord of the Rings
User avatar
1500A
Posts: 240
Joined: 4.2.2004 22:57
Location: Pyhtää
Contact:

Post by 1500A »

Kerro sitten riittikö satanen toimituskuluihin.
samies
Posts: 321
Joined: 11.11.2003 11:09
Contact:

Post by samies »

Yön aikana oli tullut postia: Satsi suomeen lähetettynä 885. Taitaa satanen riittää, ei toi Saksasta suomeen lähettäminen nyt sika hintaista ole..
The Lord of the Rings
J.N
Posts: 222
Joined: 15.2.2004 13:05

Post by J.N »

samies wrote:Satsi suomeen lähetettynä 885.
Mut kyllä tollanen raha on alustasarjasta ihan posketon...
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Halvalla ei saa hyvää...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
J.N
Posts: 222
Joined: 15.2.2004 13:05

Post by J.N »

Nii ei nii.

Tuntuu vaan itestä aika tyyriiltä, mut miä en ookkaan mikään kroisos, vaan opiskelija... :roll:

Mut tietysti jos haluaa säädettävän ja KW:n, ni sit siitä on kai pakko vaan maksaa. Tosin aionpa hommata omaankiin autooni säädettävän setin viimeistään ens keväänä, mut onneks se ei maksa noin paljon, niin sit voi käyttää ne rahat johonkin muuhun jännään... :D
samies
Posts: 321
Joined: 11.11.2003 11:09
Contact:

Post by samies »

MaxxJJ:
En minäkään mikään kroisos ole!!Eikä ole millään tavalla tarkoitus pullistella tuolla satsin hinnalla vaan lähinnä neuvoa mista KW:n saa edullisemin. Itellä on huonoja kokemuksia ns. halppis alustoista joten nykyiseen autooni ei sellaista tule. Se vain on niin kuin Amideus sanoi halvalla EI saa hyvää....
The Lord of the Rings
J.N
Posts: 222
Joined: 15.2.2004 13:05

Post by J.N »

samies wrote:MaxxJJ:
Eikä ole millään tavalla tarkoitus pullistella tuolla satsin hinnalla vaan lähinnä neuvoa mista KW:n saa edullisemin. Itellä on huonoja kokemuksia ns. halppis alustoista joten nykyiseen autooni ei sellaista tule. Se vain on niin kuin Amideus sanoi halvalla EI saa hyvää....
Nii en minä sitä minään pullisteluna ymmärtänytkään. Ja onhan se toki äärettömän fiksua tilata ulkomailta, jos siinä voi noinkin ison rahan säästää. Voipahan sit niillä säästetyillä ecuilla ostaa jotain muuta hyödyllistä/tarpeellista. :)

Miusta tuo on vaan melkoisen iso raha alustasetistä, jos vertaa sitä siihen hb golffin setin hintaan joka on ilmeisesti melkosesti halvempi... Vai onko...?
Mut kai se sit johtuu siitä, et kysyntää on paljon vähemmän... :?

Ja tottahan se on, ettei halvalla saa hyvää, vaan jostainhan se hinta pakostikkin muodostuu ja yleensähän se on sitä laatua. Ja kyllähän IV gulffat on sen arvosia autoja, että sellasen alustasettiin voi sijoittaa vähän enemmän, kuin vaikka johonkin kakkosgolffin alustasettiin.

Miusta se hinta vaan kuulosti aika suolaselta, mut jos miulla ois IV golffi ja haluaisin siihen hyvän ja laadukkaan säädettävän setin, niin kyllä varmaan sijoittaisin kerralla tollasen rahan, niin eipä tarvis sit toista ostaakkaan ainakaan sinä aikana, kun se auto minulla olisi.

Ja kuten jo yllä aiemin mainisin, niin itsekkin aion autooni säädettävän setin hankkia tulevaisuudessa ja kyllähän sekin hyvillä alennuksilla tulee sen ~ 500 egee maksamaan... Mutta eipähän sit tarvikkaan toista settiä ostaa sinä aikana, kun se auto tulee minulla olemaan, joten kaipa minäkin olen sitten kaukaa viisas... :wink:
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Vai että KW! Omasta kokemuksesta suosittelen kw:n settejä käyttävän jättävän kiristys kuusiokolopultin pois jättämistä! Pultti on jousilautasessa jolla korkeutta säädetään. Pultti lukittaa jousilautasen ettei se "pyöri"! Itsellä noin vuoden vanha kw:n sarja alla ja yritin viikonloppuna rueta korkeutta säätämään. Yllättäen se kuusiokolopultti oli jostain kumman syystä juminu kiinni eikä halunnut aueta. Pultti on kaiken lisäksi jotain sika pehmeetä materiaalia joka pyöristyy välittömästi kun siihen avainta tarjoo. Kaikki mahdolliset poppakonstit kokeilin lämmittämisestä hakkaamiseen mutta ainut joka toimi oli kuudenmillin poranterä akkuporakoneessa. Eikä siinäkään vielä kaikki!!!! Sitten rupesin kw:n avaimella "säätämään" korkeutta! Yllättäen ei pyöriny milliäkään! Väänsin ja käänsin jopa jatkoputkella mutta eipä jousilautanen pyörähtäny. Vain avain vääntyi aivan mutkille. Lopulta otin ison vasaran ja temmin ja rupesin kylmän viileesti pieksämään jousilautasta. Päivän edestakaisin hakatessa sain lautasen pyörähtämään peräti YHDEN KIERROKSEN!!! KW:n putket on olevinaan rosteria ja ei ne mullakaan oo yhtään ruosteessa mutta ei ne kyllä siltikään pyöri. Saattaa henki mennä ennen kuin koko auton oon saanu haluttuun korkeuteen!!! Taidan ens viikonloppuna ottaa iskarit pois auton alta ja laittaa ruuvipenkkiin kiinni. On kumma jos ei rupee pyörimään. Ja pitää soittaa maahantuojalle ja HIEMAN reklamoida!!! Arvatkaa onko hermot aivan riekaleina???!
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
Haapala
Posts: 153
Joined: 11.11.2003 7:46
Location: Tampere

Post by Haapala »

Todennäköisesti olet kiristänyt kuusiokoloruuvin liian tiukkaan, kärki on painanut kierteet kasaan ja sen takia ei aukea.
Itsellä oli vastaavaa ongelmaa, hyvä että silmällä huomasi, mutta tolpasta kierteet lytyssä.

