Passat 3C V6, iskarit sökönä ?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
AeroR
Posts: 6
Joined: 1.2.2009 19:21

Passat 3C V6, iskarit sökönä ?

Post by AeroR »

Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia, eli kun nautiskelee hieman reippaammin kevätkunnossa olevalla pikkutiellä niin etupään roikeläpät raapii asvalttiin. Pitääkö ottaa puukolla pari senttiä pois vai laittaiskos uudet iskarit.
Onko kokemuksia mitkä olis parhaat, Koni, Bilstein vai joku muu ?
Jousetkin vois tietysti vaihtaa jäykempiin, mutta en halua yhtään madaltaa autoa, koska nytkin jo pohja raapii.

Vielä toinenkin kokemus, eli motarilla sivutuulessa pitää kokoajan ajaa, koska mutkii ja vetelee, normaalia ?
AeroR
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Kuraläppien raapiminen asfalttiin on ihan normaalia. Mattoveitsellä vaan turhat pois.

Jos iskarit ja jouset haluaa laittaa, niin katsastapa kw:n street comfort sarja.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Tosta kuraläppien raapimisesta oli joskus juttua TM:ssakin, ihmettelivät mikä ääni kuuluu kun vähänki kanttailee :) Eli perussettiä.
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Eli kanttailua vain, että läpät kuluu ja sit ei enään raavi maata :wink:
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Ihan normisettiä, joka helevetin rotwallin reunalla kuuluu raaps. Ja pientä rallipätkää jos vetää ni raaps kuuluu taas, mutta ei ne läpät kyllä kulumalla pienene. Isäntä on omastaan rälläkällä pienentäny ni tuli ainaki suorat..
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ja ei muuten auta iskarit siihen että mutkassa painuu kulma alas, kyllä se on jousi mikä autossa kuorman kantaa ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
AeroR
Posts: 6
Joined: 1.2.2009 19:21

Post by AeroR »

Näinkö epäilet, tiedän kokemuksesta että auttaa.
Jousi on se joka kantaa kuorman ja iskari vaimentaa liikkeet.
Iskareissa on periaatteessa neljä erillaista toimintaa. Hitaan ja nopean liikkeen vaimennus sisään- ja ulosjoustossa.
Esim. kelkassa ja mp:ssa noita kaikkia voidaan säätää tai shimmittää erikseen.

Luulin erehtyväni, mutta olinkin väärässä.

No, joka tapauksessa, jos haluan alustan toimivan ok, joudun myös vaihtamaan jouset, mutta en ainakaan vielä ole löytänyt vakiomittaisia jäykempiä jousia. En halua pudottaa auton alustaa, nytkin jo liian matala.

AeroR
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ehkä vähän kärjistetysti ilmaisin, mutta tosiasia kyllä on: iskari ei pidä kuormaa yhtään, sehän painuu pohjaan jos painoa on päällä. Jäykempi iskari hitaammin kuin pehmeä. Tottakai mutkillussa se kuorma ei ole kovin pitkäkestoista useinkaan ja jousi on apuna, eli iskari tietysti hidastaa jousituksen liikettä, totta.
Voisi summata asian niin että mutkittelussa paras on kun vaihtaa jähmeämmät iskarit ja jäykemmät jouset.

Edittiä, vähän tarkennusta että tulee asia esille.
Last edited by AjH on 16.5.2009 21:47, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Ja jäykemmät vakaajat.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Post Reply