Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
juky2200
Posts: 12
Joined: 11.9.2006 19:02
Location: kajaani
Contact:

Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..

Post by juky2200 »

Käyn maanantaina hakemassa liikkeestä ko. Saksan tuonti Passatin, johon täytyy hankkia seuraavat varusteet:
* Lohko/letkulämmitin + sisäpistoke (mistä saan tietää Defan oikean mallin, kun paikallisella AD huoltamolla kysyttiin Rek. nro:ta, eikä mulla ole sitä vielä antaa..)
* Täytyy kurkistaa moottoritilaan, että tarvitseeko tehdä huohottimen lämmittime(n/t) --> Tämä auto on ollut pohjois Saksassa istuinlämmittimistä ja alumiiniosien lievästä hapettumisesta päätellen..
* Vetokoukun ja johtosarjan ajattelin tilata Saksasta ja asentaa ne pl. johtojen kytkentä autoon..

Mistä saan tietää, onko ko. auto hiukkassuodattimella varustettu vai ilman?

Onko kenelläkään tietoa Suomenkielisestä ohjekirjasta vai saako tämän kohtuu hinnalla marmoritiskiltä?

Kiitos ja anteeksi..
User avatar
Por
Posts: 256
Joined: 21.11.2008 19:22
Location: Turkhauta

Post by Por »

Moottorin tyypin perusteella löydät defan katalogista oikean esim. täältä.

Tuosta huohottimen lämmittimestä en mene sanomaan mitään varmaa mutta ainakin moni on pärjännyt ilmankin.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
VWVP
Posts: 40
Joined: 28.1.2009 22:47
Location: Satakunta

Re: Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..

Post by VWVP »

juky2200 wrote:Käyn maanantaina hakemassa liikkeestä ko. Saksan tuonti Passatin, johon täytyy hankkia seuraavat varusteet:
* Lohko/letkulämmitin + sisäpistoke (mistä saan tietää Defan oikean mallin, kun paikallisella AD huoltamolla kysyttiin Rek. nro:ta, eikä mulla ole sitä vielä antaa..)
* Täytyy kurkistaa moottoritilaan, että tarvitseeko tehdä huohottimen lämmittime(n/t) --> Tämä auto on ollut pohjois Saksassa istuinlämmittimistä ja alumiiniosien lievästä hapettumisesta päätellen..
* Vetokoukun ja johtosarjan ajattelin tilata Saksasta ja asentaa ne pl. johtojen kytkentä autoon..

Mistä saan tietää, onko ko. auto hiukkassuodattimella varustettu vai ilman?

Onko kenelläkään tietoa Suomenkielisestä ohjekirjasta vai saako tämän kohtuu hinnalla marmoritiskiltä?

Kiitos ja anteeksi..
Itse hain omaan 3C 2.0 tdi passattiini(saksasta tuotu) motonetistä letkulämmittimen moottorikoodin perusteella,muuta lämmitintä en ole laittanut. Bosalin irroitettavan vetokoukun ostin kanssa saksasta 270€kuluineen ja itse asensin myös sähkösarjan,sulaketaululle asti pitää johdot vetää ja kytkeä,liikkeessä kävin koodauttamassa johtojen asennuksen jälkeen.
juky2200
Posts: 12
Joined: 11.9.2006 19:02
Location: kajaani
Contact:

Post by juky2200 »

Kiitos vastauksista!
Mulla on jotain saksan kielisiä Wolkkarin merkkiliikkeen huoltolistoja, jossa on kohta MKB=BLS eli moottori on varmaankin mallia BLS?!?
Noita 1,9 TDI malleja on niin paljon, joten mitenköhän tuo BLS sijoittuu tässä joukossa?
korpinen
Posts: 6
Joined: 14.8.2009 16:29
Location: Hamina

Re: Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..

Post by korpinen »

Mielenkiinnosta pitää kysyä kuuluiko tuohon vetokoukun hintaan myös johtosarja? Itselläkin koukun hankinta olisi edessä ja tietysti mahdollisimman edullisesti pitäisi saada. Tuo 270e kuulostaa jo edulliselta hinnalta. Onko sulla esim. nettiosoitetta mistä voisi tiedustella tuota koukkua?

