5*100 -> 5*112

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
balloon
Posts: 27
Joined: 9.4.2007 20:48

5*100 -> 5*112

Post by balloon »

Juu eli onko millaisia adaptereita olemassa, että sais muutettua tuon jaon.
Ja mitenköhän nuo 19" audi a6 vanteet sujahtaa vari golffin alle 35mm madalluksella?
Saisinko jonkinlaista vastausta pian, koska olis kiire ostaa ne vanteet tutulta.,
VW Golf Variant 1.6 16V 2001
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Kysyppäs/katoppas esim. www.autovaruste.net

Mikä ET vanteissa on?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
balloon
Posts: 27
Joined: 9.4.2007 20:48

Post by balloon »

Vanteiden ET:stä ei vielä tietoa, mutta ehkä kuva sanois jotain??
Image

Image
VW Golf Variant 1.6 16V 2001
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Se kannattaa ottaa huomioon, että pulttijaon muuntavat adapterit vievät tilaa reilusti, ainakin 10mm, en tiedä riittääkökään. Eli jos noi vanteet on ET 35, niin niillä adaptereilla ne on sun autoon maksimissaan ET 25. Ja renkaat tulevat ulos kaarista reilusti. Noissa vanteissa pitäis olla ET lähellä 50, ennenkuin vakavissaan kannattaisi alkaa suunnittelemaan niitä adaptereita.

Se on sentään katsottu, ettei noissa vahingossakaan ole tuplajakoa? Eli 5*100 ja 5*112 molemmat? Niitäkin kun on monissa vannemalleissa, joissa pultit jää tuon keskiölätkän alle.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
balloon
Posts: 27
Joined: 9.4.2007 20:48

Post by balloon »

Pitää ottaa vielä hiukan selvää. Ne adapterit oli jotain 15mm paksut. Mitä jos teettää uudet 5*112 jaot tuonne napoihin??
VW Golf Variant 1.6 16V 2001
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Helpompi ostaa ihan käypäset vanteet.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
balloon
Posts: 27
Joined: 9.4.2007 20:48

Post by balloon »

^ Olisikohan se sitten niin? :(
VW Golf Variant 1.6 16V 2001
k.i.s.s.
Posts: 35
Joined: 23.9.2005 22:32
Location: Jyväskylä

Post by k.i.s.s. »

Eikös noin pienen jaon muutoksen onnistu tekemään pulteillakin. Noita hieman "anteeksi antavia" pultteja saa ainakin täältä jyväskyläst euromasterilta. Niissä kartio liikkuu pultissa sivusuunnassa ja mahdollistaa pienen jaon muutoksen.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

^jos toi 5x112 -> 5x100 on pieni muutos niin mikä on sitten iso?
k.i.s.s.
Posts: 35
Joined: 23.9.2005 22:32
Location: Jyväskylä

Post by k.i.s.s. »

Ohoh lukihärö :roll: katoin että 5x112->5x110. Unohda siis mun aikaisempi viesti
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Unohdettu jo. Aattelin vaan että olis kyllä sen verta notkeet pultit ettei kyllä renkaat pysyisi kiinni.
User avatar
- Mikko -
Posts: 303
Joined: 22.11.2006 23:52
Location: Lappeenranta

Post by - Mikko - »

balloon wrote:^ Olisikohan se sitten niin? :(
No jos noita vanteita olet sen takia ostamassa, että maksaa 500-800e, niin unohda. Jos ja kun noiden vanteiden ET pyörii akselilla ET30-40, et saa niitä 5x100-jaolla millään kiinni siten että auto olisi vielä laillinen/ ajokelpoinen.

Tuo ATP:n 9 Razzen maalattu vanne on käytännössä täysin sama RS4-replican kanssa keskiölätkää lukuunottamatta. Eli eivät ole niin ihmeelliset että kannattasi lähteä esim. napoja uusimaan tai kaaria levittämään väärän jaon takia.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
balloon
Posts: 27
Joined: 9.4.2007 20:48

Post by balloon »

Jotain tuota luokkaa tulis maksamaan.. Parempi kai sitten unohtaa koko homma, koska jo spacereihin ym muutoksiin menis aivan varmasti jo se 200€??
Ei se auta, ku alkaa Haparandasta vanteita kattelemaan, jos ne hiukan halvenpia on.. Oisko minkälaisia ehdotuksia? Mahd. halvat 0-1000€ sarja renkaineen? Kunnon flipillä 8) 17" tai 18"...
VW Golf Variant 1.6 16V 2001
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

k.i.s.s. wrote:Eikös noin pienen jaon muutoksen onnistu tekemään pulteillakin. Noita hieman "anteeksi antavia" pultteja saa ainakin täältä jyväskyläst euromasterilta. Niissä kartio liikkuu pultissa sivusuunnassa ja mahdollistaa pienen jaon muutoksen.
Onko siis mahdollista muuttaa pientä jakoeroa noilla epäkeskopulteilla?Esim 5x100->5x110?
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Nixu wrote:Onko siis mahdollista muuttaa pientä jakoeroa noilla epäkeskopulteilla?Esim 5x100->5x110?

ei
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

10mm ei ole pieni ero :) Pultin kierreosa taitaa olla 12mm halkaisijaltaan, siitä voit laskeskella mitä jää vahvuudeksi jos 5mm pitää saada sivuliikettä.
4x100 vanteet saa 4x98 napaan ja toisin päin, eli millin verran epäkeskopultti antaa anteeksi ainakin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Ok.Kiitoksia tiedoista :wink:
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Post Reply