3b/3bg Passatin etummaisen alatukivarren ero
3b/3bg Passatin etummaisen alatukivarren ero
Tietääkö kukaan, paljonko 3b/3bg Passattien etummaisien alatukivarsien pituudessa on eroa? Jos kellään on tietoa/ mahdollisuus mitata, niin olisin kiitollinen.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
En tiedä onko pituuksissa paljoa eroa mutta pallonivelen ruuvi on erimittanen ja kartio on eri mitoilla myös. Testattiin tänään ja ei sopinut ristiin, oli väljä eikä mutteri kiristänyt vaan jäi 5mm auki. Voin pituuseronkin vielä mitata kun noi varret on tuolla tallissa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Juu ei kai siinä muuta eroa ole kuin se kaartio.. Mullakin tuossa kitissä "piti" olla oikeanlaiset Tero H. kanssa kiukulla yritettiin laittaa mutta sitte hokattiin että kaartio oli vääränlainen.. Eli vanhassa mallissa on paksumpi se kaartio mitä tässä uudessa mallissa..
VW Passat Variant 1.9 TDI -03
Täällä on juttua samasta aiheesta. Tuo erilainen kartio on vuodesta -03 eteenpäin. Eli osaan 3bg:tä käy 3b:n tukivarret, ja 5- ja 6-vaihteisiinkin on eri osanumerot. Kerrassaan sekavaa tuntuu olevan...
Tännekin saa kokemuksia laittaa aiheesta, kellä niitä on.
Ajh, jos viitsit katsoa onko noissa tukivarsissa mitään muuta eroa, niin olisin kiitollinen. Tuolla ffp:n topicissa löytyy vähän tietoa noista aiheen erikoisuuksista, jotka käyvät yli facelift rajan.

Ajh, jos viitsit katsoa onko noissa tukivarsissa mitään muuta eroa, niin olisin kiitollinen. Tuolla ffp:n topicissa löytyy vähän tietoa noista aiheen erikoisuuksista, jotka käyvät yli facelift rajan.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Pisteet Slamitille/Harrille. 3B mallin varret on matkahuollossa tulossa ja huomenna pääsee vertaamaan että mitä eroa on ja asentaan toivottavasti sopivat varret paikalleen. Otan noista kuvia ja mittoja jos ja kun eroja löytyy niin loppuu arvailu.
Toivottavasti noista keksii jonkun päällepäin näkyvän eron että pystyy paikallaan olevasta mittaan kumpaa mallia pitää autoon hankkia.
Toivottavasti noista keksii jonkun päällepäin näkyvän eron että pystyy paikallaan olevasta mittaan kumpaa mallia pitää autoon hankkia.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Nonniin, nyt on lattialla vertailtu 3B ja 3BG sarjojen etummaisia alavarsia.
Eroa on vain pallonivelen kartiossa. 3B on paksumpi ja matalampi.
Mitä autosta mittasin ja Slamitin paloja vertasin niin olisi tunnistettavissa mittaamalla tukivarren alapinnasta pallon pultin päähän mitta. 3B mitta on 95mm paikkeilla ja 3BG 105mm paikkeilla.
3B mitat perustuvat sekä autossa kiinni olevaan alkuperäiseen että Slamitin toimittamaan tarvike osaan. 3BG mitta perustuu vain Slamitin tarvike osaan.
Toisinsanoen yllä mainitulla mittauksella voi kohtuullisen varmaksi todeta tilanteen ainakin jos autossa on 3B varsi. Alkuperäisen 3BG varren mitta pitäisi vielä jostain saada tietoon että tästä voisi jotain yleispätevämpää kehitellä.
Nyt siis kaikki jotka ovat varret vaihtaneet ja vanhat on vielä tallessa niin mitatkaapa tuo pallonivelen korkeus ja laittakaa tähän. Toi mitta on kuitenkin otettavissa paikallaan olevastakin varresta kohtuullisella konttaamisella niin se on suht helppo tapa varmistaa että saa oikeaa osaa.
Hintaeroakin Slamitilla kuitenkin on se 100 euroa + vaiva siitä että repii varren irti ja toteaa ettei olekkaan sopivaa käsillä ennenkuin saa toisen malliset tilattua tai hankittua jostain.
Eroa on vain pallonivelen kartiossa. 3B on paksumpi ja matalampi.
Mitä autosta mittasin ja Slamitin paloja vertasin niin olisi tunnistettavissa mittaamalla tukivarren alapinnasta pallon pultin päähän mitta. 3B mitta on 95mm paikkeilla ja 3BG 105mm paikkeilla.
3B mitat perustuvat sekä autossa kiinni olevaan alkuperäiseen että Slamitin toimittamaan tarvike osaan. 3BG mitta perustuu vain Slamitin tarvike osaan.
Toisinsanoen yllä mainitulla mittauksella voi kohtuullisen varmaksi todeta tilanteen ainakin jos autossa on 3B varsi. Alkuperäisen 3BG varren mitta pitäisi vielä jostain saada tietoon että tästä voisi jotain yleispätevämpää kehitellä.
Nyt siis kaikki jotka ovat varret vaihtaneet ja vanhat on vielä tallessa niin mitatkaapa tuo pallonivelen korkeus ja laittakaa tähän. Toi mitta on kuitenkin otettavissa paikallaan olevastakin varresta kohtuullisella konttaamisella niin se on suht helppo tapa varmistaa että saa oikeaa osaa.
Hintaeroakin Slamitilla kuitenkin on se 100 euroa + vaiva siitä että repii varren irti ja toteaa ettei olekkaan sopivaa käsillä ennenkuin saa toisen malliset tilattua tai hankittua jostain.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.