Lastu Passattiin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Lastu Passattiin

Post by Mika Viinikka »

Kertokaas ny ihmiset mitä lastuja teillä on TDI volkkareissanne. Oon nyt vihdoinkin hankkimassa sitä mut en oikeen osaa päättää mihkä ton veis. mieli halajais toisaalta lms:lle mut se on aikas kallis lastu. mitkä on ollu hyviä ja mitkä toimii hyvin ja ei ole ihan sika hintaisia? tampereella sais upsoluten lastuja kyllä halvalla mut minkälaisia ne sit on sitä en tiedä. äijä ite sieltä wdracingilta kyllä kehu mutta mutta...
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Ainakin mitä minä oon lukenu upsolutesta niin hyvin on toiminut. Ffp:llä ja UltimateVW:llä löytyy juttua noista. Digital Sportin (Karala) lastuthan on ilmeisesti myös hyviä.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

joo kyllä karalan viritykset on hyviä kuulemma mut sitä on aikas vaikee saada kiinni. pitää kyllä miettiä upsoluten lastua kun se on niin halpakin. saa silläkin loppurahalla jotain muuta autoon :D
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
samip
Posts: 90
Joined: 12.2.2004 10:26
Location: Kuopio

Post by samip »

Mielestäni lastua kannattaa harkita TDI:ssä vasta sitten kun on esim. syöttöpuoli saatu päivitettyä. Mutta viritystapoja ja -makujahan on useita.

Niin, paikoillaan on vakiolastu ja pysyykin siihen saakka kunnes vakio turbo vaihtuu joksikin muuksi. Tehoa kuitenkin tällähetkellä pitäisi löytyä muutamakymmen enemmän kuin hihnalta tullessaan.

Vakion 66kW tuplausta odotellessa... :wink:
Last edited by samip on 21.7.2004 20:58, edited 1 time in total.
GC

Post by GC »

LMSn eli MTMn lastulla nyt takana reilut 3kk ja 10tkm. Auto toimii paremmin kuin vakiona ja ohitukset sujuu huomattavasti mukavammin.
Kannattaa soittaa Rollelle ja kysyä hintaa. Hinnaston hinnat ei välttämättä ole ihan ehdottomia...
User avatar
tanttu
Posts: 48
Joined: 13.11.2003 19:12
Location: Espoo

Post by tanttu »

wdracingin laittama upsoluten lastu ja komeesti toimii.Suosittelen,385e.
Skoda Octavia RS TDI Combi -07
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Meikulla myös autossa mtm:n lastu ja ei voi kuin kehua. Dynossa ei oo tullu vielä käytyä mutta Rolle kertoili että tällä kokoonpanolla on dynoteltu parhaillaan 175hv 410Nm lukemia. Lastulla itse olen ajellut noin 13tkm ja edellinen omistaja vielä enemmän.
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

joo yks kaveri on kans lms:llä hommissa ja eilen soittelin illalla sen kans ja se sano kyllä että ei hinnaston hinta ole ihan tarkka eli saisin vähän halvemmalla mut upsoluten lastu jäis silti melki 400e halvemmaks. tosin kaveri kerto muutamia faktoja mitä tarvii kyllä tiedustella wdracingilta ennen kuin menen sinne. kyllä osaa olla vaikee päättää kumman ottaa. :?
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
jiipee
Posts: 51
Joined: 14.11.2003 7:07
Location: Parhalahti
Contact:

Post by jiipee »

Powerflashin oulussa flashäämä on toi mun auto, 40tkm takana, ja erittäin hienosti toimii, sekä vetää. Dynoon on auto menossa parin viikon päästä.
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

niin meillähän olikin jiipee puhetta siitä siellä rovaniemellä. se olis kyllä ollu hyvä vaihtoehto mut oulu on kummiskin aikas kaukana. eilen kävin team F40:llä kyseleen iskareita niin se koitti kaupata psi powerboxia mut soitto taas kaverille ja vastaus oli niinku ajattelin eli ei kannata. se maksaakin niin paljon eikä saa niin paljon tehoja kun lastulla. ens viikolla ehkä saan lastun autoon ja kyllä se melki kallistuu MTM lastuun.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
jiipee
Posts: 51
Joined: 14.11.2003 7:07
Location: Parhalahti
Contact:

Post by jiipee »

Niin no onhan se MTM varma valinta kuitenki, vaikkakin kallis. PSI-boxeista kannattaa todella pysyä erossa, niistä ei oo ku riesaa.
User avatar
hudu
Posts: 104
Joined: 7.1.2004 12:34
Location: Jklmlk

Post by hudu »

Taitaa olla Karalalla ruuhkaa näin kesäaikaan. Viimekesänä, kun omani siellä käytin, niin oli kuukauden jono.

Muuten olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen, tuo nälkä vaan tuppaa kasvamaan syödessä. Niin sen hinta oli viimekesänä 600 eskoo.

Yksi asia, joka ratkaisi omassa tapauksessani kääntymisen Karalan puoleen oli ohjelman tarkkuus ja soveltuvuus silloin kun, osia on vaihdettu. Esim turbo tai suuttimet tai nestepää tai kaikki edellä mainitut. Kysyin myös, että mitä maksaa uudelleen ohjelmointi, jos vaihtaa edellä mainittuja osia, niin hinta silloin oli 150 euroa. Osiltaan vakioon tehty ohjelma kuulemma toimii vielä hyvin vaikka vaihtaisi suuttimet, mutta nestepään vaihto vaatii jo hyvin toimiakseen uudelleen ohjelmoinnin. Tietysti, jos vaihdat osat ensin ja käyt vasta sitten lastuttamassa, niin säästät tuon uudelleen ohjelmoinnin hinnan.