VWVP wrote:
juky2200 wrote:Käyn maanantaina hakemassa liikkeestä ko. Saksan tuonti Passatin, johon täytyy hankkia seuraavat varusteet:
* Lohko/letkulämmitin + sisäpistoke (mistä saan tietää Defan oikean mallin, kun paikallisella AD huoltamolla kysyttiin Rek. nro:ta, eikä mulla ole sitä vielä antaa..)
* Täytyy kurkistaa moottoritilaan, että tarvitseeko tehdä huohottimen lämmittime(n/t) --> Tämä auto on ollut pohjois Saksassa istuinlämmittimistä ja alumiiniosien lievästä hapettumisesta päätellen..
* Vetokoukun ja johtosarjan ajattelin tilata Saksasta ja asentaa ne pl. johtojen kytkentä autoon..

Mistä saan tietää, onko ko. auto hiukkassuodattimella varustettu vai ilman?

Onko kenelläkään tietoa Suomenkielisestä ohjekirjasta vai saako tämän kohtuu hinnalla marmoritiskiltä?

Kiitos ja anteeksi..
Itse hain omaan 3C 2.0 tdi passattiini(saksasta tuotu) motonetistä letkulämmittimen moottorikoodin perusteella,muuta lämmitintä en ole laittanut. Bosalin irroitettavan vetokoukun ostin kanssa saksasta 270€kuluineen ja itse asensin myös sähkösarjan,sulaketaululle asti pitää johdot vetää ja kytkeä,liikkeessä kävin koodauttamassa johtojen asennuksen jälkeen.
Passat variant 2.0TDI -07 125kw
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

juky2200 wrote: Noita 1,9 TDI malleja on niin paljon, joten mitenköhän tuo BLS sijoittuu tässä joukossa?
Ei niitä ny kovin montaa oo. Autodatan mukaan kaks (BKC & BLS) ja autowikin mukaan kolme (BKC, BLS & BXE).
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
juky2200
Posts: 12
Joined: 11.9.2006 19:02
Location: kajaani
Contact:

Post by juky2200 »

Myönnän hieman liioitelleeni, koska Passat ja Diesel ovat uusia tuttavuuksia.. Luulin selviäväni vanhalla Golf:illa seuraavat 10 vuotta, mutta kaksosten syntymä yhdistettynä mun yli 190 cm:n pituuteen pakotti vaihtamaan suurempaan..

Mistä saan ongittua tiedon, että onko tuossa BLS motissa tuota uusien autojen vitsausta eli hiukkassuodatinta?
VWVP
Posts: 40
Joined: 28.1.2009 22:47
Location: Satakunta

Re: Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..

Post by VWVP »

korpinen wrote:Mielenkiinnosta pitää kysyä kuuluiko tuohon vetokoukun hintaan myös johtosarja? Itselläkin koukun hankinta olisi edessä ja tietysti mahdollisimman edullisesti pitäisi saada. Tuo 270e kuulostaa jo edulliselta hinnalta. Onko sulla esim. nettiosoitetta mistä voisi tiedustella tuota koukkua?

Täydellinen paketti oli kyseessä(uusi) johtosarja+ohjainboksi,ebay.de sieltä satuin saamaan halvalla,näyttää olevan aika paljon alkuperäisiäkin koukkuja myynnissä,mutta kannattaa katsoa että on kaikki johdot mukana.Puskuriin piti hyvin pieni kolo tehdä koukkua varten.

Johtosarjan asennus siinä työläin homma oli kun piti sisustaa purkaa jonkin verran, että sai johdot vietyä eteen asti,200euroa olisi asentaja ottanut johtojen kytkemisestä sulaketauluun joten päätin tehdä sen itse.



VWVP wrote:
juky2200 wrote:Käyn maanantaina hakemassa liikkeestä ko. Saksan tuonti Passatin, johon täytyy hankkia seuraavat varusteet:
* Lohko/letkulämmitin + sisäpistoke (mistä saan tietää Defan oikean mallin, kun paikallisella AD huoltamolla kysyttiin Rek. nro:ta, eikä mulla ole sitä vielä antaa..)
* Täytyy kurkistaa moottoritilaan, että tarvitseeko tehdä huohottimen lämmittime(n/t) --> Tämä auto on ollut pohjois Saksassa istuinlämmittimistä ja alumiiniosien lievästä hapettumisesta päätellen..
* Vetokoukun ja johtosarjan ajattelin tilata Saksasta ja asentaa ne pl. johtojen kytkentä autoon..

