Xenon keskustelua
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kyllä 4300k:tkin on sinertävät =) ei maallikko osaa sanoo onko 5000k vai 6000k ... mut enivei 90€ postikuluinee =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
.. Höpö höpö.. mutta kyllä ne hintansa väärti ovat.. Jopa valokuvasta näkee sävyeron, kun lyhkäsissä on 6000K ja pitkissä 5000K ja molemmat palavat.. (kotikoneen syövereistä löytyisi)Tero Häkli wrote:kyllä 4300k:tkin on sinertävät =) ei maallikko osaa sanoo onko 5000k vai 6000k ... mut enivei 90€ postikuluinee =)
Kun on kerran ollut xenonit, niin eipä ole paluuta halogeeneihin..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu tietty vierekkäin näkee mut maallikko ei tunnista kummat on jos vaan lyhkäsissä jommat kummat
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
on ys h4 jälellä viä
ei noita rihlaumpioita voi oikeen verrata tasalasisiin, ne näyttää sinisemmältä aina... muutamia kans nähny =) ja omasta mielestä ei pitäs laittaakkaan tommosiin, mut laitan kummiski että itte nään
säätää vaan kunnolla ni ei hirveesti häikäse muita
tosa kuva oman ihunan opelin 4300k rihlasesta =)
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... 2/opel.jpg
mutta ei jassa vänköö enempää

ei noita rihlaumpioita voi oikeen verrata tasalasisiin, ne näyttää sinisemmältä aina... muutamia kans nähny =) ja omasta mielestä ei pitäs laittaakkaan tommosiin, mut laitan kummiski että itte nään

tosa kuva oman ihunan opelin 4300k rihlasesta =)
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... 2/opel.jpg
mutta ei jassa vänköö enempää

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
No niin...valojen hankinta sitte siirtyy, sillä emäntä meni ja osti tälläisen philipsin wake up-lampun...no seukkina on mun vuki tuhlailla
Jos uutta sarjaa rupee laittaan niin onko paljoa merkitystä mistä ja minkämerkkisen satsin ostaa vai onko niissä paketeissa samoja hilppeitä? Xenonkaupasta ja piritekiltä olen katellu, mutta ovat toki muutaman kympin kalliimpia sarjoja kun mitä olin ajatellut. Xenonkaupan tuotteilla on vielä plussana valmistajan 3-vuoden takuu.

Jos uutta sarjaa rupee laittaan niin onko paljoa merkitystä mistä ja minkämerkkisen satsin ostaa vai onko niissä paketeissa samoja hilppeitä? Xenonkaupasta ja piritekiltä olen katellu, mutta ovat toki muutaman kympin kalliimpia sarjoja kun mitä olin ajatellut. Xenonkaupan tuotteilla on vielä plussana valmistajan 3-vuoden takuu.
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
suurin osa samoja hiluja, samoista tehtaista mut eri laatikoissa ja eri teipeillä
kannattaa kattoo et mimmonen se 3v takuu on, aika oudolta tuntus jos kaikille hilppeille sais 3v
useimmis lampullekkin on vaan puolen vuotta vaikka takuu on vaikka vuoden.
yleensä silti kyl menee heti rikki jos menee =)


yleensä silti kyl menee heti rikki jos menee =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
Noilla xenonkaupan ballasteilla on valmistajan 3.v takuu, mutta muuten sit 1-vuosi.Tero Häkli wrote:suurin osa samoja hiluja, samoista tehtaista mut eri laatikoissa ja eri teipeilläkannattaa kattoo et mimmonen se 3v takuu on, aika oudolta tuntus jos kaikille hilppeille sais 3v
useimmis lampullekkin on vaan puolen vuotta vaikka takuu on vaikka vuoden.
yleensä silti kyl menee heti rikki jos menee =)
No pitää mennä "iltasähköhommiin" tienaan valorahat

Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Xenon lisävalojen ohjaus
Asiasta lisävaloihin mitenkäs mk3 golffista (vm. 1995) saa pitkiltä ohjauksen viisammin (ilman ryöstäjiä ) tuleeko esim sulakeboksiin mihinkään tyhjään kohtaan ?
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tinailee haaran vaan vaikka lampulle menevään johtoon, sulatettavalla kutistesukalla, ei tarvi rosvoja käyttää.... joka tapaukses tietty tarvii sen releen... kannattaa muuten releytellä ne normivalotkin, paranee valoteho kummasti
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
´Nakkisormi wrote:No niin...valojen hankinta sitte siirtyy, sillä emäntä meni ja osti tälläisen philipsin wake up-lampun...no seukkina on mun vuki tuhlailla![]()
Jos uutta sarjaa rupee laittaan niin onko paljoa merkitystä mistä ja minkämerkkisen satsin ostaa vai onko niissä paketeissa samoja hilppeitä? Xenonkaupasta ja piritekiltä olen katellu, mutta ovat toki muutaman kympin kalliimpia sarjoja kun mitä olin ajatellut. Xenonkaupan tuotteilla on vielä plussana valmistajan 3-vuoden takuu.
Eiköhän ne kutakuinkin samoja hilppeitä sisällä.. (Ainakin 4 eri merkkistä settiä ainakin itse laittanut/käyttänyt)
Jotain eroja voi olla johtojen suojauksissa ja kumitiivisteiden malleissa ja pehmeydessä.
Minullakin yksi erittäin halpa sarja sisälsi Boschin teipit, paperit ja leimat, mutta myytiin ihan "pilipalina"
Tuo takuu on kohtuu vaikea määrittely, koska tuota pientä pränttiä on helppo kirjoitella..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
Onkohan kukaan ostanu täältä sarjaa..ei ole ainakaan hinnalla pilattu, 40,99$..dollaria?!
http://www.vvme.com/product/detail-20023.html
Tekis mieli ihan piruillessaan tilata..mutta tuohon hintaan rupee jo miettiin, että onko tuo kusetusta!
täällä ois "samannäköinen" paketti myynnissä 79€, ainakin mitä kuvasta katsoo.
http://www.euro1supply.com/product_info ... cts_id=736
http://www.vvme.com/product/detail-20023.html
Tekis mieli ihan piruillessaan tilata..mutta tuohon hintaan rupee jo miettiin, että onko tuo kusetusta!
täällä ois "samannäköinen" paketti myynnissä 79€, ainakin mitä kuvasta katsoo.
http://www.euro1supply.com/product_info ... cts_id=736
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
itellä tulli ei oikeen uskonu tommostakaan summaa, tai mulla on aina laskussa 10dollaria "sample" mut tulee aina mutinaa, ja postikulut lasketaan yhteen tavaran kans ja siitä vasta tulli ja vero, yks kitti taitaa silti tulla ihan ok jos noi suomeen lähettää, usalaiset ei aina sitä tee, kyl toi hinta voi paikkansa pitää kun postikuluista tulee iso osa noitten hinnasta, ihmeen halpa kyl silti 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksittäinen setti tosiaan voi tulla "puolihuolimattomasti" tullin läpi, mutta ainakin 2 jäi jo kiinni..
60 euron setti mkasaa sitten jo muuta
Tinkii sitten vaikka asennusolusista ja ostaa ihan täältä Suomen kamaralta
60 euron setti mkasaa sitten jo muuta

Tinkii sitten vaikka asennusolusista ja ostaa ihan täältä Suomen kamaralta
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Mulla oli Volvossa tuolta tilatut sarjat lyhyissä ja pitkissä. Yks ballasti hajos heti, mut maksoin 20$ niin toimittivat uuden suoraan. Oisin voinu kyllä postittaa sen rikkinäisen sinne takuuseen mut nopeammin tapahtui noin.Nakkisormi wrote:Onkohan kukaan ostanu täältä sarjaa..ei ole ainakaan hinnalla pilattu, 40,99$..dollaria?!
http://www.vvme.com/product/detail-20023.html
Tekis mieli ihan piruillessaan tilata..mutta tuohon hintaan rupee jo miettiin, että onko tuo kusetusta!
Pelas ainaki mulla hyvin sen 3kk.
Ota huomioon että tuohon hintaa tulee sitten päälle rahdit!
Kesällä maksoi 2sarjaa toimitettuna n.83€, mutta siellä tuntuu olevan erikoinen toi rahtimaksun määräytyminen. Osalla piti maksaa 20$ ylimääräistä kun suomeen lähettäminen maksaa niin paljon, mullekkin oli tullu maksun jälkeen maili että pitää maksaa lisää. Sen jälkeen oli tullu vielä uus maili että kaikki onkin kunnossa ja tavarat lähtee liikkeelle.
Toimitus kesti DHL:llä n.4 työpäivää.
Tuolla X40fin foorumilla "vähä" enemmänki keskustelua aiheesta --> http://www.x40fin.com/index.php?topic=19.810
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
En oikeen googlettamalla löytäny juttuu, että mihin laittaa ballastit tuossa pasuunassa? Kävin tuossa sateessa lampulla tiiraileen niin kuskinpuolelle saan laitettua abs-yksikön ja pissapojan viereen siihen kehikon sisälle, mutta vänkärin puoli näytti noin äkkiseltään aikasen täyteen ahdetulta.
Kysymys kuuluu: Minne olette toisen ballastin laittanu?
Kysymys kuuluu: Minne olette toisen ballastin laittanu?
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ilmanputsarille menevän putken alaosaan parilla ruuvilla. Jää hyvin piiloon.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
Kellään satu olemaan kuvia 3bg:n ballastitoteutuksista, esim 4:lle kappaleelle...?
Kuskin puolellahan ne menee sinne muovikannen alle kehikkoon, mitä vehjettä varten se nyt siellä ikinä onkaan. Mutta apparin puolella on tosiaan aika tiukkaa. Sen irrotettavan imuilmaputken kylkeen ei mielellään alkais laittamaan, juuri sen helpon irrotettavuuden vuoksi. Mutta onko mitä vaihtoehtoja?

