Osaiskohan joku sanoa, että mikä vaivaa T4 2.5tdi (acv) -97 portterin vaihteensiirtoa. Välillä toimii tosi kevyesti eikä mitään ongelmia, sitten saattaa yhtäkkiä esim taajama-ajossa keppi mennä jäykäksi käyttää ja kauhee narina kuuluu vaihteensiirrosta. Voitelutin yhdellä asentajalla vaihteensiirron ja hän kyllä kertoi että varmasti on joka paikassa mihin vain voi laittaa. No ehkä oli vähän aikaa parempi mutta nyt tuntuu välillä ihan mahdottomalle.
Esim. eilen kun tulin kotiin niin mahdoton narina, ajoin auton pukille että voidellaan paikat. No emäntä hiipi kotiin senverran myöhään, että ei enää viitsitty mennä yöllä sitä voitelemaan ja sitten tänä aamuna menin kokeilemaan, että vieläkö narisee niin sehän toimi taas tosi hyvin. Mikä helvata siellä oikein on?
Oikeestaan ongelmat alkoi noin puolivuotta sitten kun vaihdatin vaihteistoöljyt, voiko väärät vaihteistoöljyt tehdä tommosta vai onko vain sattumaa? Kaveri kyllä vakuutti että on oikeet öljyt tohon mutta kun en merkkiä muista niin mahdoton sanoa. En meinaan voi varmuudella sanoa että mistä kohtaa se narisee.
VW transporter 2.5tdi-97, Passat 2.0tdi-04 sekä Octavia Scout 2.0 tdi-08
vaihteistoöljy vaikuttaa vaihteensiirtäjien toimintaan/herkyyteen laatikon sisällä eli voi johtua öljystä,mut kannattaa tarkistaa siirtäjä kepin alapäästä ja kepin suojapussin alta
Kun itsekin mietin tuota että mistä se narina tulee niin taitaa jäädä ainoiksi vaihtoehdoiksi joko lootan sisus tai sitten sen suojapussin alus. Lähteekö tuo suojajuttu irti ilman että täytyy lattiamatto poistaa? Ihmetyttää vaan se kun välillä on tosi herkkä ja välillä jumii ihan kunnolla. Eli onko siinä mahdollista että joku pusla olisi kulunut jotenkin soikeaksi jolloin aina välillä se olisi väärässä asennossa ja jumittaisi. Kun kurkin tuonne alle niin siellä näytti jokapaikka olevan ihan hyvässä öljyssä ja tänään mitä ajoin niin toimi ihan ok.
VW transporter 2.5tdi-97, Passat 2.0tdi-04 sekä Octavia Scout 2.0 tdi-08
Mun autossa oli kans jäykkä keppi ja kauhealla narinalla meni vaihteet päälle . Kunnon rasvaus vaihteensiirtoniveliin auttoi .Nyt on pelannut toista vuotta vaihteet kuin ajatus .
Karhua wrote:...Välillä toimii tosi kevyesti eikä mitään ongelmia, sitten saattaa yhtäkkiä esim taajama-ajossa keppi mennä jäykäksi käyttää...
Jaahans ...
Tämä on siis aika yleistä näissä !?
Omassa kotterossa samaa "vikaa", vain tuo narina puuttuu. Emännän Caravellessa on taas ihan nautinto heitellä vaihteita,
ne kun vaan napsahtaa kohilleen.
Kun vain ehtis/viitsis jossain kohtaa rasvailla noita vivustoja.
Karhua wrote:Voitelutin yhdellä asentajalla vaihteensiirron ja hän kyllä kertoi että varmasti on joka paikassa mihin vain voi laittaa. No ehkä oli vähän aikaa parempi mutta nyt tuntuu välillä ihan mahdottomalle.
Nii´i, vähän vaan kyllä alan epäillä, että sinne ihan kepin juureen ei sitä rasvaa saa jokapaikkaan muuten kuin sen suojuksen irroittamalla ja sit ylhäältäpäin. Kun vain nuo kelit antas perix niin kehtais tuonne pukille tuon auton ohjastaa. Tosin ei se nyt ole taas yhtään juminutkaan. Sehän minua ihmetyttääkin kun se aina yhtäkkiä lyö sen jumin päälle.
VW transporter 2.5tdi-97, Passat 2.0tdi-04 sekä Octavia Scout 2.0 tdi-08
Tuolla on juttua vaihteensirtäjän remppaamisesta. Vaihdatin kuukausi sitten laatikkoon uudet öljyt, millä oli hyvin positiivinen vaikutus vaihteensiirtoon ja osin myös kulutukseen.