No niin.
Takajarrut pitäisi uusia ja mietityttää vähän.
Onko joitakin sudenkuoppia levyjen ja palojen vaihdossa joita olisi syytä välttää?
Tarvitseeko joitakin erikoistyökaluja vai pärjääkö hyvällä valikoimalla normaaleja työkaluja?
Kiittäen
Topi
Golf IV variant, takajarrupalat ja levyt vaihtoon
Jarrumännän painamiseksi on hyvä olla työkalua, esim: http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=76-5142
Eli jarrumännän painamiseksi pitää mäntää puristaa ja pyörittää samanaikaisesti. Muuten melko simppeliä, toki Volkkarissa kaikki avaimet on sitten välimallin kokoja ja joka voi aiheuttaa asennuksen hidastumista.
Eli jarrumännän painamiseksi pitää mäntää puristaa ja pyörittää samanaikaisesti. Muuten melko simppeliä, toki Volkkarissa kaikki avaimet on sitten välimallin kokoja ja joka voi aiheuttaa asennuksen hidastumista.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Jep jep,
Omassa kärryssä takajarrut rohisi melkoisesti jo usean kuukauden ajan ja viime perjantaina päätin tehdä jo asialle jotaki.
Merkkiliikkeessä reilu kolmen viikon jono!!!
No ei muuta kuin suivaantuneena paikalliseen tuning-puotiin ja kaveri myi brembon tavarat. Ilmeisesti kai hyvät..
Tähän asti vaativimmat korjaustyöt, joita olen itse tehnyt on lasinpyyhkimien/polttimoiden vaihto. Edelleen suivaantuneena päätin alkaa itse työhön ja vaihtamaan paloja sekä levyjä. Kaksi tuntia myöhemmin homma oli valmis ja tuntuu jopa toimivan kun vauhti hidastuu poljinta painettaessa. Vissiin sitten tein kaiken suurinpiirtein oikein.
Tarviiko niille tapeille jotka on jarrulevyn takana tehdä jotakin? ilmeisesti ovat abs:n anturit aika törkyisen näköset olivat.. En laittanut mitään tahnoja mihinkään väliin, olisiko pitänyt?
Kaikissa muissa paloissa oli melko hyvin pintaa, paitsi vasurin ulkopuolen pala ihan loppu. Vain pari milliä palan alareunassa jäljellä. Mistä mahtaa johtua???
Olisiko noita jarrumäntiä/muita osia pitänyt voidella tahi ropata?
Ainoo sudenkuoppa oli auton oma tunkki, joka kaatu kesken huollon ja jalka jäi alle. Onneks ei sattunu pahempaa, pari naarmua.
Omassa kärryssä takajarrut rohisi melkoisesti jo usean kuukauden ajan ja viime perjantaina päätin tehdä jo asialle jotaki.
Merkkiliikkeessä reilu kolmen viikon jono!!!
No ei muuta kuin suivaantuneena paikalliseen tuning-puotiin ja kaveri myi brembon tavarat. Ilmeisesti kai hyvät..
Tähän asti vaativimmat korjaustyöt, joita olen itse tehnyt on lasinpyyhkimien/polttimoiden vaihto. Edelleen suivaantuneena päätin alkaa itse työhön ja vaihtamaan paloja sekä levyjä. Kaksi tuntia myöhemmin homma oli valmis ja tuntuu jopa toimivan kun vauhti hidastuu poljinta painettaessa. Vissiin sitten tein kaiken suurinpiirtein oikein.
Tarviiko niille tapeille jotka on jarrulevyn takana tehdä jotakin? ilmeisesti ovat abs:n anturit aika törkyisen näköset olivat.. En laittanut mitään tahnoja mihinkään väliin, olisiko pitänyt?
Kaikissa muissa paloissa oli melko hyvin pintaa, paitsi vasurin ulkopuolen pala ihan loppu. Vain pari milliä palan alareunassa jäljellä. Mistä mahtaa johtua???
Olisiko noita jarrumäntiä/muita osia pitänyt voidella tahi ropata?
Ainoo sudenkuoppa oli auton oma tunkki, joka kaatu kesken huollon ja jalka jäi alle. Onneks ei sattunu pahempaa, pari naarmua.
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Tiptronic 2006