Mistä saan tietää, onko ko. auto hiukkassuodattimella varustettu vai ilman?

Onko kenelläkään tietoa Suomenkielisestä ohjekirjasta vai saako tämän kohtuu hinnalla marmoritiskiltä?

Kiitos ja anteeksi..
Itse hain omaan 3C 2.0 tdi passattiini(saksasta tuotu) motonetistä letkulämmittimen moottorikoodin perusteella,muuta lämmitintä en ole laittanut. Bosalin irroitettavan vetokoukun ostin kanssa saksasta 270€kuluineen ja itse asensin myös sähkösarjan,sulaketaululle asti pitää johdot vetää ja kytkeä,liikkeessä kävin koodauttamassa johtojen asennuksen jälkeen.
juky2200
Posts: 12
Joined: 11.9.2006 19:02
Location: kajaani
Contact:

Post by juky2200 »

Hieman kaivelin tietoja tuosta moottorista samalla, kun laitoin letkulämmittimen ja sisäpistokkeen kiinni..
Eli tuo BLS on varustettu tuollla pelkäämälläni hiukkassuodattimella (DPF) ja mittarissa on autolla 160000 km.. Antaako VW jonkun kilometrimäärän, jolloin tuo hiukkassuodatin on vaihtokunnossa?

Mielestäni tuo autoni täyttää Euro4 vaatimukset Saksalaisen rekisteriotteen mukaan, joten eikö tuo 1,9 TDI täytä nuo vaatimukset ilman DPF yksikköäkin.. Saa nähdä jos/kun yksikkö tukkeutuu, niin miten onnistun järjestelmän kiertämään :lol:

Vai joudunko samanlaiseen toho/kopistelu hommaan, kuin mopon pakaria karstoista puhdistettaessa joskus pienenä..
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Moottorista riippuen jossakin kilometrimäärässä(Vaihtelee eri moottoreissa) kuuluu tarkastaa hiukkassuodattimen karstamassan määrä testerillä. Sitten kun arvot menee yli sallitun niin se täytyy vaihtaa. Jos siis oikeaoppisesti menetellään.

Hurjia juttuja oon kuullut että jossain päin maailmaa ne pesee niitä painepesurilla :shock:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
juky2200
Posts: 12
Joined: 11.9.2006 19:02
Location: kajaani
Contact:

Post by juky2200 »

Tästähän saa aikanaan hyvän DIY jutun tänne foorumille... Ei heti tullut mieleeni pesu, joten taidan henkisesti varautua pöntön Ultraäänipesuun... Pahus vaan kuin oman pesurini allas on voi purkin kokoinen :lol:
Melkein tekisi mieleni tilata jo valmiiksi Saksasta käytetty DPF varalle, jotta ongelman ilmetessä voin aloittaa rauhassa pudistustoimet..

Täällä kaveri osti C-mallin Vectran, johon edellinen omistaja (taksikuski) oli merkkiliikkeessä teetättänyt reiän tukkeutuneeseen hiukkassuodattimeen.. ja vienyt tämän jälkeen auton toiseen liikkeeseen vaihtoon.. Josta siis tuttuni osti auton.. Oli auton kaverille myynyt liike ihmeissään, kun vetokoukun koodauksen yhteydessä paikallinen Opel liike oli ilmoittanut koneella näkyvän ko. toimenpiteen ja korjausarvion olevan jotain 2000-3000 € välissä.. No myyjäliike maksoi viulut ja tämän takia olen hiukan skeptinen näihin härpäkkeisiin..

Mulla on moottoripyörästä otettu katalysaattorit hyllylle, kun niiden ikä tämän kokoisina lasketaan kuukausissa.. Voi sitten katsastuksen tullessa laittaa takaisin.. Vaimentajilla kun on hintaa n. 1000 € kpl) Tämä vain osoittaa valmistajien pyrkivän vaatimusten mukaisuuteen myyntihetkellä
Image
Image
Post Reply