Passat 3BG 1,9TDi intercooler
Passat 3BG 1,9TDi intercooler
Lopputulos on sutiiiii elikkä väntöö tuli lisää ,mutta pitää viel hommata pari parempaa klemmaria ku tahtoo ampua irti letkun...
Passat Variant 3BG 2001 1,9 PD TDi
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Toi mikä mulle tulee on teetetty hybridi, eli kasattu "mittatilaustyönä". Käytettynä satuin löytämään tommosen.
Jos 200 hevoseen ja yli 400Nm pääsis niin olisin tyytyväinen. Ohjelmaa muokataan samalla. Nyt noin 160hv ja noin 380Nm pelkällä ohjelmalla. Ei oo kylläkään penkitetty, mutta testailtu G-Techillä.
Saakeli kun ei oo kauluksia omissa ahtoputkenpätkissä, arveluttaa vähän että kuinka ne siellä pysyy. Klemmarit on kylläkin aika laadukkaan olosia, mitkä terzi hommas mulle aikasemmin.
Jos 200 hevoseen ja yli 400Nm pääsis niin olisin tyytyväinen. Ohjelmaa muokataan samalla. Nyt noin 160hv ja noin 380Nm pelkällä ohjelmalla. Ei oo kylläkään penkitetty, mutta testailtu G-Techillä.
Saakeli kun ei oo kauluksia omissa ahtoputkenpätkissä, arveluttaa vähän että kuinka ne siellä pysyy. Klemmarit on kylläkin aika laadukkaan olosia, mitkä terzi hommas mulle aikasemmin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
En edes kokeilisi, ei tule pysymään. Vai mitä Makevee Tuollainen hybridi on kasattu silleen, että se ei välttämättä tykkää kun ahtoputki irtoaa täysi rähinä päällä.Pasi Häkli kirjoitti:Saakeli kun ei oo kauluksia omissa ahtoputkenpätkissä, arveluttaa vähän että kuinka ne siellä pysyy. Klemmarit on kylläkin aika laadukkaan olosia, mitkä terzi hommas mulle aikasemmin.
Kyllä putket ampuu niin herkkään irti...nimimerkillä kokemusta on ja ISOSTI.
Viimeksi eilen rassasin putkea paikoilleen ja sitten tajusin kuinka ne kannattaisi tehdä ja nyt kestää ainakin ne kohdat mitkä olen korjannut ja muokannut. Tein ilman hitsausta niihin putkiin ne paksunnokset.
Hyvä ettei pamahtanut irti kun 205 1.9gti pösöä nöyryytin
Ja nyt on ahdot taas kohillaan kun vaihdoin MAf-anturin uuteen. Ja hauskaa on..taas vähän aikaa
Viimeksi eilen rassasin putkea paikoilleen ja sitten tajusin kuinka ne kannattaisi tehdä ja nyt kestää ainakin ne kohdat mitkä olen korjannut ja muokannut. Tein ilman hitsausta niihin putkiin ne paksunnokset.
Hyvä ettei pamahtanut irti kun 205 1.9gti pösöä nöyryytin
Ja nyt on ahdot taas kohillaan kun vaihdoin MAf-anturin uuteen. Ja hauskaa on..taas vähän aikaa
Vw T5
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
En mä tiedä, ainakin testilenkillä oli hyvin pysynyt, eikä terzilläkään omassa ollut ongelmia vaikka ahtoja oli pahimmillaan yli 2 kiloa. Terzin kokemuksien mukaan ei olla tarvittu kauluksia ahtoputkissa. Nuo klemmarit on kyllä niin järeät, että luulis pysyvän. Eri asia jos käyttää jotain normaaleja letkuklemmareita(kuten näyttää tässäkin ronin projektissa käytettävän), mitä ei voi edes vetää piukkaan kun ne hajoaa jo ennen kun ne on tarpeeksi kireellä.JukkaA kirjoitti:En edes kokeilisi, ei tule pysymään. Vai mitä Makevee Tuollainen hybridi on kasattu silleen, että se ei välttämättä tykkää kun ahtoputki irtoaa täysi rähinä päällä.
No aika näyttää. Heti jos/kun ekan kerran ampuu irti niin sitten teen ne kaulukset niihin tai käyn hitsauttamassa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Voi johtua myös siitä putken materiaalista kun mulla ne on alumiinia(1 rosteri..kiitos terzin).
Klemmarit on vielä järeämmät kuin monella muulla,sillä minulla ne on kahdella kuusiokolokantaisella ruuvilla,joilla saa putket ruttuun jos haluaa,mutta kun ei kestänyt niin ei..
Ja toivotaan että kestää ilman paksunnoksia.
Nimimerkillä "ei enää ikinä"
Nyt loppu off topic
Klemmarit on vielä järeämmät kuin monella muulla,sillä minulla ne on kahdella kuusiokolokantaisella ruuvilla,joilla saa putket ruttuun jos haluaa,mutta kun ei kestänyt niin ei..
