Passat 3BG jäähdyttäjän tuuletin
Passat 3BG jäähdyttäjän tuuletin
Kertokaas viisaammat kuinka toimii jäähdyttäjän puhaltimen visko. Nyt helteillä passat kärsiny hiukan lämmöstä tahtoo nousta 110-120 asteeseen veden lämpö. Neste näyttäisi kiertävän ja sähkönen flekti lähtee päälle oikein. Mutta moniurahihnan pyörittämä viskolla oleva tuuletin näyttäis pyörivän vain pelkästään ajoviimasta johtuen. Eli kuinka sen tulisi toimia?
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Prkl... Niinhän siinä sitten kävi että oli vesipumpun ratas irronnut akselilta. Siitä johtuen lämmöt nuosi ku ei nestehet liikkuneet oikein. Oli ilmeisesti 120 tkm:n jakopää huollossa laitettu 1.6 bensiini koneen vesipumppu. On muoviratas ratas pensa koneen pumpussa ku dieselissä taas messinki tai yleensäkin joku metalliseos ratas. Ei muuten oltu tehty ko. huoltoa MERKKIliikkeessä. Kiitos nyrkkipaja. Siinä sitten tuli n. 600 euron ylimääräinen meno.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Okei... kyseessä o n tietämättömyys... kun menen uskomaan valtuutetun Skoda huollon asentajan kommentteja... käyttävät ilmeisesti tarvike pumppuja. pörhöllä kertoivat mulle eilen, että orkkis on muovi pyörällä ja tarvike seos pyörällä.. anteeksi arvon herra häkli ja muutkin asiantuntevat volkkari ihmiset... jos kävin syyttelemään
ja täs ei kuitenkaan puhuttu nimillä...

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Vanhahko aihe, mutta sopii topikkiin..
Mites tuon viskon pitäsi pelata?
Eilen ihmettelin kun pellinalta kuului hirveä humina ja sähköpuhallin töhötti täysillä, mutta toinen, se hihnavetoinen puhallin, pyöri suunnilleen tuulenmukana. Kierroksia antamalla ei hihnavetoisen nopeuteen tullut muutosta. Moottori sammuksissa hihnavetoinen pyöri käsin koestettaessa vapaasti ilman takerteluja. Moottorin lämmöt oli tasan 90.
Mites tuon viskon pitäsi pelata?
Eilen ihmettelin kun pellinalta kuului hirveä humina ja sähköpuhallin töhötti täysillä, mutta toinen, se hihnavetoinen puhallin, pyöri suunnilleen tuulenmukana. Kierroksia antamalla ei hihnavetoisen nopeuteen tullut muutosta. Moottori sammuksissa hihnavetoinen pyöri käsin koestettaessa vapaasti ilman takerteluja. Moottorin lämmöt oli tasan 90.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Senhän pitäisi kaiten nimensä mukaisesti viskoosisesti ottaa vauhtia kun viskoaine lämpiää. Oma mielikuva aiheesta on kyllä se että visko pyörii aina "kiinteästi", jopa talvella. Tietysti sitä ropellin kierrosnopeutta ei mistään näe että voi olla että nopeus on käytännössä kylmällä kelillä aika pieni verrattuna kesäkuumaan.
Romareilta näitä viskoja varmaan saa haettua ihan kohtuu hintaan, hyvähän sen olisi toimia ettei ole pelkän sähköflektin varassa. Omassa ei sähköflekti juurikaan töitä tee paitsi pitkässä jonoajossa tai parkkityhjäkäynnillä hetkittäin.
Romareilta näitä viskoja varmaan saa haettua ihan kohtuu hintaan, hyvähän sen olisi toimia ettei ole pelkän sähköflektin varassa. Omassa ei sähköflekti juurikaan töitä tee paitsi pitkässä jonoajossa tai parkkityhjäkäynnillä hetkittäin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.