Xenon keskustelua
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
oikeen kunnollista sarjaa saa jo kuulemma can-väyläsii mikkä tosiaan pelaa ihan kaikissa mut maksaa yli tuplaten...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sarja on mielestäni aivan sama, kuin aikaisemminkin. Ainakin ballastit ovat täsmälleen saman näköiset. Ja nuo hinnat tippuivat ja mainos tekstit muuttuivat jo ensimmäisen tilauksen aikana, ja varasto määrät olivat samat kuin vanhoilla sarjoilla...Nyt näköjään Piritekin sarjojen hinnat ovat tippuneet.
Ja samalla mainospuheista on hävinnyt tekstit jossa sarjan luvataan toimivan uudemmissa autoissa ilman mitään rele-/vastussarjoja Eli ilmeisesti nämä halvemmat sarjat eivät toimi esim. 3C passatissa suoraan.
Kannattaa varmistaa toimivuus jos tuolta nyt tilaa.
Hyvää palvelua oli Piritek:illä, hyvittivät kesken tilausta muuttuneen hinnankin jälkikäteen takaisin

Tilasin itse alkuperäiset lähivalopolttimon kiinnikkeet, joista muokkaan xenoneille sopivat. En saanut noita peltikiinnikkeitä toimimaan millään, vaikka Piritekiltä sanoivat että noilla on 3C Passattiin sarjoja asennettu... Perjantaina selviää että pelaako sarja puolikkaissa, toivottavasti toimii, koska tilasin yhdelle tutullekkin 3C Passattiin sarjan samallaKuinkas T.Kiviharju onnistuit noiden kiinnikkeiden kanssa, kun edellisessä viestissä ihmettelit niiden toimintaa.
Olen kokeillut niitä muovisia VW adaptereita, mutta ei sopineet, noita peltisiä H7 kiinnikkeitä en ole vielä kokeillut

Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
No nyt se kiinnike ongelma selvisi. Mulla on Passatissa Valeon umpiot, joissa on täysin erilaiset kiinnikkeet kun Hellan umpioissa, joihin nuo Piritekin kiinnikkeet on suunniteltu. Ja tietenkään ei Valeoihin saa mitään varaosia, vaan olisi ostettava koko umpiot
No täytyy vaan muokata noista omista kiinnikkeistä sopivat...

No täytyy vaan muokata noista omista kiinnikkeistä sopivat...
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Yksinpuheluksi menee
Toimiihan ne xenonit lähivaloissakin, ei ole mitään ongelmia. Ei edes tarvi laittaa parkkeja päälle startatessa
Puolen tunnin homma oli asennuksessa, kun joutui kiinnikkeet muokkaamaan sopiviksi...

Toimiihan ne xenonit lähivaloissakin, ei ole mitään ongelmia. Ei edes tarvi laittaa parkkeja päälle startatessa

Puolen tunnin homma oli asennuksessa, kun joutui kiinnikkeet muokkaamaan sopiviksi...
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Kuinkas 3bg puskurin ja umpiot saisi nopsaan pois? Ajattelin vaan, kun laitoin halogeeni pitkien tilalle 5000K xenonit, niin nyt tarvis vaihtaa noi alkuperäiset lähivalo polttimot uusiin
Huomaa hyvin, että on valoteho hiipunut kun vertaa uusien valoon. Onko kenelläkään tietoa mikä on alkuperäisten värilämpötila? Onko se 4000K vai mikä?

Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Voisi olla värilämpö tuo 4000 K. Mitenkäs aiheuttaako jälkiasennus xenonien ballastit radioon kuuluvuuteen häiriöitä itsellä on 2 kpl GT HID 50 W ballasteja autossa ja kun pistää päälle niin radio suhisee hetken ja kun xenon polttimot ovat syttyneet niin radion kuuluvuus pysyy heikkona(ilman xenoneita radio kuuluu erittäin hyvin).
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kyllä ne semmosta tekee, ferriiteillä esim saa aika hyvin pois
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Osaakos kukaan sanoa, miksi pitkät laittaessa päälle kuskin puolen xenon sammuu hetken päästä, mutta ottamalla ptkät pois ja laittamalla päälle toimii normaalisti? Ballasteja koitin puolelta toiselle vaihtaa, mutta aina se kuskin puoli sammu.
Polttimoja en kyllä kokeillu vaihtaa, kun ne olin jo kerinny änkeemään paikalleen
Mutta ei kait polttimo noin tee?
Polttimoja en kyllä kokeillu vaihtaa, kun ne olin jo kerinny änkeemään paikalleen

Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
onko sulla releytettynä ne ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tuntus et vaikuttaa vähä joka välis
parhaiten tainnu vaikuttaa kun laittaa ballastilta polttimolle lähtevään johtoon heti ballastin viereen, mut kokeilemalla =)

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaverilla oli samaa vikaa opelissa. syy oli virran vähyys syttymisen hetkelläMika Viinikka wrote:Osaakos kukaan sanoa, miksi pitkät laittaessa päälle kuskin puolen xenon sammuu hetken päästä, mutta ottamalla ptkät pois ja laittamalla päälle toimii normaalisti? Ballasteja koitin puolelta toiselle vaihtaa, mutta aina se kuskin puoli sammu.
Polttimoja en kyllä kokeillu vaihtaa, kun ne olin jo kerinny änkeemään paikalleenMutta ei kait polttimo noin tee?

- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
yleensä juu virran vähyys, tai huono maa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
itelle tulee niitä josain vaihees... tai riippuu mikä on kohtuuhinta 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Eipä juuri. Releellä sitä virtaa saa lisää. Kato vaikka tuosta releen kytkentä http://i105.photobucket.com/albums/m226/DJDH/photo4.jpg Tietty laitat molemmille lähivaloille oman releen ja sulakkeen. Ei sitten sammu molemmat lähivalot yhdellä kerralla 

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Laitoitko pelkkiin lyhkäsiin, vai molempiin? Ja millasia viritelmiä piti rakennella? Itellä 2 settiä on ootellu paikallee laittoa jo muutaman kuukauden...teppis wrote:Vihdoin on kesonit kiinne ja hyvä tuli.Joutu pikkaisen tekemään omin suunnitelmia ja toteutuksia, mutta ilman minkään rikkomista ja johtojen katkaisua sain tehtyä!

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Pelkkiin lyhkäsiin laitoin ja kesti hetken ennenkuin keksin paikat.Apparin puolella ilmanotto suulakkeen alle ruuveilla ja kuskin puolella sen raudan toisella puolelle ruuveilla, missä on normivalojen liitimet kiinni, tulee esiin kun ottaa muovipeitteen pois!(tein sovitepalan metallista kun ei muuten olisi saanut tiukkaan).Voin laittaa kuvia jossakin vaiheessa kun kerkiän ottamaan.Micco wrote:Laitoitko pelkkiin lyhkäsiin, vai molempiin? Ja millasia viritelmiä piti rakennella? Itellä 2 settiä on ootellu paikallee laittoa jo muutaman kuukauden...teppis wrote:Vihdoin on kesonit kiinne ja hyvä tuli.Joutu pikkaisen tekemään omin suunnitelmia ja toteutuksia, mutta ilman minkään rikkomista ja johtojen katkaisua sain tehtyä!Mihin laitoit ballastin/ballastit kuskin puolella?
-03 Tdi Pwd4motion
Kuopiossa paikallinen "romukauppa" (puuilo) myy xenonsettiä (H1,H3,H7) 69 euroon, että alkaapi olla jo hinnat sielläpäin, missä pitäisikin..Keskitalo wrote:Tässä just koitan metsästää h1 xenoneita 6000k jostain kuhtuu hintaan, mut ei oikeen tunnu löytyvän
Mutta ei ole tuo 6000K oikein hyvä sävy näkyvyyden kannalta

(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Mahtaakohan orginaali ballastille esim Passat / A6 (jne) olla korvaajaa. Alkuperäinen maksaa ohjehinnaltaan 482e ovh (4Z7941471). Hellalla on tarjota, mutta esim sovittamani malli ei sopinut A6:ssa paikalleen, lampun kanta siinä liian iso, eli tausmuovit eivät mene paikalleen.
Onko joku onnistuneesti löytänyt ja asentanut?
Onko joku onnistuneesti löytänyt ja asentanut?
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Q-asemalla käytetty ja K1-asemalla alustan muutoskatsastuksessa. Ihan normi gti:n umpiot ovat paikoillaan, joissa siis lyhkäsissä oli xenonsetti paikoillaan..Ville.P wrote:Käytitkö millä konttorilla ja onko sulla linssiumpiot?kotka wrote:Golf katsastettu jälkiasennus xenoneilla, kun en muistanut ottaa pois..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Ok, mulla G4 menossa huomenna Quutamolle xenoneilla ja Hellan linssivaloilla. Pitää kattoo miten käypi...kotka wrote:Q-asemalla käytetty ja K1-asemalla alustan muutoskatsastuksessa. Ihan normi gti:n umpiot ovat paikoillaan, joissa siis lyhkäsissä oli xenonsetti paikoillaan..Ville.P wrote:Käytitkö millä konttorilla ja onko sulla linssiumpiot?kotka wrote:Golf katsastettu jälkiasennus xenoneilla, kun en muistanut ottaa pois..