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Tul xenoni sarja tilattua ja sitten pitäs ruveta katteleen uusia umpioita niille tuohon 4 golffiin. Viitisen kymmppiä tulee tuli sarjalle hintaa. Kattoo ny mitä kestää. Kaverilla on kyllä kestäneet ihan ok. Paikka mistä tilattu on ebayssä sellainen kuin diane-shop. http://stores.ebay.co.uk/diane-shop
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
Valokytkin lähtee kojiksesta irti kun painaa 0-asennossa sitä namiskuukkelia sisään ja kääntää sen parkeille. Sitten se lähteekin ulos vetämällä. Johtosarjan liitin on katkaisemessa klipseillä kiinni, puristat molemmilta lyhyiltä sivuilta ja vedät liittimen pois paikaltaan. Käännät liittimen toisinpäin ja etsit pinnin 3. Pinnien päälle liittimeen on merkitty jokaisen pinnin numero. Painat kolmospinniä päältä pienellä talttapäämeisselillä, siitä peräpäästä, huomaat kyllä mistä kun saat sen liittimen käsiin. Sitten kun olet painanut liittimen hakasen kasaan, painat samaista pinniä etupuolelta, eli siltä puolelta mikä tulee valokatkasijaa vasten. Nyt pinni tulee helposti ulos.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
Auttakee tolloa mäessä
Miten tuon polttimon saa tuohon umpioon kiinni? pitääkö se alkuperäinen metallikiinnike siihen jotenki vääntää/modata? Joutus sen sivareilla leikkaan että sais ujutettua siihen xenonpolttimon kantaan?
Itse itseäni ohjeistaen...modasin sitä kiinnikettä, eli sivareilla yks sivu auki.

Miten tuon polttimon saa tuohon umpioon kiinni? pitääkö se alkuperäinen metallikiinnike siihen jotenki vääntää/modata? Joutus sen sivareilla leikkaan että sais ujutettua siihen xenonpolttimon kantaan?
Itse itseäni ohjeistaen...modasin sitä kiinnikettä, eli sivareilla yks sivu auki.
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
No niin, eilen saatiin asennettua korkeajännitettä keulille, hyvinhän se sit meni ku se metalliklipsu siihen sujautettiin.
Vielä en ole suunnannut, mutta kukaan vastaantuleva ei ole vielä ainakaan vilkutellu valoja
Vänkärinpuolelta vois vähän nostaa..Pitäs varmaan johtoja niputtaa nätimmin, mutta eihän sinne kukaan katsele 
Vielä en ole suunnannut, mutta kukaan vastaantuleva ei ole vielä ainakaan vilkutellu valoja


Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Toissa päivänä ajelin pitkät pätkät ensimmäistä kertaa pimeällä Passatilla (vaimo käyttää sitä) ja huomasin että valot näyttävät järkyttävän alas. Autossa on alkuperäiset xenonit automaattikorkeudensäädöllä. Pystyykö valoja säätämään manuaalisesti hieman korkeammalle?
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jos se oikeaoppisesti tehdään niin xenonien ohjainlaitteelle täytyisi tehdä samalla perussäätö kun ajovalojen säätöä muutetaan. Mikäli sitä ruuvaillaan ihan muuten vaan niin eihän se tiedä koska ne näyttää suoraan vaikka korkeusanturit olis missä asennossa.
Mikäli ne ihan maahan näyttää niin todennäkösesti autossa on vikaa.
Mikäli ne ihan maahan näyttää niin todennäkösesti autossa on vikaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
^^ Onko Passatissa erilliset ruuvit pitkille ja lyhyille? Jos on niin ei kai siinä sitten ole ongelmaa korkeussäädössä?
Ja toisaalta jos ne ajovalot (=lyhyet) ei nouse liian ylös jos säätö onkin yhteinen niin mitäs se haittaa ettei automatiikka tiedä millä ne valot on kulloinkin. Eihän siitä varsinaisesti tietoa ole koskaan muulloinkaan.
Ja toisaalta jos ne ajovalot (=lyhyet) ei nouse liian ylös jos säätö onkin yhteinen niin mitäs se haittaa ettei automatiikka tiedä millä ne valot on kulloinkin. Eihän siitä varsinaisesti tietoa ole koskaan muulloinkaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ei ne ihan lykäset maahan näytä, mutta kuitenkin liian lähelle mielestäni, vertailukohtana tässä tapauksessa Astra xenoneilla. Mulla ei ole Bi-xenonit ja pitkät näyttäis näyttävän ihan ok. Täytyy niitä lyhkäsiä sitten vaan vähän korottaa.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Xenoneista en nyt ihan varma ole mutta ainakaan halogeeneissä EI OLE säätöä erikseen lyhkäsille ja pitkille.
Niinkuin sanoin, oikeaoppisesti kun asia tehdään niin on perussäätö tehtävä. Voi sen jättää tekemättäkin, en sitten tiedä mitä aiheuttaa. Mutta jos vikamuistissa esim on vika perussäädön puuttumisesta/virheellisyydestä niin eipä toimi automaattinen korkeussäätö. Ite oon vaan tottunut tekemään jotkut asiat niinkuin korjausohjeet käskee. Toiset voi tehdä mitä tykkää ja miten tykkää.
Noihin jälkiasennettaviin orggisxenoneihin kannattaa ottaa huomioon että se tarvii lyhtyjen lisäksi myös ohjainlaitteen ja korkeusanturit etu ja takapäähän ja sähköhän ei kulje ilman johtoja
Niinkuin sanoin, oikeaoppisesti kun asia tehdään niin on perussäätö tehtävä. Voi sen jättää tekemättäkin, en sitten tiedä mitä aiheuttaa. Mutta jos vikamuistissa esim on vika perussäädön puuttumisesta/virheellisyydestä niin eipä toimi automaattinen korkeussäätö. Ite oon vaan tottunut tekemään jotkut asiat niinkuin korjausohjeet käskee. Toiset voi tehdä mitä tykkää ja miten tykkää.
Noihin jälkiasennettaviin orggisxenoneihin kannattaa ottaa huomioon että se tarvii lyhtyjen lisäksi myös ohjainlaitteen ja korkeusanturit etu ja takapäähän ja sähköhän ei kulje ilman johtoja