Ja toivotaan että kestää ilman paksunnoksia.
Nimimerkillä "ei enää ikinä"
Nyt loppu off topic
Vw T5
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 29.12.2008 21:23
- Paikkakunta: Tampere
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Voisko joku laittaa YV:tä tai muuten vaan kirjoitella tänne että mistä olette nuo coolerit, putket ja silikonit ostaneet ja tarkka lista tarvittavista tavaroista olis hyvä kanssa. Itsellä suunnitelmissa samanlaista projektia mutta ei viittis soitellen lähteä sotaan kun kuitenkin moni noita isompia after market coolereita on asennellut.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Tero Häkli
- Viestit: 1726
- Liittynyt: 23.5.2006 2:24
- Paikkakunta: Nakkila
- Viesti:
kysele vaikka mihin hintaan saat ton kuulerin niin voin kysästäkans, itekin ihan ok hintaan niitä saan... pasillekkin tuli mun kautta =) ja monelle muullekkin, mutta en niin hyvään hintaan saa enään mitä aikoinaan sain.
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Viestit: 1726
- Liittynyt: 23.5.2006 2:24
- Paikkakunta: Nakkila
- Viesti:
mimmonen paketti ? muistakko mimmosia osia kuulu ? kuuleri (600x300) muistaakseni oli omaa kautta joku 120-130€, muita osia en muista... jaa tuala alussa olikin kuva mimmosia kikkareita =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Mulle tuli välijäähdytin tuolta http://www.nettivaraosa.com/702825
Isoimman ostin ja kaveri lupas vaihtaa pienempään jos ei saa mahtumaan. Jyväskylässä on kuitenkin yks tyyppi mallaillut vastaavaa ilmastoidun 3B Passatin keulalle ja sen pitäis kuulemma sopia kun puskurin kiinnikepalkkia tms. vähän muokkaa.
Isoimman ostin ja kaveri lupas vaihtaa pienempään jos ei saa mahtumaan. Jyväskylässä on kuitenkin yks tyyppi mallaillut vastaavaa ilmastoidun 3B Passatin keulalle ja sen pitäis kuulemma sopia kun puskurin kiinnikepalkkia tms. vähän muokkaa.
Otinpa kesäloman kunniaksi Passatin talliin ja täys tohina päälle (onhan tässä pari kesää suunniteltu), eli Miccolta hommattu fooni paikalleen ja Terolta kiinancooleri keulalle.
Sehän on näköjään pirunmoinen homma, pakoputken kiinnitys turbolle uusiksi oli suht nätti juttu, turbon istutus konehuoneeseen sitten jo vaati muutoksia. Oletteko laitelleet turbon alapuolella oleva tukiraudan paikallaan vai pysyykö pelkästään pakosarjan varassa?
Sitten se cuuleri ja putket. Putket kaikki uusiksi, tein 63,5mm rosterimutkista hitsailemalla, entinen cuuleri sai väistyä ja sen tuomasta aukosta nostin putken ylös. Putken sai liitettyä nätisti alkuperäiseen kun hitsasin alkuperäisen putken naaraspuoleisen osan rosteriin kiinni ja tökkäsin kumiputkeen kiinni. Turbon puoleinen pääty vielä kesken, mutta meinasin nostaa siitä ilmastointiputkien yläpuolelta ja pikkusyylärin (vai mikä se on) alapuolelta suoraan turbolle, vaatii näköjään silihooni liitoksia jotta saa purettua tarvittaessa. Silihoonit pitää tilata eripuolelta Suomea.
Eipä tee mieli aivan heti alkaa tuollaiseen projektiin.
Sehän on näköjään pirunmoinen homma, pakoputken kiinnitys turbolle uusiksi oli suht nätti juttu, turbon istutus konehuoneeseen sitten jo vaati muutoksia. Oletteko laitelleet turbon alapuolella oleva tukiraudan paikallaan vai pysyykö pelkästään pakosarjan varassa?
Sitten se cuuleri ja putket. Putket kaikki uusiksi, tein 63,5mm rosterimutkista hitsailemalla, entinen cuuleri sai väistyä ja sen tuomasta aukosta nostin putken ylös. Putken sai liitettyä nätisti alkuperäiseen kun hitsasin alkuperäisen putken naaraspuoleisen osan rosteriin kiinni ja tökkäsin kumiputkeen kiinni. Turbon puoleinen pääty vielä kesken, mutta meinasin nostaa siitä ilmastointiputkien yläpuolelta ja pikkusyylärin (vai mikä se on) alapuolelta suoraan turbolle, vaatii näköjään silihooni liitoksia jotta saa purettua tarvittaessa. Silihoonit pitää tilata eripuolelta Suomea.
Eipä tee mieli aivan heti alkaa tuollaiseen projektiin.
Passat Variant TDI, AVF -01
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila