Ratin airbag ja nahkakehän asentaminen
Ratin airbag ja nahkakehän asentaminen
Mites tuo airbagin suoja lähtee irti. Ilmeisesti jossain pitäis olla ruuvit tms.
Tuli tilattua Simoni Racingin nahkakehä ja pitäis se ommella se jossain vaiheessa kiinni.
Tuli tilattua Simoni Racingin nahkakehä ja pitäis se ommella se jossain vaiheessa kiinni.
Skoda Octavia Combi 2,0 CR DPF RS
http://ffp-motorsport.com/tuning/rattirti.php
Ratin takaa löytyvistä reijistä pitää sellaisia jousia taivuttaa jotta se ratin keskiosa (jossa bagi on) pääsee ponnahtamaan pois.
Ratin takaa löytyvistä reijistä pitää sellaisia jousia taivuttaa jotta se ratin keskiosa (jossa bagi on) pääsee ponnahtamaan pois.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
NOH... luin vissiin GTI:stä, että ton ompeleminen käy tunnissa (ammattilainen), mutta kyllä mä siihen sain tollaset pari tuntia kulumaan. Siisti siitä tuli, vaikka en ole ommellu pistoakaan sitten kolmannen luokan pakollisten rättikäsitöiden. Sormet oli kyllä paripäivää kohtalaisen hellinä, mutta kyllä sen kestää ku tietää kuinka hyvää se mulle tekee
!

Ite oon sitä mieltä, että se suora neula, joka tuli paketin mukana sopii hommaan erittäin hyvin. Siinä on välillä aika akrobaattisia asentoja (ainaki mulla
, että suora on hyvä.
Ei se oikeesti niin vaikeeta ole, pitää vaan huolen, että kehä on SUORASSA kun alottaa sillä se ei tosiaankaan liiku helposti jos sen jättää vinoon. Jos kehä on vinossa on se huono puoli, että kehä vetää ikävän näköisesti puolien kohdalta.
Mut tosiaan hyvännäkönen siitä mullakin tuli kun vaan on tarkka ja pitkäpinnanen ompelemisessa!

Ei se oikeesti niin vaikeeta ole, pitää vaan huolen, että kehä on SUORASSA kun alottaa sillä se ei tosiaankaan liiku helposti jos sen jättää vinoon. Jos kehä on vinossa on se huono puoli, että kehä vetää ikävän näköisesti puolien kohdalta.
Mut tosiaan hyvännäkönen siitä mullakin tuli kun vaan on tarkka ja pitkäpinnanen ompelemisessa!
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Kannattaa varata se pari tuntia ja kärsivällisyyttä. Kuten jo mainittiin, on tärkeää että saa sen prikulleen kohdilleen. Muuten voi olla liian löysä/kireä puolin ja toisin. Puolatarrojen kanssa huolellisuutta että saa kerralla kunnolla paikoilleen.
Minulla ei ensimmäinen sopinut vaikka se olikin huolellisesti asennettu. Koko yläkaari jäi ihan liian löysäksi. Nyt on uusi odottamassa asennusta.
Minulla ei ensimmäinen sopinut vaikka se olikin huolellisesti asennettu. Koko yläkaari jäi ihan liian löysäksi. Nyt on uusi odottamassa asennusta.
Ainakin "yleisesti" olen kuullut joskus puhuttavan, että tuo kastelu auttaa ainakin paksumpaa tavaraa työstettäessä. Juuri tuosta hommasta ei ole varsinaisesti tietoa.Pasi wrote:Tarviiko sitä nahanriekaletta kastellla ennenkuin alkaa ompelemaan?
Last edited by J.N on 27.4.2005 15:56, edited 1 time in total.
- colour concept
Siitä nahastahan ei tartte sitä neulaa pistellä läpi ku neuleen päätössä ja alussa, et en kyl näe mitään hyötyä kastella sitä riekaletta. Se on kyl hyvin taipuisa ja muotoutuu ratin mukaan neulonnan mukaan. Mulla on se INOX malli eli päällinen on hopea ja sopii hienosti helmiäisharmaan kanssa. Laitan kuvan huomenna...
-
En lähtisi tuota kehää kastamaan, helpommin taitaa saada sen kuivana ommeltua! Sehän tikataan valmiiden ompeleiden alta koko kehän ympäri ja ainoastaan puolien aloitus ja lopetus kohdissa painetaan neula nahan läpi!
Nahasta mitään tietämättä niin voisi kuvitella että se saattaaisi venähtää märkänä
Sormet on tosiaan pari päivää hellänä tuon operaation jälkeen ja siihen kannattaa varata aikaa "reilusti" koska hutiloiden siitä saa tehtyä tosi huonon.
Omassa autossa ollut nyt tollanen 3 vuotta ja löystyimistä tai kulumista ei ole havaittavissa.
Nahasta mitään tietämättä niin voisi kuvitella että se saattaaisi venähtää märkänä

Sormet on tosiaan pari päivää hellänä tuon operaation jälkeen ja siihen kannattaa varata aikaa "reilusti" koska hutiloiden siitä saa tehtyä tosi huonon.
Omassa autossa ollut nyt tollanen 3 vuotta ja löystyimistä tai kulumista ei ole havaittavissa.
Niin, no tuo tuolla ylempänä puhumani olikin siis kuultua juttua, eikä varsinaisesti liittynyt tähän. Tuollaisia olen vain joskus kuullut puhuttavan, tiedä sitten...
Viisaammat voi spekuloida enemmän.
Mutta että kiitos ja anteeks.
Viisaammat voi spekuloida enemmän.
Mutta että kiitos ja anteeks.

Last edited by J.N on 27.4.2005 15:59, edited 1 time in total.
-
Ei huono idea!hudu wrote:Mietin tässä vaan, että onko sitä neulaa ihan pakko yrittää tuuppia ja vetää koko ajan paljain sormin? Joskus itse korjailin lätkävermeitä ja käytin siinä hommassa niitä ohutkärkisiä kärkipihtejä apuna. Helpotti kummasti sormien kuumotukseen
Siinähän tulee mukana sellainen pieni irtopala nahkaa mikä on vissiin tarkoitettu tuohon sormien ja neulan väliin. Eipä tullut ainakaan ite sitä käytettyä
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Simoni Racing:inhan nuo on, hinnasta ei tietoa. Snoy on muistaakseni maahantuoja.finepixu wrote:tulen vähä jälkijunassa mutta mitäs tuommonen maksaa ja mistäs sen voisi tilata? sinimusta olis kiva.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Esim. Virtasen Moottorista löytyy.
http://www.vmstyle.fi/pdf/nahkakehat.pdf
Tuo kyllä kiinnostaisi, maksaa siellä kuitenkin 80€Kale wrote:Esim. Virtasen Moottorista löytyy.

-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-