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Alkuperäiset xenonit pitää laittaa säätömoodiin ennenkuin rupeaa hiplaamaan. Itse säätöhän tapahtuu perinteisesti ruuvarilla kuten halogeeneissäkin. Sitten vain kerrotaan että perussäätö on tehty. Muistaakseni pitkille ei ollut erikseen korkeudensäätöä.
Kyllä minun passatissa säätö toimi vaikka oli herja että perussäätö tekemättä. Madallusjousien laiton jälkeen piti takatunnistinta vähän siirtää ettei maannut kokoajan pohjassa.
Kyllä minun passatissa säätö toimi vaikka oli herja että perussäätö tekemättä. Madallusjousien laiton jälkeen piti takatunnistinta vähän siirtää ettei maannut kokoajan pohjassa.
Hondas are like tampons....every pussy has one
Mitenkäs nuo xenonit laitetaan säätömoodiin? Onnistuuko asia autocomilla vai ainoastaan vag-comilla? Eli mitä minun käytännössä tarvitsee tehdä ennekuin hiplaan säätöä? Autom. korkeudensäätö toimii moitteetta eikä vikamuistissa ole ollut mitään herjaa xenoneista, mutta eipä ole räplättykään.
Neuvot otetan kiitollisena vastaan jotta homma saadaan oikeaoppisesti kuntoon.
Neuvot otetan kiitollisena vastaan jotta homma saadaan oikeaoppisesti kuntoon.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
autocomilla luonaa, just säädin yhdestä hetki sitte
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarviiko autocom jonkin arvon vai antaako se jonkin service vaihtoehdon olessaa kytketty. Mitään numerosarjaa ei varman tarvitse syöttää. Ei pääse testaan kun itse töissä ja auto kotona.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ihan valikoissa on xenon valojen säätö... sieltä antaa ohjeita, ei tarvi mitään nummeroita
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu lähinnä teoretisoin että miten se systeemi häiriintyisi siitä että säädetään kummemmin kertomatta. Mutta siis kaikesta päätellen lampuissa on moottorit + anturit jotka kertoo asentoa ohjaimelle ja jos ohjainta ei nollata/säädetä samalla niin sen mielestä lamput ei toimaa oikein kun niitä on ruuvattu uuteen asentoon.Pasi Häkli wrote:...
Niinkuin sanoin, oikeaoppisesti kun asia tehdään niin on perussäätö tehtävä. Voi sen jättää tekemättäkin, en sitten tiedä mitä aiheuttaa. Mutta jos vikamuistissa esim on vika perussäädön puuttumisesta/virheellisyydestä niin eipä toimi automaattinen korkeussäätö. Ite oon vaan tottunut tekemään jotkut asiat niinkuin korjausohjeet käskee. Toiset voi tehdä mitä tykkää ja miten tykkää....
Sisältäneeköhän orkkisjohtosarja noita Xenonin vaatimia piuhoja vakiona? Tuskin kovin montaa erilaista johtosarjaa golffiinkaan kuitenkaan tehdään, mutta ehkä tossa kuparia jo tulee niin paljon lisää että kannattaa säästää pois.
Insinöörillistä kiinnostusta asioihin.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasaati599
- Posts: 3
- Joined: 4.11.2008 20:01
- Location: Tyrvää (Sastamala 1.1.09)
Muistakaa sitten vaihtaa katsastuksen ajaksi halogeenit paikoillensa, jos ei satu löytymään Umpioista hyväksyntää xenon lampuille...Eli jos umpoissa lukee "HCR" vai mikäseoli, niin ei saa leimalla olla ksenonit paikallansa, vaikkakin antaa kuinka hyvän ja tarkan valokuvion, tulee korjauskehotus kuponkiin heti...nimim. kokemuksesta viisastuneena saa pelätä ratsiaa...
Nii ja 3B pasuunassa saa olla alkuperäsellä korkeurensäädöllä ne xenon polttimot jos on niille hyväksytyt lyhdyt...kun on automalli esitelty ennen 1.10.1998 ja on otettu liikenteeseen ennen 1.10.2000....
Nii ja 3B pasuunassa saa olla alkuperäsellä korkeurensäädöllä ne xenon polttimot jos on niille hyväksytyt lyhdyt...kun on automalli esitelty ennen 1.10.1998 ja on otettu liikenteeseen ennen 1.10.2000....
Passat 3B Variant -99 1.9 PwD (Sapsatti) Pakettiraketti
Golf 3 Variant 1.8CL -94 (Kolohvi) Mamman kauppakassi
Golf 3 Variant 1.8CL -94 (Kolohvi) Mamman kauppakassi
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Varmaankin saa pitkiin laittaa ihan laillisesti xenonit,jos on noi alkuperäiset xenonit lyhkäsissä jo keulalla??Pasaati599 wrote: Nii ja 3B pasuunassa saa olla alkuperäsellä korkeurensäädöllä ne xenon polttimot jos on niille hyväksytyt lyhdyt...kun on automalli esitelty ennen 1.10.1998 ja on otettu liikenteeseen ennen 1.10.2000....
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Mitenkäs muuten kannattaisi asennella xenonit,kun on jo lyhkäsissä xenonit vakiona ??
Sen verran katselin,että lähtee pitkille piuhat suoraan siitä ballastiboxilta.
Uskaltaako siihen sitten laittaa suoraan vaan pitkille hilppeet kiinni vai pitääkö jotain ottaa huomioon ennen asennusta?
Sen verran katselin,että lähtee pitkille piuhat suoraan siitä ballastiboxilta.
Uskaltaako siihen sitten laittaa suoraan vaan pitkille hilppeet kiinni vai pitääkö jotain ottaa huomioon ennen asennusta?
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000