Kuusiokoloruuvin saa kiristää vain ns. sormimomenttiin (olikohan n. 2Nm)
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Ei muuten ollu kierteet paskana vaan saatanan kierteet olivat hapettuneet tai muuten vaan muhineet. Nyt kaikkien iskareiden säädöt toimii mutta aikaakin meni noin 10 tuntia. Joutu jopa kaasupilliä tarjoomaan että sai jousilautasen kierteet rullaamaan. kaikki kiristys kuusiokolopultit joutu poraamaan pois ja uusia ei tule mun kotteroon!!!! Jousilautasten kierre oli tarttunu iskariin niin tiukasti että muutama kierros meni paskaks! Ja tuli todistettua sekin että se on PASKA PUHETTA että KW:n iskarit kestävät isältä pojalle. Eihän noi kestä edes vuottakaan ettei kierteet menis vitux! Tolpat ihan hyvät mut jousilautaset sais olla parempaa materiaalia. :evil: Ja se jousilautaseen käypä työkalu on kans aivan paska!!! Vääntyy heti mutkille kun "vähän" voimaa käyttää! Onnex oli kaverilla PALJON parempi versio siitäkin avaimesta! Täytyis laittaa tehtaalle kuva siitä avaimesta ja opettaa paukapäille työkalujen tekoo! KIITOS tilitys on loppunut ja herneet on niistetty POIS!!!!
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
sirkia

Post by sirkia »

Moro,

Eikös KW ole juuri alustavalmistaja, joka mainostaa tuotteitansa lähes ruostumattomana/hapettumattomana?

Muistan nähneeni niitä kuvia iskareista, jotka ovat ottaaneet suolakylvyn.
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Eipä se auta vaikka olisi ruostumattomasta tehty ne kierreosat, jos siellä kierteiden välissä on jotain paskaa minkä takia pyöriminen tökkii.
User avatar
miihkali
Posts: 933
Joined: 11.11.2003 9:07
Location: Siilinjärvi
Contact:

Post by miihkali »

Heh heh! Jopo avautu!!! Saas nähä, ku setti tulee oman kotteron alle ja säädöt ei jonain päivänä toimi.... Onnex oon niin pitkämielinen... = lue sekunnissa syttyy.... :evil:
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
User avatar
miihkali
Posts: 933
Joined: 11.11.2003 9:07
Location: Siilinjärvi
Contact:

Post by miihkali »

No nytpä se KooWeen kakkos-setti o alla ja onhan tuo kieltämäti aikas hyvän tuntuinen -> kivireki kivireki, mut ei haittaa :D
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Miihkali!!! Onnee ja menestystä alustalle! 8)
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
samies
Posts: 321
Joined: 11.11.2003 11:09
Contact:

Post by samies »

Mullekin oli tullut viikon aikana postiin paketti...Mitähän siellä on??
The Lord of the Rings
turpo kiisseli

Post by turpo kiisseli »

noita suolakylpy testejä paljon nähneenä se EI kerro kaikkea.
Kuten jopo rakentavaan sävyyn :wink: totesi kierteet ovat ok näköiset... mutta !

Pintapaine ja kosteus saavat mitkä tahansa metallipinnat liimautumaan niin maan perusteellisesti toisiinsa kiinni. tilanteeseen voidaan vaikuttaa kierteen muodon valinnalla, pinnoitusmenetelmillä jne..., mutta taitavat olla jääneet todelliset kokeet kw:llä suorittamatta. tosin "pohojolan" keliolosuhteet ovat aivan omaa luokkaansa kuin sfs:n (tms) standardi testivaatimukset. Eikä talviset suolakylvyt ja happirikas ilmasto ainakaan auta asiaa yhtään !

Jos mahdollista niin korvatkaa kiinnittimet (mutterit, aluslevyt, pienet pultit jne...) meidän omilla hyviksi havaituilla materiaaleilla. Eikä siitä hapettomasta asennus rasvastakaan välttämättä kannata luopua. Sille on ihan oikeastikin muutakin käyttöä, kuin makuuhuoneessa ja laakerihommissa....


8)
onlyvw
Posts: 111
Joined: 11.4.2005 15:49
Location: etelä-pohjanmaa (lehtimäki)

Post by onlyvw »

itse ainakin kun ja jos ostan korkeus-säädettävän, niin ajattelin laittaa kupari tahnaa kierteisiin... sitten ei pitäis juuttua kiinni :?:
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Kannattaa miettiä tarkkaan tuota kuparitahnan käyttöä. Kupari + Alumiini + Suolavesi = sähkökemiallinenpari ja aivan varmasti tulee jumiutuneita osia. Hapeton rasva on huomattavasti parempi vaihtoehto.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Ei tunnu auttavan vaikka paskantas kierteisiin! Lyhyesti ja ytimekkäästi KW:t on perseestä :evil:
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
mika1979
Posts: 5
Joined: 6.3.2006 12:32

Post by mika1979 »

etupää käy mut taka päässä ei käy iskarit eikä jousetkaan on aivan toista maata ja varianttiin saatavana vain -40mm jotka löytyy weitekiltä
Post Reply