Mikahan säätää auton rullilla, joten sieltä saa lapun tehoista ennen ja jälkeen lastutuksen. Näin ohjelma ei ole "bulkkitavaraa", niin kuin se käsittääkseni on muiden valmistajien lastuissa, joilta ei saa mitään takuuta saavutettavista tehoista, mutta lupauksia mitä suurempia.

Eli, jos laitat ohjelmaa "raudoiltaan" vakioon autoon etkä aio siihen niitä vaihtaakaan, niin todennäköisesti mikä tahansa luotettavaksi todettu lastu on hyvä ratkaisu. Mutta jos olet, tai aiot vaihtaa myös raaempia rautoja autoosi, niin suosittelen kääntymään digital sportin puoleen.
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

nyt on ollu 6päivää mtm lastu passatissa ja tarvii sanoa kyllä että tyytyväinen olen. jopa kumi palaa viä kakkosella ilman että ampuu kytkimellä :lol:
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
GC

Post by GC »

viinikka wrote:jopa kumi palaa viä kakkosella ilman että ampuu kytkimellä :lol:
no sitte seuraavaks alusta kuntoon :wink:
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

onhan sillä nyt koni sportitkin alla...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
samip
Posts: 90
Joined: 12.2.2004 10:26
Location: Kuopio

Post by samip »

Ihan miltei itsekin jännitän kaverin puolesta 13. päivää ja perjantaita kun koittaa aika Karalalla. Kaverin pirkka-variantista (vario) löytyvät nyt sopivat raudat että lastu pitää heittää. Itseasiassa alkaa olla jo pakko:
- 12mm nestepää
- T4:n suuttimet, Bosch 0.203
- erinäisistä koteloista ja siipipyöristä rakenneltu turbo

Voi tuon uuden lastun ja teho-/vääntömäärän jälkeen olla jo paikalliset GTI-miehet ihmeissään :wink:
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

joo kyllä alusta on nyt kans jo kunnossa. H&R jouset ja konit
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
hudu
Posts: 104
Joined: 7.1.2004 12:34
Location: Jklmlk

Post by hudu »

Laitahan samip tietoja, että miten siinä sitten lopulta kävi, kun päivä koittaa. Että paloko kytkin ja mitä saitte tulokseksi.

ps. onko Aromaa tuttu?
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
samip
Posts: 90
Joined: 12.2.2004 10:26
Location: Kuopio

Post by samip »

hudu: Tuskin palaa kytkin, ei pitäisi vielä tuolla tulevalla teholla. Tuohon em. listaan unohtui mainita, että autosta löytyy myös Sachsin race-kytkinasetelma ja VR6:den -levy.

Kylläpä ovat Siilinjärven ukot hyvinkin tuttuja 8)
samip
Posts: 90
Joined: 12.2.2004 10:26
Location: Kuopio

Post by samip »

Hieman ohrasesti kävi viime perjantaina. Suuttimet olivat sittenkin liian pienet vaikkakin Karalan paja täyttyi ensimmäisissä vedoissa kauttaaltaan savusta 8)
Eli hieman uuden osan pulttaamista ja opettelu 12mm-pään kanssa jatkuu heti kunnes uusi aika penkissä järjestyy. Eiköhän sitten aleta siihen tehotavoitteeseen päästä.
samip
Posts: 90
Joined: 12.2.2004 10:26
Location: Kuopio

Post by samip »

Noniin. Kaverin vario sai uudet suuttimet (PP 502) ja viime perjantaina lastun: 177hv/390Nm. Kyseessä siis AHU 66kW kone.
Harjoitukset jatkuvat, tottakai.
J.N
Posts: 222
Joined: 15.2.2004 13:05

Post by J.N »

Hyvät lukemat... :D

Kyllähän jo noilla tehoilla tollanen tulitikkuaskin kokoinen disuvarmari luulis ryömivän ihan hyvin... :wink:
samip
Posts: 90
Joined: 12.2.2004 10:26
Location: Kuopio

Post by samip »

Kyllä. Painoa tuommosella vehkeellä on muuten jotain 1100-1200kg. Jotta oma Passatti liikkuis yhtä pirteesti pitäis tehoa löytyä n.50 heppaa enemmin :?
User avatar
hudu
Posts: 104
Joined: 7.1.2004 12:34
Location: Jklmlk

Post by hudu »

Arvaanko pahasti väärin, vai onko tavoitteena rikkoa 200?

Mistä muuten jäi ahistaan, johtuiko edelleen syöttöpuolesta, vai jostain muusta?
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
samip
Posts: 90
Joined: 12.2.2004 10:26
Location: Kuopio

Post by samip »

Turbo ahistaa sen verran pahasti, että ihan jatkuvasti eivät täydet paineet ole käytössä mutta asia korjautunee jossain vaiheessa. Tehotavoite taitaa vaihdella viikottain :wink:
User avatar
hudu
Posts: 104
Joined: 7.1.2004 12:34
Location: Jklmlk

Post by hudu »

Mitäs, samip, tälle projektille kuuluu?
Joko on uusi turbo tiedossa?
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
samip
Posts: 90
Joined: 12.2.2004 10:26
Location: Kuopio

Post by samip »

Tilanne on hieman rauhoittunut eli aikalisä on otettu. Taitanee olla meneillään talliin kertyneiden joutavien osien myyntikampanja.

Tälläkin viikollakin saatiin taas yks TDI kulkemaan suht rivakkaasti ja omistajan hymy korviin. Kohta taitaa olla kaikkien paikallisten VAG-harrastajien TDI:t käyty läpi :)
Post Reply