Tehot golf III..
Tehot golf III..
Osaako kukaan kertoa mitkä oleelliset erot 75 ja 90 hp koneissa?
Puristukset..
Puristuksia on ennemmän, mikä johtunee lienee nokka-akselista tai palotiloista. Olisikohan kellään tarkempaa tietoa miten sais 75 heppaseen helposti hevosia lisää..
En tiedä ootko sukua karpenterille?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=24708
Tyly totuus on, että helpolla saa jos on rahaa. Mut jos halvalla pitää saada niin vähiin jää hevosten kasvatus.
Ei ole pienintäkään havaintoa mitä eroa noilla koneilla on. Tilavuudeltaan ne on samankokoisia ja ruiskut niissä on samat. Ja jos kantta lähdet vaihtamaan se rinnastetaan koneenvaihtoon joten siinäkään ei ole mitään järkeä. Fiksuinta olis pistä nykyinen kinneri myyntiin ja hankkia tilalle tehokkaampi kärri missä on samalla paremmat varusteet. Samalla rahalla siis paljon enempi iloa.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=24708
Tyly totuus on, että helpolla saa jos on rahaa. Mut jos halvalla pitää saada niin vähiin jää hevosten kasvatus.
Ei ole pienintäkään havaintoa mitä eroa noilla koneilla on. Tilavuudeltaan ne on samankokoisia ja ruiskut niissä on samat. Ja jos kantta lähdet vaihtamaan se rinnastetaan koneenvaihtoon joten siinäkään ei ole mitään järkeä. Fiksuinta olis pistä nykyinen kinneri myyntiin ja hankkia tilalle tehokkaampi kärri missä on samalla paremmat varusteet. Samalla rahalla siis paljon enempi iloa.
Näillä saa jo jotain pientä aikaan:
-viri kansi
-viri nokka
-viri pakosarja
-viri putkisto
-bensapaineiden nosto
-ilmansaannin parannus
-yms pientä.
Perhepiirissä pyörii yksi vento tuolla tekniikalla, jolle on vireistystä tehty ja teetetty (mm. kaikki ylläolevat ym.) ja kyllähän sillä ysikyheppasen hakkaa. Tonnilla pääset jo hyvään alkuun.
-viri kansi
-viri nokka
-viri pakosarja
-viri putkisto
-bensapaineiden nosto
-ilmansaannin parannus
-yms pientä.
Perhepiirissä pyörii yksi vento tuolla tekniikalla, jolle on vireistystä tehty ja teetetty (mm. kaikki ylläolevat ym.) ja kyllähän sillä ysikyheppasen hakkaa. Tonnilla pääset jo hyvään alkuun.
Last edited by J.N on 24.10.2004 21:23, edited 1 time in total.
EI VASTAUSTA..
Eli vastausta ei kysymykseen saa. Kysyin alkuperäisessä viestissä, että mitkä on erot 75 ja 90 hp välillä. Mikä tekee 90 hp:sta 15 hp tehokkaamman? Lohkot ovat käsittääkseni identtiset. Muutokset eivät voi olla kovin radikaaleja jos niinku "maalaisjärjellä" ajattelee!
Minähän en tuosta mitään tiedä, mutta en oikein usko, että tehoero olisi tehty vain moottorin ohjauksella... Mutta joku voisi tietysti välillä kertoa jotain ihan oikeaa tietoakin näiden arvailujen joukkoon.Uncle Sam wrote:90hp on ADZ kone ja 75hp on AAM. Joku viisaampi on joskus kertonut että ei ole muuta eroa kuin moottorin ohjainlaite.
Tuossa on nyt ajatusvirhe noiden hevosien tai venttiileiden kanssa.Uncle Sam wrote:90 heppanen on myös ykspiste ruutta. 16 venttiilinen (115hp) on nelipiste.
-1.8 75hp ja 90hp on molemmat (samalla) yksipisteruiskulla. (moottorin ohjaus eri)
-2.0 8v 115hp on nelipisteruiskulla. Simos-suihkutus tai digifant riippuen moottorikoodista.
-2.0 16v 150hv on myös nelipisteruiskulla, joka ei ilmeisesti ole kumpikaan noista 8v:n ruiskuista. Tai jos on, niin ainakin se on varsin erinäköinen päälisin puolin...