VW Merkkihuollot OULU

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
A.Leskelä

VW Merkkihuollot OULU

Post by A.Leskelä »

Eli onko oulussa muita merkkihuoltoja kuin pörhö itse? Pitäis haldex kytkimen rasvat vaihattaa.
3B Passat Variant 1.9TDI -98
MarkusR

Post by MarkusR »

Kyllähän korjaamoku korjaamo ne vaihtaa. Tarviiko sen olla merkkiliike? Ostaa öljyt ja vaihdattaa jossain korjaamolla edeullisemmin. Kyllähän noista tarvikeliikkeistä saa niihin sopivaa öljyä ja tietääkseni mitä itellä oli toi haldex perä niin eihän siihen ole huoltokirjassa mitään vaihtoväliä. Mitä pörhöltä silloin kyselin niin sanottiin ettei ole vaihtotarvetta, mutta toki aina parempi jos vaihtaa.
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
Pekka H

Post by Pekka H »

VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
A.Leskelä

Post by A.Leskelä »

MarkusR wrote:Kyllähän korjaamoku korjaamo ne vaihtaa. Tarviiko sen olla merkkiliike? Ostaa öljyt ja vaihdattaa jossain korjaamolla edeullisemmin. Kyllähän noista tarvikeliikkeistä saa niihin sopivaa öljyä ja tietääkseni mitä itellä oli toi haldex perä niin eihän siihen ole huoltokirjassa mitään vaihtoväliä. Mitä pörhöltä silloin kyselin niin sanottiin ettei ole vaihtotarvetta, mutta toki aina parempi jos vaihtaa.
Hyvä tuttava on tämmöisessä jokaisenmerkinhuoltoliikkeessä töissä oulussa ja hänellä käytin vaihatuttaan moottoriöljyt, vaihteisto sekä perä mutta haldexin öljyihin heidän täytyi sanoa että vain ja ainoastaan merkkiliike. Kirjaset sanoivat vaihteistä että perän vaihtoväliksi 60tkm ja haldex kytkimen 30tkm. Olikohan jopa ettei semmoista erikoistyökalua löydy heiltä jolla tämän suodattimen vaihto onnistuisi.

Että näin jokaisenmerkinhuolloissa.
Leroy

Post by Leroy »

Pekka H wrote:http://www.suomenautohuolto.fi ainaki on yks.
Tuolla oon itte käyttänyt Passattia. En keksi paikasta moitittavaa. Mulla on sellainen tuntuma, että on pikkasen Pörhöä halvempi kautta linjan (huom!!mutua) ja itse paikassa ei ole niin hektinen tunnelma... :lol:
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
A.Leskelä

Post by A.Leskelä »

Leroy wrote:
Pekka H wrote:http://www.suomenautohuolto.fi ainaki on yks.
Tuolla oon itte käyttänyt Passattia. En keksi paikasta moitittavaa. Mulla on sellainen tuntuma, että on pikkasen Pörhöä halvempi kautta linjan (huom!!mutua) ja itse paikassa ei ole niin hektinen tunnelma... :lol:
OT:

Leroy miten se alusta? Tilasitko? Onko hyvä? :P
Leroy

Post by Leroy »

OT takas: En oo vielä laittanut edes tilaukseen, tuli vähän pientä odottamatonta kiinteistömenoa.... :shock: Kevväämmällä, kevväämmällä... :D
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
makevw

Post by makevw »

Suomenautohuollon hinnnoista voin sen verran sanoa, että ainakin jakopään osat sain yli puolet edullisemmin kuin Pörhöltä.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Ainakin vitosgolffeissa on haldex-öljyn vaihtoväli 60tkm, suodatin ei kuulu vaihtolistalle lainkaan.
Jos omaa autoa huoltaisin niin vaihtaisin kyllä myös tuon suodattimen.

Mutta vitosgolffin haldex on erilainen kuin nelosgolffin. Eihän siitä ainakaan haittaa ole jos ne vaihtaa.
Haldex-öljyn taso tarkastetaan öljyn lämpötilan mukaan, eli siinä tarvii testeriä. Ehkä siksi ei "jokamerkinkorjaamot" sitä suostuneet tekemään...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Jari P

Post by Jari P »

Suomen autohuollosta hyvät kokemukset täältäkin.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
Post Reply