A4 B8 3.0TDIQA CCWA -09
ex.G4 ALH -01
ex.G4 ALH -01
Suunnitelmissa ollut hommata nelos golffiin xenonit, mutta arveluttaa mitä ne tykkää ajovaloautomatiikasta? En ole ajatellut ruveta kääntelemään joka käynnistyksen yhteydessä valoja parkeille ja takasin. Miten olette toimineen noiden kanssa.
Ja haulla yritin hakea mutten oikeen löytäny ratkaisua.
Ja haulla yritin hakea mutten oikeen löytäny ratkaisua.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Passatissa ainakin riitti yhden pinin taitto valokatkaisijan takaa poistamaan ajovaloautomatiikan. Sit ei haittaa vaikka käynnistäis auton ilman varsinaisia valoja, parkit vaan palaa. Nopeesti oppii myös laittamaan valot kunnolla päälle.. 

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Tänään selvis vihdoin mikä noita Passatin alkuperäisiä Bixenoneita vaivas.
Vikahan oli että kuoppaan ajaessa hantin puolen xenon sammui. Lisäksi se ei aina valokatkaisijasta käännettäessä syttynyt vaan katkaisijaa joutui useita kertoja roplaamaan päälle, pois, päälle. Todella ärsyttävä vika oli kyseessä.
Tänään sain aikaiseksi vaihtaa ballastit umpioiden kesken ja vikahan hyppäs heti toiseen umpioon, eli ballasti ilmesesti mennyt. Siihenhän tuo vahvasti viittaa.
No kerrankin kävi hyvä tuuri ja huomasin että myyntipalstalla oli alkuperäiset Bixenon umpiot polttimoilla ja ballasteilla myynnissä niin siitä nopeasti sitten tein kaupat.
Marmoritiskillä tuo alkuperäinen ballasti maksaa about 420€/kpl ja nyt sain umpiot, polttimot ja ballastit halvemmalla mitä maksaa marmoritiskillä yks uusi ballasti.
No nyt odotellaan matkahuollosta pakettia että päästäisiin korjauspuuhiin ja saataisiin valot pelittämään.
Vikahan oli että kuoppaan ajaessa hantin puolen xenon sammui. Lisäksi se ei aina valokatkaisijasta käännettäessä syttynyt vaan katkaisijaa joutui useita kertoja roplaamaan päälle, pois, päälle. Todella ärsyttävä vika oli kyseessä.
Tänään sain aikaiseksi vaihtaa ballastit umpioiden kesken ja vikahan hyppäs heti toiseen umpioon, eli ballasti ilmesesti mennyt. Siihenhän tuo vahvasti viittaa.
No kerrankin kävi hyvä tuuri ja huomasin että myyntipalstalla oli alkuperäiset Bixenon umpiot polttimoilla ja ballasteilla myynnissä niin siitä nopeasti sitten tein kaupat.
Marmoritiskillä tuo alkuperäinen ballasti maksaa about 420€/kpl ja nyt sain umpiot, polttimot ja ballastit halvemmalla mitä maksaa marmoritiskillä yks uusi ballasti.
No nyt odotellaan matkahuollosta pakettia että päästäisiin korjauspuuhiin ja saataisiin valot pelittämään.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Sopiskos tuota kurkata sinne sun pellin alle et mitenkä ne laitoit?Pasi Häkli wrote:Yks vaihtoehto on ajovaloautomatiikan poisto, luulisi että sekin jotenkin onnistuisi.
Mulla on passatissa kans jälkiasennusxenonit, eikä onneksi ole automatiikkaa.
Totesin tänään että sumarit on kirkkaammat kun ajovalot ni haluu kanssa

VW Passat Variant 1.9 TDI -03
Tuli taas päästettyä kirosanoja naapureillekin asti kun kirosin nuo ajovalot tuossa niin jos joku vois valaista että mitä pitäisi tilata ja asentaa jos vaihtais tuohon paskattiin xenonit keulille lailliset tai vähemmän lailliset kun niitä ajovalonpesureita ei ole?
Tuosta aikaisemmin mainusta dot-hyväksynnästä ei tietoa.
Tuosta aikaisemmin mainusta dot-hyväksynnästä ei tietoa.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
http://www.piritek.com/product_catalog.php?c=29
Tilasin tuolta passattiin viime syksynä, hyvin ovat pelanneet. Omaan passattiin tarvii nimenomaa sen can-väylässä toimivan sarjan. Eikä noi oo mitenkään pöllön hintasia.
Tilasin tuolta passattiin viime syksynä, hyvin ovat pelanneet. Omaan passattiin tarvii nimenomaa sen can-väylässä toimivan sarjan. Eikä noi oo mitenkään pöllön hintasia.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Laillisesti tarviit pesurit, automaattisen korkeudensäädön ja hyväksytyt umpiot.
Ei-laillisesti yv:n Terolle tai jostain muualta valot
Ei-laillisesti yv:n Terolle tai jostain muualta valot

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Eipä siinä paljon näkemistä olenarri wrote:Sopiskos tuota kurkata sinne sun pellin alle et mitenkä ne laitoit?
Totesin tänään että sumarit on kirkkaammat kun ajovalot ni haluu kanssa

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Matias Suominen
- Posts: 92
- Joined: 19.6.2007 22:01
- Location: Forssa
Hellan umpiot on aina Hellan umpiot, hintavat mutta laadukkaat.
FK Automotiven umpioissa lähes tulkoon aina jotain vikaa, esim. korkeudensäätönuppi irtoaa kolostaan, vesi tulvii sisään ellei itse tiivistä ennen paikalle laittoa, eivät tahdo istua kunnolla paikoilleen, lampun sisus tärisee joten valokuvio vatkaa kivasti, näkyvyys todella heikko en tiä mihin ne kadottaa kaiken valon. Nämä siis omia kokemuksia kahdista eri umpioista...
Mutta onhan noita vaikka minkälaisia tuikkuja, mitkä vaan omaa silmää miellyttää. Lampun kanta taitaa aina olla sama oli valmistaja sitte mikä tahansa. Ainaki Passattien kohalla oon huomannu tämän.
Tuola on aika kattava valikoima ja palvelu pelas ainaki mun kohalla.
http://www.modificars.fi/product_catalog.php?c=505
Laita galleriaan kuvia uudesta autosta niin tietää vähä minkämoiset tuikut siihen vois sopia.
FK Automotiven umpioissa lähes tulkoon aina jotain vikaa, esim. korkeudensäätönuppi irtoaa kolostaan, vesi tulvii sisään ellei itse tiivistä ennen paikalle laittoa, eivät tahdo istua kunnolla paikoilleen, lampun sisus tärisee joten valokuvio vatkaa kivasti, näkyvyys todella heikko en tiä mihin ne kadottaa kaiken valon. Nämä siis omia kokemuksia kahdista eri umpioista...
Mutta onhan noita vaikka minkälaisia tuikkuja, mitkä vaan omaa silmää miellyttää. Lampun kanta taitaa aina olla sama oli valmistaja sitte mikä tahansa. Ainaki Passattien kohalla oon huomannu tämän.
Tuola on aika kattava valikoima ja palvelu pelas ainaki mun kohalla.
http://www.modificars.fi/product_catalog.php?c=505
Laita galleriaan kuvia uudesta autosta niin tietää vähä minkämoiset tuikut siihen vois sopia.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Joskus joku kyseli että miksi alkuperäsiä kaasupurkausvaloja säätäessä pitää testerillä aktivoida säätötila. Eilen sain siihen vastauksen. Se liittyy pelkästään siihen jos valojen korkeussäätöön tulee vika, jolloin ajovalot palautuu "nollatasoon". Siinä valojen säädön aikana kun testerillä on aktivoitu se säätötila, se tallentaa myös sen auton asennon "nollatilan", eli sen tiedon minkä etu- ja takapäässä olevat korkeusanturit antaa.
Eli jos valot säädetään ilman testeriä niin vikatilanteen yllättäessä valot sojottaa johonkin aivan muualle mihin pitäisi.
Jos ei vikaa koskaan tule niin se on ihan sama miten ne säätää
Eli jos valot säädetään ilman testeriä niin vikatilanteen yllättäessä valot sojottaa johonkin aivan muualle mihin pitäisi.
Jos ei vikaa koskaan tule niin se on ihan sama miten ne säätää

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Alkanu toinen polttimo räpsymään, luulin ensin et umpio huonosti kiinni mut ei oo siitä. Apparin puoli siis silleen "tärisee", ku käynnistää auton ni ensin on ihan kunnossa, jossai vaiheessa alkaa, ja kerran huomasin et hetken auton sammuttamisen jälkeen taas tasaantu normaaliks. Xenonit ollu kiinni reilu vuoden, joko menee polttimo? Ballastin maadotin, ei vaikutusta, samoin kävin liittimet läpi, ei mitään..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ei tykkää, mutta sen päivävaloautomatiikan saa puolessa minuutissa pois 

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Juu sen tiedän.. Mut olis vaan kiva jos olis automatiikka, kattoo nyt.. Pitääkö sieltä valokatkaisijan takaa joku johto pistää poikki vai miten?Sami Jalonen wrote:Ei tykkää, mutta sen päivävaloautomatiikan saa puolessa minuutissa pois
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ei tuu tarpeeks virtaa, joten xenonit ei toimi päivävaloasennossa. Johto katkasta, tai pinni taivuttaa/teipata.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Mulla tulee virta releiden kautta ballasteille ja releet saa herätteen valokatkasijalta. Vedin katkasijalta erillisen johdon ja jokainen ballasti on oman releen takana. Eipä ole juurikaan virtahuolia ja ballastien kulutus on laskenut yhteen/vuosi. Ennen meni 3-4kpl/vuosi 

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual